arrow_drop_up arrow_drop_down
10 januari 2018 

Hoe maak jij content die klanten aantrekt? Zorg voor een klik

Als je online klanten wilt aantrekken, dan moeten potentiële klanten je bedrijf kennen, een klik met je hebben en vertrouwen in je hebben. Dat klinkt heel logisch. Maar vooral die klik maken, is iets waar veel ondernemers mee worstelen. Hoe maak jij content die klanten aantrekt? Dat lees in je in dit artikel.

- Laatst bijgewerkt 3 januari 2020 -

Wil je liever luisteren naar deze tips hoe je content deelt die klanten aantrekt?

Content marketing strategie

Content delen is de nieuwe manier van marketing. Je deelt content zodat je zichtbaar bent online. Je blogt, maakt video’s, deelt berichten op Facebook of maakt Insta Stories. Zo kunnen mensen jou online tegenkomen. Maar deel jij ook de juiste content? Content waardoor mensen je graag volgen en ook een klik met je krijgen? Natuurlijk moet jij jouw publiek goed kennen om de juiste content te maken. Deel content die jouw ideale klanten aanspreekt en waarmee je hen helpt.

Deel content die past bij je missie

Deel niet zomaar content, maar deel content vanuit jij missie. Je missie is waarom jij je bedrijf begonnen bent, waarom jij aanbiedt wat je aanbiedt. Wat wil jij bijdragen aan deze wereld? Zo is het mijn missie om jou te helpen om jezelf online zichtbaar te maken op een manier die bij je past zodat jij klanten aantrekt en jouw droombedrijf kunt opbouwen.

Zo deel ik veel online marketing en social media tips, maar ook tips over het opbouwen van je online bedrijf zodat je kunt werken waar en wanneer je wilt.

Wervende content die klanten aantrekt

Hoe maak je content die klanten aantrekt? Het is goed om je kennis te delen en waardevolle informatie te delen zodat jij jezelf online zichtbaar maakt. Maar met alleen het delen van behulpzame informatie ben je er nog niet. Daarmee hebben mensen nog geen klik met je.

Het is goed dat je dit op een persoonlijke manier doet zodat je mensen ook raakt met je content, zodat zij zich hierin herkennen. Dat betekent dat je meer van jezelf laat zien. Mensen moeten de persoon achter je bedrijf leren kennen.

En als je het helemaal goed doet zet je mensen ook in beweging met je blogs, video's, podcasts of social media berichten. Je wilt dat ze een bepaalde actie nemen. Als ze snel resultaten behalen met de tips die je deelt, bouw je direct vertrouwen op! Goede content moet dus 3 dingen raken, namelijk: het hoofd, het hart en de handen.
  • Hoofd: zorg dat mensen iets leren.
  • Hart: dat je hen raakt met je content.
  • Handen: en dat ze in beweging komen.
Als je deze 3 dingen weet te bewerkstelligen met je content dan kun je mensen echt boeien en aan je binden. Dan kun je een plekje veroveren in de harten en de hoofden van jouw ideale klanten.

Gebruik de KLIK formule

Een handig hulpmiddel om content te maken die klanten aantrekt, is de KLIK formule. Als je deze formule gebruikt zog je namelijk voor content die klanten aantrekt. Hieronder leg ik de KLIK formule uit want die letters staan voor de volgende ingrediënten:
  • Kennis delen
  • Leuk vinden
  • Inspiratiebron zijn
  • Kleur bekennen

Kennis delen

Mensen moeten weten wat jij aanbiedt. Deel dus jouw kennis zodat mensen kunnen proeven van jouw manier van werken en van de expertise die je hebt. Deel waardevolle tips zodat mensen weten welke kennis jij in huis hebt. Maar alleen informatie delen is niet genoeg.

Deel jouw kennis op een persoonlijke manier, met jouw stemgeluid en jouw mening. Mensen volgen jou om de manier waarop jij dingen doet of hoe jij dingen uitlegt. Omdat je hen ook echt weet te raken en te boeien.

Maar vertel ook af en toe wat jouw aanbod is zodat mensen ook de kans hebben om bij jou te kopen. Anders weten mensen niet waar jij hen mee kunt helpen en dan kopen ze het misschien bij iemand anders. Een goede vuistregel is om de 80 – 20 regel te hanteren. 80% van jouw content is behulpzame informatie en 20% mag promotionele content zijn.

Leuk vinden

Mensen doen zaken met mensen die ze aardig vinden. De gunfactor is dus heel belangrijk. Mensen moeten de persoon achter je bedrijf leren kennen. Deel dus ook persoonlijke verhalen zodat ze iets herkennen in jouw verhalen en een klik met je hebben. Vertel wat jij leuk vindt, wat jou inspireert, wat je hobby’s zijn of deel gewoon een anekdote of een mooi inzicht.

