7 Tips voor een onweerstaanbaar aanbod dat klanten graag kopen
7 Tips voor een onweerstaanbaar aanbod dat klanten graag willen kopen
25 april 2023 
5 min. leestijd

7 Tips voor een onweerstaanbaar aanbod dat klanten graag willen kopen

Als ondernemer wil je jouw droomklanten aantrekken en hen overtuigen om bij jou te kopen, omdat je weet dat je hen echt kan helpenHet aanbieden van een onweerstaanbaar aanbod is hiervoor essentieelMaar hoe kun je jouw aanbod aantrekkelijk maken voor jouw doelgroep? In dit blog 7 tips om jouw aanbod onweerstaanbaar te maken voor jouw ideale klanten en hun vertrouwen te winnen.

– Laatste update 24 maart 2024 –

Hoe je aanbod onweerstaanbaar maken?

Tegenwoordig hebben we voldoende keuze. Daarom is het belangrijk om je aanbod onweerstaanbaar te maken voor jouw ideale klanten. Hoe doe je dat? Hoe kun jij je aanbod onweerstaanbaar maken zodat klanten staan te popelen om te kopen? Hier zijn zeven manieren om jouw aanbod onweerstaanbaar te maken voor jouw droomklanten.

1. Focus op de voordelen

In plaats van te praten over de functies van jouw product of dienst, focus je op de voordelen voor jouw klant. Wat is het probleem of pijnpunt dat jouw aanbod oplost en hoe maakt dit het leven van jouw klant gemakkelijker of beter?

Wanneer je de resultaten benadrukt in plaats van de functies, wordt jouw aanbod veel aantrekkelijker voor jouw doelgroep. Wat levert het hen concreet op? Mensen willen vaak helemaal niet weten wat ze er allemaal voor moeten doen, maar ze willen wel die resultaten.

Als je een online programma aanbiedt, focus dan op de resultaten voor jouw klanten. Als je bijvoorbeeld een online training aanbiedt om vrouwen in de overgang te helpen met slaapproblemen, benadruk dan hoe jouw programma hen kan helpen om meer energie te krijgen, en beter te slapen waardoor ze een betere partner, moeder of ondernemer zijn in plaats van dat je benadrukt hoeveel uur video ze moeten kijken of uit hoeveel modules je programma bestaat.


Leestip:

2. Geef social proof

Mensen willen graag bevestiging dat ze de juiste beslissing nemen. Ze horen liever van andere klanten hoe geweldig jouw aanbod is dan van jou. Tuurlijk vind jij je dienst of online cursus helemaal geweldig, anders zou je dit niet aanbieden. Daarom kun je wat mij betreft niet zonder klant testimonials als je jouw aanbod onweerstaanbaar wilt maken. Hier vind je tips hoe je een goede klant review krijgt.

Laat zien dat anderen al tevreden zijn met jouw product of dienst door reviews van tevreden klanten te delen op jouw website of social media kanalen. Gebruik testimonials en cases studies van klanten die positieve resultaten hebben behaald met jouw product of dienst in je content. Dit geeft potentiële klanten vertrouwen in jouw bedrijf en verhoogt de kans dat ze voor jou kiezen.

gratis online marketing training

3. Maak het exclusief

Mensen houden van exclusiviteit. Als ze het gevoel hebben dat ze iets unieks of bijzonders krijgen, is dat een krachtige motivatie voor de aankoopbeslissing. Iets wat schaars is, wordt ook waardevoller. Overweeg dus om jouw aanbod exclusief te maken voor een bepaalde groep klanten, door het aan te bieden aan een selecte groep mensen of voor een beperkte tijd.

Bied bijvoorbeeld een exclusieve training aan voor een kleine groep klanten die jouw programma hebben gevolgd en overwegen om een vervolgprogramma te volgen. Dit kan een VIP-dag zijn waarin je ze persoonlijk begeleidt en helpt met hun bedrijf.

4. Bied een garantie

Als je vertrouwen hebt in jouw aanbod (en dat mag ik wel hopen), bied dan een garantie. Dit laat zien dat je echt 100% gelooft in jouw aanbod en dat je bereid bent om risico's te nemen om jouw klanten tevreden te stellen. Dit kan de drempel om te kopen verlagen omdat mensen geen enkel risico lopen. Dit kan een niet-geld-terug-garantie zijn, een proefperiode of een garantie op de kwaliteit van jouw product of dienst.

