Linkedin account aanmaken
Linkedin account aanmaken

Linkedin account aanmaken

Linkedin is is een sociaal netwerk waar je op een eenvoudige en efficiënte wijze je zakelijke netwerk kunt onderhouden. Zo blijf je op de hoogte van de activiteiten van jouw contacten, collega’s en van bedrijven. Maar je kunt er ook veel interessante informatie vinden. Hoe kun je een Linkedin account aanmaken?

- Laatste update 12 november 2019 -

Gratis Linkedin profiel maken

Allereerst heb je natuurlijk een Linkedin account nodig. Sommige van de items die je aan een profiel kunt toevoegen, zijn de basis van je cv, een samenvatting van jezelf, je contactgegevens, links naar je website of blog, je vorige werkgevers, gepubliceerde boeken en opmerkelijke projecten.

Vergeet niet om een professionele foto toe te voegen want mensen zijn terughoudend om contact te maken met iemand zonder foto!

Je kunt ook gebruik maken van een van de betaalde opties zoals een Premium abonnement, Sales Navigator of Learning. Maar een gratis Linkedin profiel is meestal voldoende voor de meeste professionals waardoor je functies hebt, zoals:
  • Beperkte inzichten wie je profiel bekeken heeft.
  • Mogelijkheid om 100 profielen te zien per zoekopdracht.
  • Mogelijk om 3 zoekopdrachten op te slaan.

Betaald Linkedin account

Je kunt ook een betaald Linkedin account aanmaken. Met een betaald account krijg je meer mensen te zien die je profiel bekeken hebben, krijg je meer zoekresultaten en kun je ook meer zoekopdrachten opslaan. Bovendien krijg je extra functies zoals het versturen van Inmails (berichten sturen aan mensen waar je geen connectie mee hebt) en premium filters zodat je gemakkelijker kunt zoeken. Maar voor die extra functies betaal je dus.

Hoe Linkedin account aanmaken?

Zodra je je aanmeld voor Linkedin (gratis of betaald) dan kun je een professioneel profiel aanmaken. En onthoud dat het een zakelijk netwerk is dus de informatie in je Linkedin profiel geeft een goed inzicht in jouw professionele carrière. Linkedin is niet de plaats om schattige foto’s van je baby of kat te publiceren. Hoe kun je een Linkedin account aanmaken?
Leestip


Stap 1: Ga naar Linkedin.com

Ga naar www.Linkedin.com.

Stap 2: Linkedin account aanmaken

Vul hier de inloggegevens in die je wilt gebruiken om je aan te melden.

linkedin account aanmaken

Bedenk wel dat alle berichten via linkedin arriveren op het ingevulde emailadres. Ga je op zoek naar een nieuwe baan? Dan is het misschien niet handig om het emailadres van je huidige werkgever in te vullen :)

Je kun je e-mailadres en wachtwoord later altijd nog aanpassen.

Stap 3: Gegevens invullen

Nadat je op ‘nu lid worden’ klikt, wordt je verder geleid door de inschrijfprocedure. Daarbij is het duidelijk dat het bij Linkedin draait om een zakelijk netwerk. Stem je profiel af op degenen die je wilt bereiken, net als bij een cv. Ben je op zoek naar een nieuwe baan, naar klanten of zoek je juist samenwerkingspartners?

Behalve de gebruikelijke gegevens ben je verplicht om een 'Functietitel' en een 'Bedrijf 'in te vullen en aan te geven of je hier werkt of bijvoorbeeld de eigenaar bent. Vul jouw gegevens in zoals je wilt dat deze op je profiel verschijnen. Je kunt deze later altijd nog wijzigen.

Stap 4: Contacten toevoegen

Linkedin biedt meteen aan om je e-mailcontacten te doorzoeken.

Let op: Het is beter om deze stap nog even over te slaan en eerst je profiel volledig in te vullen, zodat mensen zien met wie ze te maken hebben.



Stap 5: Eigen Linkedin account

Je hebt nu je eigen Linkedin account. Nu is het zaak om je profiel zo volledig mogelijk in te vullenAls Linkedin vindt dat je gegevens niet compleet zijn, krijg je van Linkedin allerlei suggesties. Je kunt deze gewoon negeren, maar Linkedin wil je op deze manier helpen om je profiel goed in te vullen dus is het goed om hier eens naar te kijken.

 

Pin voor later!


Hoe Linkedin account aanmaken | www.themarketingfactory.nl
Henk
Door

Henk

op 14 Mar 2019

Ik gebruik LinkedIn eigenlijk steeds minder, de updaten die er komen zijn steeds vaker van die algemene nietszeggende zakelijke teksten, steeds minder toegevoegde waarde

Maaike Gulden
Door

Maaike Gulden

op 14 Mar 2019

Dat ben ik wel een beetje met je eens hoor. Bij sommige updates denk ik ook weleens dat het meer voor Facebook of Instagram is. Aan de andere kant zie ik dat juist die updates ook op Linkedin veel interactie hebben ;)

Reactie plaatsen