Hoe je pijplijn vullen met hongerige klanten die je aanbod willen kopen
arrow_drop_up arrow_drop_down
11 oktober 2019 

Hoe je pijplijn vullen met hongerige klanten die je aanbod willen kopen

Stel je eens voor hoe het zou voelen als je een wachtlijst hebt van mensen die staan te popelen om met jou te werken. Dat jij jouw diensten en online programma’s gemakkelijk verkoopt, dag in, dag uit. Dat lukt je alleen met een betrokken mailinglijst. Focus dus op het opbouwen van je lijst en je pijplijn vullen!

Dit is het laatste deel in een vijfdelige serie om je te helpen om je klantenstroom te vergroten, online programma’s te verkopen en passief inkomen te verdienen. Voordat je verder leest wil je misschien deel 1, deel 2, deel 3 en deel 4 lezen.

Focus op je lijstgroei

De afgelopen dagen heb je geleerd hoe je een constante klantenstroom op gang brengt en hoe je online programma’s en digitale producten verkoopt.

dan worstel je nog steeds om voldoende geld te verdienen als dit ene belangrijke stukje van de puzzel ontbreekt.

Ontdek hier het laatste cruciale ingrediënt om je verkoopdoelen te halen.

Pijplijn vullen met potentiële klanten

Om een consistent inkomen te verdienen maand na maand heb je een constante stroom potentiële klanten nodig in je pijplijn (of verkoopfunnel). Dat betekent dat je genoeg mensen in je pijplijn moet hebben om aan te kunnen verkopen. Het maakt niet uit wat je verkoopt. Dit geldt voor 1-op-1 diensten, groepsprogramma’s en digitale producten.

  • Als je een nieuwe online ondernemer bent en net start moet je jouw aandacht focussen op je pijplijn maken. Dit heet ook wel een verkoopfunnel. Dat betekent dat je een onweerstaanbare weggever nodig hebt en een systeem voor je follow up.
  • Als je al een tijdje bezig bent, focus je dan op het vullen van jouw pijplijn met steeds nieuwe prospects (potentiële klanten) om je doelen te halen.

Hoe zorg je ervoor dat jouw pijplijn altijd vol is met prospects die graag met je willen werken? Focus op het opbouwen en groeien van je mailinglijst. Iedere dag weer!

De beste verkoopstrategie om iets te verkopen

Je kunt de beste producten en diensten ter wereld hebben, en je klant van binnen en van buiten kennen, maar als prospects niet

  • voelen dat je hun woorden gebruikt,
  • geloven dat je hun probleem kan oplossen,
  • voldoende vertrouwen in je hebben,
  • en geen connectie met je hebben,

Dan verkoop je helemaal niks!

Dus wil je jouw inkomen en impact vergroten? Focus dan op jouw lijstgroei. Met de mensen op je mailinglijst kun je in contact blijven en relaties opbouwen.

Deze mensen hebben al interesse getoond in jou en je content. Je bepaalt zelf wanneer je een bericht stuurt en kunt direct je aanbod onder de aandacht brengen (en bent niet afhankelijk van algoritmes zoals op social media).

Dit zijn mensen die jou al kennen, je vertrouwen en jou zien je als expert. Ze zullen dus ook eerder klant bij je worden. Emailmarketing is verreweg de beste manier om jouw aanbod onder de aandacht te brengen.

Groei je lijst door mensen met waardevolle content naar je website te trekken en vervolgens iets waardevols te geven (weggever) in ruil voor een naam en e-mailadres. Dit is een must-have als je een winstgevend online bedrijf op wilt bouwen. Focus dus op het groeien van je mailinglijst om je pijplijn te vullen met een constante stroom nieuwe klanten.

De beste weggever of blog levert je weinig op als je slechts een handjevol mensen op je lijst hebt. Uiteindelijk is het halen van je financiële doelen altijd een ‘numbers game’.

Ken je cijfers

De gemiddelde conversie is slechts 1 tot 2%. Dat betekent dat voor iedere 100 mensen op je mailinglijst slecht 1 tot 2 mensen ook klant worden. Je hebt dus een grote lijst nodig.