Geef klanten vertrouwen door een niet-goed-geld-terug-garantie aan te bieden als ze niet tevreden zijn met jouw online programma of dienst. Of bied bijvoorbeeld een proefperiode van 14 dagen aan voor jouw membership. Hierdoor neemt de drempel om zich in te schrijven voor jouw programma af.

5. Creëer een gevoel van urgentie

Mensen hebben vaak de neiging om dingen uit te stellen. Dat is gewoon menselijk. Als je jouw aanbod beperkt beschikbaar maakt, creëer je dus een gevoel van urgentie. Dit kan klanten motiveren om snel te handelen en jouw aanbod te kopen voordat het te laat is. Zo dwing je ze in ieder geval om een beslissing nemen.

Als je een webinar aanbiedt, maak dan bijvoorbeeld duidelijk dat er maar een beperkt aantal plekken beschikbaar zijn. Of geef bijvoorbeeld een korting voor de eerste tien klanten die zich inschrijven voor jouw programma of een persoonlijke 1-op-1 sessie met jou. Of alleen de eerste 48 uur, krijgen klanten een extra bonus.

6. Personaliseer jouw aanbod

Door jouw aanbod te personaliseren voor jouw klant, voelen ze zich speciaal en uniek. Dit kan bijvoorbeeld door gepersonaliseerde aanbiedingen, advies op maat, of door een service te bieden die specifiek is aangepast aan de behoeften van jouw klant. Hierdoor voelen klanten zich begrepen en gewaardeerd.

Als je een coaching programma aanbiedt, zou je verschillende pakketten aan kunnen bieden die passen bij de behoeften van jouw klanten. De een heeft meer behoefte aan persoonlijke begeleiding dan anderen. Zo kun je dus extra begeleiding aanbieden. Dit kan een 1-op-1 sessie zijn of een groepssessie. Hierdoor voelen klanten zich gewaardeerd en begrepen.

gratis online marketing training

7. Bied waarde aan na de aankoop

Jouw klantrelatie eindigt niet na de aankoop. Bied waarde aan na de aankoop door middel van follow-up mails, gratis trainingen of webinars, en andere waardevolle content. Dit zorgt ervoor dat jouw klanten zich gewaardeerd voelen en eerder herhaalaankopen overwegen omdat ze een goede klantervaring hebben. 

Het is goed om een langdurige relatie op te bouwen met jouw klanten, zodat zij jouw bedrijf aanbevelen bij anderen en blijven terugkomen voor meer. Door waarde te blijven bieden na de aankoop, bouw je aan een loyale klantenkring. En het is makkelijker om iets te verkopen aan klanten die al een positieve ervaring met je hebben dan nieuwe klanten te overtuigen. Dus underpromise en overdeliver.

Blijf contact houden met jouw klanten nadat ze jouw programma hebben afgerond. Stuur bijvoorbeeld maandelijkse nieuwsbrieven met tips over hun bedrijf of organiseer gratis online workshops of webinars waarin je ze meer leert over online marketing. Zo blijf je top of mind en bouw je aan een langdurige relatie met jouw klanten.

Onweerstaanbaar aanbod maken

Met bovenstaande 7 tips kun je jouw aanbod onweerstaanbaar maken voor jouw ideale klanten. Zorg ervoor dat jouw aanbod ook echt aansluit bij de behoeften van jouw doelgroep en bied ook na de aankoop een uitstekende klantenservice en waarde. Zo bouw je aan een langdurige relatie met jouw klanten en zorg je voor terugkerende klanten.

Weten wat nog meer belangrijk is om een onweerstaanbaar aanbod te maken en te verkopen zodat je meer klanten krijgt? Meld je aan voor mijn gratis training: 5 succestips voor online ondernemers. Je kunt je hier aanmelden en direct starten met deze gratis training.


Vind je dit interessant? Pin voor later!

Als je jouw droomklanten wilt aantrekken is het cruciaal om een aantrekkelijk aanbod te hebben. Met deze tips kun jij een onweerstaanbaar aanbod maken dat klanten graag kopen

Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Reactie plaatsen