In deze Social Talk interview ik Monika van Rijthoven. Samen met haar organiseer ik Social Snacks op 16 maart in Eindhoven. Daar gaan we het natuurlijk over hebben, maar wees gerust…we praten vooral over social media communicatie en hoe je impact maakt met je content.
Social media communicatie
Hoe maak je goede social media content? Waar moet je rekening mee houden? Beeld is belangrijk, dus met welke apps kun je het jezelf gemakkelijker maken als je geen verstand hebt van photoshop?
We leven in een 24/7 content-gedreven wereld. Met waardevolle content kun je een bedrijf en een brand opbouwen. Maar dan moeten ze jouw content wel zien en hier aandacht aan besteden.
Maak impact
Je kunt wel op heel veel kanalen actief zijn, maar als je boodschap niet de juiste impact heeft gaat het ook niet over komen. Het is druk op social media, heel druk. Zorg dat je iets interessants en authentieks te vertellen hebt.
Mensen moeten willen klikken op de links en terugkomen voor meer. In deze aflevering praat ik met Monika over social media communicatie en hoe je jouw boodschap op pakkende manier kunt overbrengen op social media.
Genoemde links
- Canva
- Viva video
- Wetransfer
- ZMOT – Google video over micro moments
- Facebook pagina van Vincent Optiek
- Instagram account Connect2
- Social Snacks
En verder?
Vergeet niet om je te abonneren op mijn podcast zodat je geen uitzending hoeft te missen. Je krijgt dan automatisch een melding zodra er een nieuwe Social Talk uit is.
Ik vind het ook leuk als je me laat weten wat je van deze podcast vindt door een review te geven. Daarmee help je me bovendien om deze podcast zichtbaarder te maken.
Heb je vragen of feedback? Of suggesties voor een onderwerp? Mail naar info@themarketingfactory.nl of tweet naar @maaikegulden