En niet een zo groot mogelijke lijst, maar een betrokken mailinglijst. Een lijst van mensen die ook geinteresseerd zijn in jou en je content. Mensen die uitkijken naar jouw mailtjes en deze ook graag openen.

En natuurlijk verkoop je hoogwaardige diensten of online programma’s, maar dat vind ik vanzelfsprekend 😉

Dus als je deze gemiddelde conversie als uitgangspunt neemt, kun je zelf uitrekenen hoeveel mensen je nodig hebt op je mailinglijst om je gewenste inkomen te verdienen. Dat hangt natuurlijk af van de prijs van je aanbod én hoeveel klanten je nodig hebt om dit inkomen te verdienen.

Wat betekent dit voor jou?

Wat betekent dit voor jou als jij dit jaar je verkoopdoelen wilt behalen? Waarschijnlijk dat jij je vooral moet focussen op het groeien van je mailinglijst.

Als jij dit jaar 100.000 euro wilt verdienen, maar slechts 100 mensen op je lijst hebt, dan weet je dat je dat doet waarschijnlijk niet gaat halen 🙂 Focus dus op het opbouwen van een betrokken lijst. Hoe groter je mailinglijst, hoe meer je kunt verdienen!

Of je nu 1-op-1 diensten verkoopt, groepsprogramma’s of digitale producten, als je consistent wilt verkopen, zorg dat je eerst alle voorgaande stappen van deze serie op orde hebt. Focus je vervolgens op het groeien van je mailinglijst als je een winstgevende online bedrijf op wilt bouwen.

Hoe bouw je een lijst van hongerige prospects

Klaar om je inkomens doelen te halen? Klaar om je lijst te groeien en je pijplijn vullen met een constante stroom enthousiaste nieuwe klanten? Die staan te popelen om met je te werken? Focus je dan op je pijplijn vullen!

Nu je weet dat je pijplijn vullen een prioriteit is voor een winstgevend online bedrijf, is het tijd om actie te nemen.

Hier zijn je actiestappen:

  1. Bekijk je inkomensdoelen en vergelijk deze met de grootte van je mailinglijst.
  2. Bepaal hoeveel mensen je nodig hebt in je pijplijn om je gewenste inkomen te behalen.
  3. Focus op het groeien van je mailinglijst en je pijplijn vullen met een constante stroom nieuwe potentiële klanten.

Heb je nog vragen over je pijplijn vullen? Over het opbouwen van je mailinglijst? Laat dan een reactie achter onder dit bericht.

Vind je dit interessant? Pin voor later!

Stel je eens voor hoe het zou voelen als je een wachtlijst hebt van mensen die staan te popelen om met jou te werken. Dat jij jouw diensten en online programma’s gemakkelijk verkoopt, dag in, dag uit. Dat lukt je alleen met een betrokken mailinglijst. Focus dus op het opbouwen van je lijst en je pijplijn vullen! | online marketing | klanten werven | emailmarketing | mailinglijst opbouwen | #themarketingfactory #onlinemarketing

Over de schrijver
Ik geef praktische online marketing en social media advies. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het stap-voor-stap zelf kunt toepassen, zonder technisch gedoe.
Nicole Orriëns

Door

Nicole Orriëns

op 11 October 2019

Ik weet dat dit belangrijk is maar ik heb zelfs zo'n hekel aan mailinglijsten. Terwijl ik dit type zie ik bijvoorbeeld een irritante popup om me in te schrijven rechtsonder. Die negeer ik standaard. Daarom vind ik het lastig om hier op mijn blog meer mee te doen.

Maaike Gulden

Door

Maaike Gulden

op 11 October 2019

Als je er zelf een hekel aan hebt dan kijk je er wellicht anders tegenaan, maar op social media wordt het steeds lastiger met al die algoritmes dus is het handig als je via een mailinglijst met mensen in contact kan blijven. Bovendien melden mensen zich vrijwillig aan en kunnen zich altijd weer afmelden ;) Tja en die pop-ups...ze werken wel. En ook die kun je altijd gewoon weer weg klikken.

Reactie plaatsen