Twitter wordt vaak zakelijk ingezet. Je kunt korte berichten uitwisselen met je eigen netwerk. Het mooie is dat je met gemak de hele wereld kunt volgen en andersom. Het gebruik van social media kan dus een goede marketingtool zijn, mits je deze op de juiste manier inzet. Het vergroot de zichtbaarheid van je bedrijf en je activiteiten, maar dan heb je wel volgers nodig. Hieronder een aantal tips voor meer Twitter volgers.
- Laatste update 26 februari 2019 -
Tips voor meer Twitter volgers
Het is een sociaal netwerk dus je moet het vooral niet alleen gebruiken om je bedrijf te promoten, maar ben ook persoonlijk en ga een dialoog aan. Mensen leren je kennen en gaan jou dan ook vanzelf business gunnen. De kracht van Twitter is dat het laagdrempelig is en gemakkelijk in het gebruik. Twitter biedt volop kansen, ook voor zakelijk gebruik. Zo kun je luisteren naar wat er online over je bedrijf of merk wordt gezegd en kun je de betrokkenheid met je doelgroep vergroten.
20 tips voor meer Twitter volgers
Net zoals op iedere social media kanaal heb je wel volgers nodig op Twitter. Dit zijn de mensen die je berichten in hun tijdlijn zien en weer retweeten waardoor je meer mensen bereikt. Hieronder handige tips voor meer Twitter volgers.
Gebruik je eigen naam als twitternaam want twitteren is persoonlijk contact maken.
Houdt je bio actueel en zorg voor trefwoorden waarop je gevonden wil worden.
De ruimte in je bio is beperkt, verwijs dus in je bio naar je website of je LinkedIn profiel.
Gebruik een duidelijke en herkenbare foto (of eventueel een logo) als avatar.
Als je me meerdere personen verantwoordelijk bent voor het versturen van tweets namens een organisatie, maak dan zichtbaar wie deze personen zijn.
Plaats geen slot op je updates zodat mensen je niet kunnen volgen tenzij je ze eerst goedgekeurd hebt.
Ga actief mensen volgen die je interessant vindt of die bij je doelgroep behoren, zorg daarbij voor een mix van kennisleveranciers en kennisconsumenten.
Zorg dat er een balans is tussen het aantal mensen dat jou volgt en die je zelf volgt.
Geef veel weg en help anderen.
Deel interessant Informatie, links, foto’s en filmpjes.
Voeg zelf waarde toe op twitter en ga niet alleen retweeten.
Als je retweets stuurt, voeg dan zelf nog commentaar toe.
Ga niet alleen maar verkopen of je business promoten want dat levert geen volgers op.
Bouw relaties op en ga op zoek naar mensen die je kunnen helpen.
Gebruik #hashtags voor specifieke onderwerpen, acties of evenementen zodat het makkelijker is om op die onderwerpen te zoeken.
Claim je expertise zodat mensen weten waar je goed in bent.
Als je een vraag stelt kun je er een call-to-action aan koppelen door achter je tweet de woorden “Please RT” te zetten. Daarmee vraag je jouw volgers om je vraag door te sturen naar hun netwerk. Vergeet hen niet te bedanken als ze dit doen!
Reageer op RT’s, DM’s, vermeldingen (mentions) en ook op lijstvermeldingen door mensen te bedanken.
Gebruik bitly (http://bitly.com) om de URL’s in je bericht te verkorten. Door hier ook een account aan te maken, kun je zien hoe vaak jouw links worden aangeklikt.
Maak gebruik van tools, zoals Tweetdeck of Hootsuite, om de berichtgeving op Twitter gemakkelijker te volgen en te monitoren. Hiermee kun je ook berichten inplannen, zoekvragen opslaan, verschillende accounts beheren en meerdere social media accounts (Twitter, Facebook, Linkedin etc.) vanuit één omgeving beheren.