Hoe meer online verkopen? Verkoop meer met deze 7 simpele sales tips
Hoe meer online verkopen? Verkoop meer met deze 7 simpele sales tips
20 februari 2024 
5 min. leestijd

Hoe meer online verkopen? Verkoop meer met deze 7 simpele sales tips

Hoe kan je meer online verkopen? Als ondernemer wil jij je omzet en winst vergroten. Logisch toch want dat maakt alles voor jou wat makkelijker maar dan maak je ook meer impact. Gewoon omdat je dan meer klanten kunt helpen. Maar het verhogen van je online verkopen, kan best een uitdaging zijn want het wordt steeds drukker online.....dus hoe meer online verkopen realiseren?

Hoe meer online verkopen?

Dagelijks komen er nieuwe ondernemers bij. Volgens de Kamer van Koophandel waren er op 1 januari 2024 maar liefst 2.522.782 actieve ondernemingen in Nederland. En dan hebben we het nog niet eens over de wereldwijde concurrentie.

Het wordt steeds drukker online, en dus lastiger om de aandacht te trekken en klanten te krijgen. Voorkom dat je deze grote marketing fouten maakt Daarom wil ik graag mijn 7 tips delen die jou helpen om meer te verkopen💰😀 Dus ben je benieuwd hoe meer online verkopen krijgen? Lees dan vooral verder.

Hoe krijg je meer sales? Vermijd deze grote fout

Als je nu te weinig verkoopt is dit misschien wel de GROOTSTE fout die je maakt: Jouw aanbod is niet WAARDEVOL genoeg (of je weet die waarde niet duidelijk te maken in de manier waarop je communiceert) of je vraagt NIET genoeg mensen om te kopen.

Het hoeft niet zo te zijn.

Ook verkopen kun je leren. Daarom heb ik mijn kennis gebundeld in 7 eenvoudige tips, dus lees verder en ontdek hoe meer online verkopen te krijgen. En laat me vooral ook weten met welke tip jij vandaag nog aan de slag gaat.

1. Doe je aanbod vaker

Wist je dat je vaak iets zo’n 10 keer moet horen voordat jij je er daadwerkelijk van bewust bent? Dat geldt dus ook voor jouw potentiële klanten. Dus doe jij je aanbod vaak genoeg? Of neem je maar aan dat mensen dit weten als je het één of twee keer genoemd hebt?

Je kunt wel denken: “dat weten mensen nu wel’, maar mensen zijn minder met jou bezig dan jij misschien denkt. Die zijn gewoon druk met hun eigen leven en zien niet al jouw social media posts en lezen niet al je mails. De enige die al die content ziet (en het helemaal beu is dit te horen), ben jij.

Bekijk deze 7 tips om je aanbod onweerstaanbaar te maken zodat klanten deze graag kopen

Jij weet perfect waar je het over hebt, maar dat geldt niet voor jouw potentiële klanten!. Herhaling is dus belangrijk. Vraag jezelf dus altijd af: heb ik al 10 keer op een duidelijke manier uitgelegd wat mijn aanbod inhoudt?

lanceer tool kit - alles wat je nodig hebt om nog makkelijker te lanceren

2. Wees super enthousiast

Zelfs als je al autoriteit en naamsbekendheid hebt én alle verkooptips toepast, zullen deze niet werken als je zelf niet super enthousiast bent over je eigen aanbod. Je kunt niet verwachten dat iemand anders enthousiast is over je product of dienst, als jij dat niet bent.

En als het goed is, heb je een geweldig aanbod, waar je verliefd op bent en waarmee je het leven van anderen écht een beetje beter of mooier kunt maken dus wil je dat van de daken schreeuwen. En anders zou ik nog eens kritisch naar mijn eigen aanbod kijken.

3. Verkoop de uitkomst

Natuurlijk willen mensen uiteindelijk weten wat ze precies krijgen, hoelang een training duurt en hoeveel live calls ze met je krijgen. Maar dat is niet wat hen overtuigd om te kopen. Niemand denkt: “Ik heb toch niks beters te doen, laat ik eens een online programma volgen”.

\Wat mensen willen is de uitkomst, de voordelen ervaren en welke verandering jouw product of dienst teweegbrengt. Verkoop dus niet het aantal sessies of hoeveel uur video’s iemand krijgt (dan denken ze alleen dat is veel werk} maar verkoop het grote resultaat.

