arrow_drop_up arrow_drop_down
28 januari 2020 

Investeren in je bedrijf voordat je winst maakt? Jazeker!

Investeren in je bedrijf voordat je winst maakt, is eng. En toch is het goed om dit te doen. Je hebt niet alle kennis in huis dus investeer in jezelf en je bedrijf. Want juist door te investeren, ga je winst maken En daarom ben je jouw eigen bedrijf begonnen toch?

Geld besparen

Zeker als je net begint en er nog geen cent binnenkomt, is het lastig om in je bedrijf te investeren.

Dus ga je zelf uren zitten fröbelen om je website te maken, gratis webinars volgen (die achteraf pure tijdsverspilling blijken te zijn) of ga je uren YouTube video’s kijken. Je struint het internet af naar gratis content. Herkenbaar? Maar dat is echt zonde van je tijd.

Tijd besparen

Tuurlijk is er tegenwoordig een hoop informatie te vinden online maar het kost wel tijd om goede informatie te vinden want er staat ook veel waardeloze rotzooi op internet of informatie die hopeloos verouderd is 😉

Daarom is het goed om te investeren in kennis. En het maakt niet uit of je dit doet in de vorm van trainingen, boeken of een business coach inhuurt. Op de lange termijn bespaart dit een hoop tijd en frustratie.

Zelf ben ik ook in die valkuil gestapt

Ik ben zelf ook in die valkuil gestapt. Toen ik net begon en nog nauwelijks inkomsten had, volgde ik gratis webinars en spendeerde uren aan het lezen van blogs. Al die tips ging ik toepassen en ik begon enthousiast met bloggen. Pas toen ik durfde te investeren in mijn bedrijf, kwam ik erachter dat ik het helemaal verkeerd aanpakte. Ik heb dus 150 blogs verwijderd van mijn website en de moest nog eens ruim honderd blogs aanpassen. Achteraf dus zonde van mijn tijd.

Ik had wel wat beters kunnen doen in die tijd!

Investeren in je bedrijf

Inmiddels heb ik flink wat geld uitgegeven aan boeken, trainingen en cursussen. Ik heb veel tijd geïnvesteerd in het onder de knie krijgen van online marketing en het runnen van mijn business. Van het goed schrijven van converterende teksten voor je website tot het maken van online programma’s.

En daar heb ik geen spijt van! Dit heeft ertoe geleid dat ik steeds meer winst ging maken. En mijn omzet stijgt nog ieder jaar.

Investeren in kennis

Ik heb zelf dus ervaren hoe belangrijk het is om te investeren in je bedrijf. Het maakte een enorm verschil toen ik begon te investeren in betaalde content en niet alleen vertrouwde op gratis content. Hoe meer ik besloot om mijn inkomsten terug in mijn bedrijf te stoppen én in mijn eigen ontwikkeling, hoe sneller mijn bedrijf groeide.

Veel mensen willen geen geld uitgeven aan (online) trainingen. Ze denken “waarom zou ik betalen als er zoveel informatie gratis beschikbaar is op internet?”

Gratis content is niet volledig

Er is tegenwoordig inderdaad een hoop informatie te vinden online, maar denk je dat mensen die hun kennis verkopen al hun strategieën gratis weg geven? Je kunt proberen om al die losse blogs aan elkaar te knopen en dan de strategie te achterhalen die mensen waar jij tegenop kijkt gebruiken, maar dan nog krijg je niet het hele plaatje.

Ondernemers geven niet alle kennis gratis weg

Als je erover nadenkt is het vrij logisch. Ondernemers die hun boterham verdienen met hun kennis, geven niet al hun kennis gratis weg.

Dan hebben ze geen bron van inkomsten meer! Daarom zal niemand alle geheimen prijs geven en alle strategieën gratis delen. Ze geven slechts een stukje van hun kennis weg om te laten zien wat ze in hun mars hebben en welke expertise ze in huis hebben.

Doelen sneller bereiken

Dus je kunt wel veel gratis informatie vinden op internet, en misschien is dit voorlopig voldoende voor jou. Voldoende informatie om beetje bij beetje vooruitgang te boeken en stappen te maken met je bedrijf.

Maar als je het maximale uit je groeipotentieel wilt halen, dan loont het om daarvoor te betalen. Dat bespaart je niet alleen een hoop tijd en stress, maar je kunt je doelen ook veel sneller bereiken!

