Voordelen van Linkedin bedrijfspagina
Voordelen van Linkedin bedrijfspagina

Voordelen van Linkedin bedrijfspagina

Een Linkedin bedrijfspagina of bedrijfsprofiel is meestal niet het eerste waar bedrijven aan denken als ze voor sociale media kiezen. Bedrijven denken eerder aan Facebook of Twitter. Dat is jammer want dit professionele netwerk biedt veel kansen. Wat zijn de voordelen van een Linkedin bedrijfspagina?

- Laatste update 12 november 2019 -

Wat kun je met een Linkedin bedrijfspagina? 

Linkedin is een mooi online platform om nieuwe klanten, medewerkers of samenwerkingspartners te vinden. Een bedrijfspagina aanmaken is erg gemakkelijk, dus waarom zou je het niet doen? Hoe je zo'n Linkedin bedrijfpagina aanmaakt lees je hier. Het is een goede manier om je bedrijf en je producten of diensten te promoten.

Ook als je een eenpitter bent is het goed om een Linkedin bedrijfspagina aan te maken. Lees hieronder waarom het goed is om dit te doen. Ook als je hier verder niks mee doet ;)


Waarom een Linkedin bedrijfspagina maken?

Je kunt op een Linkedin bedrijfspagina updates en blogs delen om te laten zien wat je doet. Ook kun je hier je producten of diensten nog eens extra uitlichten. Of vacatures plaatsen zodat potentiële kandidaten weten waar jij naar zoekt.

En een ander groot voordeel van een Linkedin bedrijfspagina is dat medewerkers (of jij als bedrijfseigenaar) deze pagina kunnen koppelen aan hun persoonlijke profiel.
  • Vindbaarheid vergroten van je bedrijf (niet alleen op Linkedin, maar ook op Google!).
  • Diensten en producten promoten (extra aandacht voor je producten of diensten, maar ook links naar je website).
  • Nieuws delen en recente activiteiten extra onder de aandacht brengen.
  • Voor elke dienst en ieder product kunnen aanbevelingen worden gegeven die voor iedereen zichtbaar zijn (dit werkt op dezelfde manier als de aanbevelingen voor werkervaringen in je persoonlijke profiel).
  • Op je bedrijfspagina kun je de instellingen zo aanpassen dat verschillende doelgroepen ook andere producten en diensten zien.
  • Een bedrijfsprofiel kun je koppelen aan je functie (ook werknemers kunnen linken naar je bedrijfsprofiel).
  • Werknemers tonen die actief zijn op Linkedin.
  • Mensen kunnen je bedrijfspagina volgen (alle updates op jouw bedrijfsprofiel verschijnen dan bij hun status updates).
  • Je kunt op je Linkedin bedrijfsprofiel vacatures plaatsen (dit is echter niet gratis tenzij je dit gewoon als update plaatst).
  • Linkedin houdt statistieken bij over het bezoek van je bedrijfspagina en het bezoek van je producten of diensten.

Voordelen Linkedin bedrijfspagina

Zoals je hierboven ziet, biedt een bedrijfspagina een aantal opties. Maar wat zijn hier nu de voordelen van? Zit jouw doelgroep op Linkedin? Dan is het verstandig om zelf ook actief te zijn op Linkedin. Wat zijn de voordelen van een Linkedin bedrijfspagina?

#1 Zichtbaar op Linkedin

Met een Linkedin bedrijfspagina ben je vindbaar op Linkedin. Mensen kunnen zoeken op bedrijfspagina’s. Maak daarom sowieso een bedrijfspagina aan, en vul de bedrijfsgegevens zo volledig mogelijk in zodat mensen je bedrijf kunnen vinden op Linkedin. Ook als je hier verder niks meer mee doet ;)

#2 Relaties opbouwen met klanten

Mensen die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf kunnen je bedrijfspagina volgen. Als ze je pagina volgen, verschijnen de bedrijfsupdates in hun newsfeed. Zo blijven ze op de hoogte van de nieuwtjes in je bedrijf en kunnen hierop reageren.

#3 Kennis en nieuwtjes delen

Net zoals op alle social media geldt dat je natuurlijk content deelt die interessant is voor jouw ideale klanten. Bedenk dus altijd of de content die je deelt via je bedrijfspagina ook interessant voor hen is. Maak er geen verkoopfolder van, maar deel waardevolle kennis, vacatures en leuke nieuwtjes.

#4 Logo toevoegen aan je persoonlijk profiel

Een groot voordeel van een Linkedin bedrijfspagina is dat je dit kunt koppelen aan een persoonlijk profiel. Er verschijnt dan een logo bij de bedrijfsnaam/functie die klikbaar is.

Heb je geen bedrijfspagina dan kun je dit niet koppelen en staat hier een standaard afbeelding. En wie zijn je beste ambassadeurs? Juist ja, je medewerkers!

P.S. Dit is ook de belangrijkste reden om ook als zelfstandig ondernemer toch een bedrijfspagina aan te maken. Ook als je hier verder geen updates plaats. Vul de gegevens zo volledig mogelijk in.



#6 Handige Linkedin statistieken

Met deze overzichtelijke statistieken kun je het aantal bezoekers, paginabezoeken en kliks op je bedrijfsprofiel nauwgezet monitoren. Het is ook mogelijk om deze scores te vergelijken met de prestaties van andere bedrijven binnen je sector. Erg handig en zo weet je meteen of bijsturen nodig is!

#7 Adverteren op Linkedin

Wil je adverteren op Linkedin? Dan heb je een bedrijfspagina nodig. Met een persoonlijk profiel kun je dat namelijk niet. Hiermee kun je jouw bereik vergroten en de content ook specifiek aanpassen op de juiste mensen. Zo kun je bijvoorbeeld filteren op functie, locatie, bedrijfstak, leeftijd etc.

Meer Linkedin tips?

Wil je meer praktische Linkedin tips?

 

Pin voor later!


Voordelen Linkedin bedrijfspagina | www.themarketingfactory.nl
Geke
Door

Geke

op 26 Feb 2019

Ik wist niet dat je ook een bedrijfspagina kon hebben op LinkedIn. Handig!

Maaike Gulden
Door

Maaike Gulden

op 26 Feb 2019

Het is zeker aan te raden om zo'n Linkedin bedrijfspagina aan te maken.

Reactie plaatsen