Door die verhalen leren mensen je kennen. Natuurlijk bepaal je zelf wat je deelt en hoe persoonlijk je het maakt, maar geef mensen een goed beeld van wie jij bent als persoon.

Zo deel ik behalve praktische online marketing tips ook regelmatig iets over mijn reizen of over mijn paard. Als ik vertel dat ik van reizen en paardrijden houd, en jij hebt ook iets met reizen of paardrijden dan hebben we iets gemeenschappelijks waardoor je eerder een klik met mij hebt. Bepaal 3 tot 5 onderwerpen die iets te maken hebben met je dagelijks werk, iets waar jij een passie voor hebt of iets echts persoonlijks. Juist als jij heel kwetsbaar durft te zijn, heeft dat vaak veel impact.

Inspiratiebron zijn

Mensen inspireren, is misschien nog wel belangrijker dan je kennis delen. Tegenwoordig is er namelijk genoeg informatie te vinden online. Je kunt van alles vinden op Google en social media. Veel ondernemers delen hun kennis op een informatieve manier. En het is goed om je kennis te delen zoals ik hierboven al schreef, maar met alleen informatie red je het niet. Dat is geen content die klanten aantrekt.

Deze content moet ook iets doen met mensen. Zet jouw content mensen aan tot actie of zet het mensen aan het denken? Moeten mensen lachen om jouw berichten of waarderen ze het dat jij altijd waardevolle tips geeft? Als jouw content mensen inspireert en ook een bepaald gevoel oproept, dan heeft zo’n bericht veel meer impact. Zorg dat je mensen dus ook raakt in hun hart.

Mensen onthouden niet wat je zegt of wat je doet, maar wel welk gevoel je hen geeft!

Kleur bekennen

Durf kleur te bekennen want mensen doen geen zaken met grijze muizen. Laat zien waar jij voor staat, waar jij in gelooft en durf je eigen mening te delen. Wat maakt jou anders dan anderen? Jouw potentiële klanten volgen waarschijnlijk niet alleen jou, maar ook veel van je collega’s, de mensen die iets vergelijkbaars aanbieden als jij. Ze volgen hen ook op Instagram, zijn geabonneerd op hun nieuwsbrief of lezen hun blogs.

Dus laat duidelijk weten wat jou onderscheid van je collega’s. Wat doe jij anders? Wat doe jij beter? Laat duidelijk weten waar jij voor staat.

Dat is best spannend want daardoor krijg je ook eerder kritiek. Maar je kunt het niet iedereen naar de zin maken en alleen op die manier val je op tussen al die anderen die hetzelfde doen als jij. Alleen als jij kleur bekent, kunnen mensen ook voor jou kiezen omdat ze weten waar jij voor staat en zij zich daar mee kunnen identificeren. Op die manier trek je ook mensen aan waar je graag mee wilt werken, jouw ideale klanten dus. Als je ook haters hebt, dan weet jij dat je het goed doet ;)

Social media training

Maak content waar mensen een klik mee hebben

Gebruik de KLIK formule om content te maken die klanten aantrekt. Zorg dat jouw content een goede mix is van berichten die je waarde laten zien, die inspireren, waarin je jouw persoonlijkheid laat zien, waarin je kleur bekent en waarin je ook jouw aanbod onder de aandacht brengt.

Content die hen ook raakt en boeit waardoor jij een plekje verovert in de hoofden en harten van mensen. Zo hebben jouw potentiële klanten eerder een KLIK met je.

Kun je hier hulp bij gebruiken? Check de social media succes training.

Vind je dit interessant? Pin voor later!

Zo maak je content die klanten aantrekt en waar ze een klik mee hebben. Als je online klanten wilt aantrekken, dan moeten potentiële klanten je bedrijf kennen, een klik met je hebben en vertrouwen in je hebben. Dat klinkt logisch. Maar vooral die klik, is iets waar veel ondernemers mee worstelen. Lees alle tips op www.themarketingfactory.nl | content marketing | online marketing tips | social media marketing | online ondernemen | #onlinemarketing #themarketingfactory #contentmarketing
Over de schrijver
Ik geef praktische online marketing en social media advies. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het stap-voor-stap zelf kunt toepassen, zonder technisch gedoe.
An
Door

An

op 2 October 2019

Mensen onthouden niet wat je zegt of wat je doet, maar wel welk gevoel je hen geeft! Dit is er eentje die volgens mij 100% klopt. Ik moet dit echt meer voor ogen houden want is echt mega belangrijk.

Maaike Gulden
Door

Maaike Gulden

op 2 October 2019

Dit is zeker het allerbelangrijkste als je een klik wil hebben met mensen en online de aandacht wil trekken ;)

Reactie plaatsen