arrow_drop_up arrow_drop_down
19 april 2018 

Maak jezelf zichtbaar als expert op Linkedin met deze 3 tips

Hoe kun je als ondernemer meer uit Linkedin halen? En ja ik weet het. Linkedin is niet zo leuk als Facebook of Instagram. Het is allemaal wat serieuzer. Maar Linkedin is een heel krachtig kanaal om jezelf zichtbaar te maken in een zakelijk netwerk. Voor veel mensen is het een ‘set it and forget it’ netwerk. Ze maken een profiel aan en kijken er vervolgens niet meer naar om. Maar daarmee ga je het niet redden op Linkedin. Maak jezelf zichtbaar als expert op Linkedin! 

Maak jezelf zichtbaar als expert op linkedin

Als je Linkedin alleen gebruikt om je online cv op te plaatsen, gaat je dat waarschijnlijk geen klanten opleveren. Linkedin is juist een krachtig platform om jezelf als ondernemer te profileren en je expertise te laten zien. Hieronder volgen 3 snelle tips hoe je als ondernemer meer uit Linkedin haalt en jezelf zichtbaar als expert op Linkedin maakt.

Tip 1: Linkedin video

Gebruik video en maak jezelf zichtbaar als expert op Linkedin. Video heeft meer impact.

De mogelijkheid om native video te plaatsen op Linkedin is nog vrij nieuw. Maar video content is hot en neemt op alle platformen een steeds prominentere plek in. En ook op Linkedin kun je native video’s delen. Dus deel geen link naar je YouTube video in een status update, maar je kunt video’s rechtstreeks uploaden op Linkedin.

Dat is een mooie manier om je content te hergebruiken. Heb je een video gemaakt, plaats je video ook op Linkedin. En dan natuurlijk vooral video’s met een zakelijke context, dus geen video’s van je katten of kinderen 😉 Laat je expertise zien, en dat mag best met persoonlijke verhalen. Want persoonlijke verhalen krijgen meestal meer reacties dan als je alleen maar zakelijke informatie deelt, zoal een link naar je eigen blog of een interessant artikel.

Leestip:

Tip 2: Bloggen op Linkedin

Een andere functie die nog te weinig gebruikt wordt, is de blogfunctie van Linkedin. Dit staat ook wel bekend als ‘Linkedin Pulse’. Dit zijn dus niet de korte berichten of status updates met een link naar je blog, maar dit is een blog of long post die je rechtstreeks op Linkedin plaatst. In zo’n artikel kun je mooi laten zien wat jouw expertise is. Plaats hier ook eventueel je video en maak er een blog bij.

Als je nog geen blog hebt, is dit een makkelijke manier om hier mee te beginnen. Het is namelijk heel gebruiksvriendelijk en je kunt gemakkelijk foto’s, video’s of links toevoegen. Maar ook als je wel een eigen blog hebt, is het de moeite waard om artikelen op Linkedin te plaatsen. Je vergroot je zichtbaarheid op Linkedin en je versterkt je expert positie.

maak jezelf zichtbaar als expert op linkedin met video

Tip 3 : Zorg voor aanbevelingen

Social proof is overal op internet belangrijk. Want het is veel krachtiger wat anderen over jou zeggen, dan wat je zelf zegt. Maar zeker op Linkedin zijn deze aanbevelingen heel erg krachtig. Dit zijn aanbevelingen uit je zakelijke netwerk. Mensen kunnen die alleen vanuit hun eigen profiel geven. Je kunt deze aanbevelingen zelf niet veranderen, en dat maakt deze Linkedin aanbevelingen zo waardevol.

Vraag gewoon om een aanbeveling als een klant of iemand waarmee je samengewerkt hebt, aangeeft tevreden over je te zijn. Of geef zelf ook aanbevelingen op Linkedin. Wat je geeft, krijg je ook terug. Mensen zullen dan eerder geneigd zijn om jou ook een aanbeveling te geven. En dat heeft weer een positieve impact om jezelf zichtbaar als expert op Linkedin te profileren.

Tot slot

Dit zijn een paar snelle tips waardoor je jezelf zichtbaarder kunt maken op Linkedin. Wil je nog meer Linkedin tips? Download dan de gratis checklist met 7 aanvullende Linkedin tips.

3 tips om jezelf als expert zichtbaar te maken op Linkedin | www.themarketingfactory.nl

3 superhandige Linkedin tips voor ondernemers om jezelf meer zichtbaar te maken en je expertise te laten zien | www.themarketingfactory.nl

 

Over de schrijver
Ik geef praktische online marketing en social media advies. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het stap-voor-stap zelf kunt toepassen, zonder technisch gedoe.
Mirjam Hart

Door

Mirjam Hart

op 2 May 2018

Mijn LinkedIn pagina aanpakken staat nog steeds op mijn to do lijstje, maar ik hik er zo tegenaan. Wat je zegt, het is serieuzer dan andere socials, dus moet ik echt even bedenken wat mijn tone of voice daar moet zijn. Bedankt voor deze tips!

Maaike Gulden

Door

Maaike Gulden

op 2 May 2018

Graag gedaan. Persoonlijke connecties worden steeds belangrijker dus het mag best persoonlijk en iets minder serieus, ook op Linkedin ;)

An

Door

An

op 2 May 2018

Bedankt voor deze tips!!!

Maaike Gulden
Reactie plaatsen