Een goede weggever is onmisbaar voor een succesvol bedrijf. Dit is lokaas om de juiste klanten binnen te hengelen in jouw wereld. En het aas bepaalt de vangst. Het is dus super belangrijk dat je de juiste weggever hebt. De kracht van een goede weggever wordt vaak onderschat.
– Laatste update 10 april 2024 –
Mailinglijst is goud in je business
Money is in the list. Een mailinglijst is goud in je bedrijf. Dit zijn je toekomstige klanten want dit zijn mensen die interesse hebben om meer van je te horen en graag contact willen houden. Waarschijnlijk weet je wel dat je een weggever nodig hebt om je mailinglijst op te bouwen.
Mensen geven hun naam en email niet zomaar. Ze doen dit wel als jij iets weggeeft dat voor hen waardevol is en jou ook vertrouwen. Maar heb je ook de juiste weggever? Anders spreek je tegen de verkeerde mensen. En dat is funest! Dan kun je nog zo'n mooi aanbod hebben en geweldige funnels, maar heb je geen klanten.
Kracht van een goede weggever
Met zo’n weggever ga je al het kaf van het koren scheiden. Een grote mailinglijst is leuk, maar je wilt alleen de juiste mensen op je lijst: jouw ideale klanten dus. De mensen waar je liever niet mee werkt, heb je ook liever niet op je lijst.
Dat is de kracht van een goede weggever. Daarmee trek je alleen jouw ideale klanten aan en de rest stoot je juist af. Met dit lokaas wil je alleen de juiste mensen binnen hengelen.
Ingang tot de rest van je bedrijf
Zo'n weggever is vaak de eerste kennismaking met jou. En je wilt graag een goede eerste indruk maken, toch? Dus maak werk van je weggever. Neem dit net zo serieus als jouw betaalde aanbod. Als mensen teleurgesteld zijn, haken ze direct af. Flans dus niet snel een weggever in elkaar.
Wat misschien nog wel belangrijker is: jouw weggever is de ingang tot de rest van je business. Als mensen onder de indruk zijn van je weggever en meteen een resultaat boeken, worden ze nieuwsgierig. Dan willen ze meer. Ze kijken uit naar je mailtjes en wat je nog meer te bieden hebt.
Leestip:
Fouten met weggevers
Een fout die veel ondernemers maken is dat ze kijken wat ze nog op de plank hebben liggen of wat ze gemakkelijk kunnen maken. Ze flansen snel iets in elkaar. Dan sla je de plank volledig mis en onderschat je de kracht van een goede weggever.
Leef je echt in in jouw ideale klant. Waarin zijn ze geïnteresseerd en hoe kun je hen helpen? En hoe is je betaalde aanbod een logische volgende stap op jouw gratis aanbod? Vragen die jij jezelf beter kunt stellen om een goede weggever te maken:
- Waar zoeken mijn ideale klanten naar?
- Wat trekt de aandacht van mijn doelgroep (en stoot alle anderen af)?
- Hoe trek ik mensen aan die geïnteresseerd zijn in mijn betaalde aanbod?
Gratis Lijstgroei Spoedcursus
Een mailinglijst is dus onmisbaar en goud waard voor je business. Maar alleen als je de juiste mensen op je lijst hebt staan. Mensen waar je ook graag mee wilt werken. De rest wil je juist afstoten. En het aas bepaalt de vangst! De kracht van een goede weggever wordt dus vaak enorm onderschat.
Wil je serieus aan de slag met het opbouwen van een kwalitatieve mailinglijst van potentiele klanten die staan te popelen om met jou te werken? Meld je dan aan voor mijn Gratis Lijstgroei Training voor online ondernemers.
Vind je dit interessant? Pin voor later!