Power words
Power words

Power words

Wist je dat een gemiddelde internetgebruiker dagelijks meer dan 1300 titels ziet en 99,7% daarvan compleet negeert? Dus hoe kun jij wel opvallen en de aandacht trekken van je ideale klanten? Hoe kun je met jouw teksten mensen overtuigen om naar jouw website te gaan of voor jouw aanbod te kiezen? Door power words te gebruiken in je teksten!

Woorden met power die aanzetten tot actie

Iedere dag weer concurreer je om de aandacht van je ideale klanten. Op social media, op Google en zelfs in de inbox van je nieuwsbrief abonnees. Er is een overvloed aan informatie op internet. We scannen allemaal teksten, we scannen tweets, zoekresultaten en zelfs de mails in onze inbox. En beslissen op basis daarvan of we door klikken en verder lezen. En het grootste deel negeren we dus gewoon.

Maar hoe kun je dit veranderen? Hoe zorg je ervoor dat jouw teksten wel opvallen en mensen hierop klikken. Hoe zorg je dat bezoekers wel naar je website gaan of doorklikken op je landingspagina? Door power words te gebruiken! Deze woorden hebben een onbewuste aantrekkingskracht op mensen waardoor je teksten opvallen en mensen nieuwsgierig worden. Gebruik dus woorden met power in al je marketing teksten om je conversie te verhogen.

Wat zijn power words?

Power words zijn sterke woorden waardoor mensen (vaak onbewust) eerder actie nemen. Met deze power words kun jij dus je conversie verhogen! Hierbij kun je denken aan woorden als: gratis, exclusief, snel, simpel, nieuw of bespaar. Maar ook woorden als ‘jij’ en ‘jouw’ zijn power words.

Deze woorden kun je dus goed gebruiken in je teksten, in je titels, sub kopjes, social media berichten, advertenties, call to actions of email onderwerpen. Eigenlijk in alle teksten waar je een bepaalde conversie wil. Of dit nu een aankoop is of een titel van je blog zodat mensen verder lezen. Met deze sterke woorden zorg je er namelijk voor dat mensen eerder doorklikken en verder lezen.

Voorbeelden van power words

Door slechts een enkel woord toe te voegen kun je dus een enorm verschil maken en je conversie vergroten. Meer mensen die je blog lezen en meer mensen die je email openen. Hieronder een aantal voorbeelden van het gebruik van power words.

Zonder: Leer hoe je online trainingen maakt


Met: Maak simpel en snel een geweldige online training


Zonder: Mijn tip voor meer klanten en omzet


Met: Mijn grootste geheim voor een omzet groei van 225%


Zonder: Met deze woorden in je marketingtekst kun je meer verkopen


Met : Krachtige woorden die je helpen om direct meer te verkopen



Hoe werken power words?

Power words zijn krachtige woorden die mensen eerder aanzetten tot actie omdat ze inspelen op emoties. Woorden die impact hebben op de emotie worden ook wel 'power words' genoemd.
  • Power words roepen emoties op én maken nieuwsgierig.
  • En emoties zetten mensen eerder aan tot actie.

Door dus power words in je tekst op te nemen, spreek je mensen eerder aan en kun je de conversie verhogen. Kijk dus wat je doel is en welke emotie past bij dat specifieke doel. Wil je dat mensen je mail openen of doorklikken op je tweet? Gebruik dan een power word die de nieuwsgierigheid prikkelt. Schaarste kun je goed gebruiken als je wil dat mensen snel bestellen.

Krachtige woorden lijst

In Amerika zijn er veel onderzoeken gedaan naar power words. Woorden die een bepaalde emotie oproepen waardoor mensen actie ondernemen. Mensen klikken eerder op de links met zo’n power word, open hun e-mails of lezen het hele artikel omdat de titel zo’n krachtig woord bevat.

Online zijn er dan ook heel wat lijsten te vinden met Engelstalige power words die voor een hogere conversie zorgen. Maar wat als je in het Nederlands schrijft? Vaak kun je deze woorden niet letterlijk vertalen. Uit Nederlands onderzoek blijkt dat dit de krachtigste Nederlandstalige power words zijn die zorgen voor een hogere CTR (click through Rate) dus meer klikken.

Gebruik power words voor meer conversie

Deze power words kun je gebruiken in alle teksten die je maakt voor conversie. Dus de titel van je blogs, social media berichten, advertentie teksten, de onderwerp regel van je e-mails of je call to actions. Gebruik deze in alle teksten die op een of andere manier belangrijk is voor conversie. Bekijk wel per tekst wat je doel is en welk power word daarbij past. Welke emotie wil je uitlokken en welk power word kun je daarvoor gebruiken? Power words roepen een bepaalde emotie op en zetten mensen aan tot actie!
Reactie plaatsen