Heb jij wel eens gehoord van Twitter Moments? Het is nu nog niet beschikbaar in Nederland, maar het komt er wel aan. Tijdens een bijeenkomst vorige week vertelde Ashley Vinson, Head of Brand Strategy bij Twitter Benelux dat straks iedereen beschikt over Twitter Moments, de curatingtool van Twitter. Twitter gaat momenteel door een volledige rebranding.
Update: Twitter Moments zijn nu voor iedereen beschikbaar.
Twitter krijgt een nieuwe look & feel
Het wordt ook een stuk kleurrijker op Twitter. Bij deze bijeenkomst waren er nog maar weinig blauwe volgels en wel een hoop andere kleuren. Ik ben benieuwd wanneer dat uitgerold wordt want het lijkt wel of veel nieuwe functies nu gewoon stilletjes ingevoerd worden. Zo zie je ineens wie van je vrienden over een bepaalde Trending Topic twittert bijvoorbeeld.
Twitter Moments als storytelling-component van Twitter
Maar deze bijeenkomst was voor de lancering van Twitter Moments. Wellicht in navolging van het succes van Snapchat en Instagram Stories, wil ook Twitter zich focussen op storytelling. Twitter is nu vooral een nieuwskanaal waar mensen en merken korte berichten plaatsen om nieuwtjes onder de aandacht te brengen. Maar je kunt onmogelijk alles volgen. Met Twitter Moments heb je een overzicht van wat er actueel is of waar veel over gesproken wordt op Twitter.
Een aantal merken kan al zelf Moments samenstellen. Merken als Tesco, Starbucks en Red Bull hebben hier al campagnes mee gedaan. En #TeamNL gebruike Twitter Moments tijdens de Olympische spelen. En straks kunnen we dus allemaal onze eigen verhalen vertellen met Moments. In mijn blog op Frankwatching leg ik uit wat Twitter Moments precies is.
Hoe werkt Twitter Moments
Momenten zijn geselecteerde verhalen met het beste van Twitter. Onze gids met Momenten laat je de onderwerpen zien die nu populair of relevant zijn. Zo weet je direct wat er op Twitter speelt. Aan de slag met Twitter Moments? Bekijk hier hoe het precies werkt en hier lees je hoe je ze zelf zo’n Moment maakt.