We willen allemaal wel een paar kilo afvallen, maar hebben we echt zin om een paar keer per week naar de sportschool te gaan of drie keer per week te gaan hardlopen? Ik moet mezelf af en toe echt weer naar die sportschool sleuren in ieder geval😉

4. Maak het gemakkelijk om te kopen

We worden ongeduldiger en van nature zijn we een beetje lui. Dat is gewoon een feit. We kiezen graag voor gemak. ALs je naar de vierde verdieping moet, kies je liever de lift dan de trap. En die verspaketten in de supermarkt zijn handig want dan hoef je zelf niet na te denken wat je gaat koken

Elimineer dus zoveel mogelijk stappen in het koopproces. Zorg ervoor dat het duidelijk is hoe mensen iets kunnen kopen of contact met je kunnen opnemen, zodat het gemakkelijker wordt om iets te kopen voordat ze hun interesse verliezen.

Je wilt niet link na link na link plaatsen voordat mensen kunnen ontdekken hoe ze kunnen afrekenen op je website, want dat zou zijn alsof je de kassa in je winkel verstopt. Maak het gemakkelijk voor je klant om te kopen!

Leestip:

5. Voeg urgentie toe

Tegenwoordig valt er zoveel te kiezen en geld uitgeven is ook een beetje spannend want je kunt ook zomaar een miskoop doen. Dus als je aanbod altijd te koop is, komen mensen niet in actie. Dan denken ze: "daar kijk ik later nog wel naar”. Maar in alle hectiek zijn ze je ook zo weer vergeten.

Daarom is het goed om een vorm van urgentie toe te voegen zodat ze er in ieder geval serieus over na moeten denken of ze dit NU ook willen. Denk daarbij aan tijdelijke bonussen die verdwijnen of een workshop die je maar eenmalig geeft zodat mensen FOMO krijgen.

6. Deel social proof

Jij wilt anderen enthousiast vertellen hoe verliefd je bent op jouw product of dienst (zoals bij punt 2). Maar het is veel geloofwaardiger als anderen dat ook doen. Mensen willen bewijs dat ze veilig bij je zijn en dat ook anderen al resultaten hebben en hier enthousiast over zijn.

Deel social proof. Dus deel enthousiaste klant reviews, geef mensen een kijkje achter de schermen als je met een klant werkt of deel de resultaten die een klant heeft behaald. Zorg er uiteraard wel altijd voor dat je klant zich op zijn gemak voelt als je dit deelt of deel het anoniem als dat je klant geruststelt!

Klanten willen informatie om een goed besluit te kunnen nemen. Bekijk jij ook niet eerst reviews voordat je een hotel boekt? Ik wel. Dus deel klant testimonials om vertrouwen te wekken dat mensen door jou goed geholpen kunnen worden. Zo krijg je simpel en snel goede klant testimonials.

7. Laat je gezicht zien

Ik weet dat foto's van jezelf delen of praten tegen een camera vreselijk ongemakkelijk kan zijn. Dat vind ik nog steeds af en toe. Maar geloof me, het went echt als je dit vaker doet. Dus laat jezelf zien op camera.

Mensen kopen van mensen. Ze doen zaken met jou om jou, zeker als dienstverlener ben jij je product. Door jezelf te laten zien bouw je connecties en vertrouwen op. Dan krijgen ze al een voorproefje hoe het is om met je te werken.

En je hoeft geen rare TikTok dansjes te doen of andere dingen die niet bij je passen, maar wees gewoon jezelf en laat je gezicht zien zodat mensen jou ook kunnen leren kennen als persoon.

Hoe kan je meer online verkopen?

Als mensen niet weten dat je er bent, kunnen ze sowieso geen klant worden dus laat regelmatig van je zien en horen! Social media zijn mooie kanalen om nieuwe potentiële klanten te bereiken en jezelf zichtbaar te maken. Maar het werkt alleen als je het ook goed aanpakt.

Wil jij vol vertrouwen en zonder stress lanceren? Bekijk deze Lanceer Tool Kit en bespaar tijd, stress en geld met deze kant-en-klare lanceer templates om je online cursus, programma of dienst simpel & snel te kunnen uitverkopen.


Vind je dit interessant? Pin voor later!

Het wordt steeds drukker online, en dus lastiger om de aandacht te trekken en klanten te krijgen. Daarom wil ik graag mijn 7 tips delen die jou helpen om meer te verkopen. Dus ben je benieuwd hoe meer online verkopen krijgen?


Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Reactie plaatsen