Self Liquidating Offer (SLO)
Self Liquidating Offer (SLO)

Self Liquidating Offer (SLO)

Wil je meer naamsbekendheid en een grote email lijst zonder dat het je geld kost? Dan is het aanbieden van een self liquidating offer (SLO) een mooie manier. Hiermee ga je namelijk je advertentiekosten terug verdienen. Dat is in ieder geval de bedoeling.

Wat is een self liquidating offer

Een Self Liquidating Offer (SLO) is een laaggeprijsd product dat je aanbiedt nadat mensen zich aanmelden voor je weggever om de kosten van de advertenties terug te verdienen.
  • Je gaat dus adverteren met je gratis weggever, bijvoorbeeld een checklist.
  • Als mensen op je bedankpagina komen nadat ze deze checklist hebben aangevraagd, doe je ze een betaald aanbod.
  • Met de opbrengst van dit laaggeprijsde aanbod, verdien je jouw advertentiekosten terug.

Maar wel een aanbod dat laaggeprijsd is zodat de drempel om te kopen laag is. Je kunt daarbij denken aan een Ebook of een mini training bijvoorbeeld. Met dit aanbod ga je de kosten voor conversie terug verdienen.

Waarom zou je SLO aanbieden

Het doel van je SLO is om deze aan zo veel mogelijk mensen te verkopen. Daarmee kan je naamsbekendheid en autoriteit opbouwen. Waarom zou je het dan niet gewoon gratis weggeven?

Dat zou je kunnen doen, maar welke boodschap geef je dan af? Dat alles bij jou gratis te krijgen is? En nog belangrijker, wat voor leads trek je daarmee aan? Mensen die alles gratis willen? Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten?

Een betalende klant, ook als is het maar een klein bedrag, is veel waardevoller dan een gratis lead. De eerste euro verdienen is het aller moeilijkste. Daarna is het veel makkelijker om aan deze bestaande klanten iets te verkopen.

Advertentiekosten terug verdienen

Ten tweede is het de bedoeling om quitte te spelen, en niet om zoveel mogelijk te verdienen met je SLO.  Om je weggever bij zo veel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen, ga je dit promoten. Je betaalt voor advertenties. Je wil dus met de omzet van je SLO de kosten van de advertentie terugverdienen.

Dus als jij een self liquidating offer hebt die 27 euro kost, dan moet je voor iedere 27 euro die je aan advertenties uitgeeft, één klant binnenhalen. En hoe meer verkopen je realiseert, hoe hoger je advertentie budget, hoe meer mensen je uiteindelijk kunt bereiken.

Money zit in de follow-up

Je wil dus break even spelen. Het doel van een SLO is niet om een mega omzet te verdienen aan de voorkant van je funnel. Dat doe je hopelijk later, aan het einde van je sales funnel, met een upsell.

Als je de follow-up goed doet, verdien je aan het einde van de rit wel meer omdat je op deze manier veel meer mensen op je mailinglijst krijgt, dus meer mensen waar je jouw duurdere aanbod aan kunt verkopen.

Dus pak pen en papier en schrijf 5 ideeën op die je hebt voor jouw SLO. Onderzoek deze ideeën. Selecteer er één en ga er dan mee aan de slag!
Reactie plaatsen