Investeer in trainingen

Als je succes wilt behalen (op welk vlak dan ook) dan kijk je waarschijnlijk naar wat succesvolle ondernemers of experts doen. Je kijkt welke strategieën zij gebruiken. Dus als er ondernemers zijn waar jij tegenop kijkt en ze bieden geweldige trainingen aan (met goede reviews), investeer hier dan in! Deze trainingen brengen je op de plek waar je heen wilt.

Compleet stappenplan

Het mooie van die trainingen is dat je hier meestal een stap voor stap uitleg krijgt. Je leert niet alleen ‘wat’ en ‘waarom’, maar vooral ook ‘hoe’ je het iets doet.

Blogs en podcasts beantwoorden vaak één vraag per keer en gaan niet dieper in op het onderwerp. Je krijgt geen stappenplan en ook niet het hele systeem. Maar in een training krijg je wel het hele plaatje en uitleg hoe je op het volgende niveau komt.

Investeer in betaalde content

In plaats van dat je probeert om al die informatie uit meerdere blogs te halen, krijg je in een betaalde training die informatie op een presenteerblaadje aangereikt. Je krijgt alle stappen in de juiste volgorde zodat je gewoon al deze stappen kunt volgen. Zeker als het een goede training is. Gratis content bestaat meestal uit een hoop losse tips terwijl de betaalde content je een volledig systeem biedt, een stappenplan wat je gewoon kunt volgen.

Nieuwe inzichten en vaardigheden

Als je investeert in boeken en trainingen, als je dus investeert in kennis, krijg je een nieuw perspectief. Je krijgt hiermee nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis die je leven kunnen veranderen.

Als je de dingen altijd op dezelfde manier blijft doen, krijg je nooit de resultaten die je wilt behalen. Door gebruik te maken van deze waardevolle informatiebronnen en door te investeren in je bedrijf én in jezelf kun je ook veel effectiever werken.

Vertrouw dat het goed komt

Durven investeren in je bedrijf heeft ook te maken met een stukje vertrouwen. Vertrouwen in jezelf en dat jouw bedrijf succesvol wordt. Dat het wel goed komt met die winst. Bovendien moet je het op de lange termijn bekijken.

Staar je niet blind op de kosten (of dat nou in geld of uren is) op de korte termijn. Het kost tijd om een succesvol bedrijf op te bouwen. Je moet eerst zaaien om soms best een tijdje wachten om te kunnen oogsten. Ondernemen vergt dus lef en doorzettingsvermogen.

Durf te investeren in je bedrijf

Als je een succesvolle ondernemer wilt worden, moet je investeren in je bedrijf. En niet pas als je vette winst maakt, maar juist daarvoor om uiteindelijk die winst te kunnen maken. Dit is het mooiste cadeau wat je jezelf kunt geven want je investeert daarmee in je professionele en persoonlijke ontwikkeling.

Ik wou dat ik dit eerder gedaan had omdat ik het gevoel heb dat ik veel profijt heb van de kennis waarvoor ik betaald heb in plaats van alleen maar gebruik te maken van gratis content.

Natuurlijk wil ik niet dat jij je in de schulden werkt. Als je geen geld hebt, kun je het ook niet uitgeven. Maar wees niet te bang om te investeren in je bedrijf. Als het goed is, verdien je dit dubbel en dwars terug. Geloof in jezelf!

 

Vind je dit interessant? Pin voor later!

Als je een succesvolle ondernemer wilt worden, moet je investeren in je bedrijf en in betaalde kennis. En niet pas als je vette winst maakt, maar juist daarvoor om uiteindelijk die winst te kunnen maken | investeren in jezelf | ondernemer tips | ondernemerschap | zzp | investeren in je bedrijf | investeren in trainingen | online geld verdienen | online verkopen | ontwikkeling groei | #themarketingfactory #onlineondernemen #trainingen #onlineprogramma

Over de schrijver
Ik geef praktische online marketing en social media advies. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het stap-voor-stap zelf kunt toepassen, zonder technisch gedoe.
Cynthia

Door

Cynthia

op 6 February 2020

Mee eens! Investeren in je onderneming kost tijd én geld. Maar het brengt je stukken verder!

Maaike Gulden

Door

Maaike Gulden

op 6 February 2020

Het is inderdaad altijd goed om te investeren in je bedrijf of dit nu in tijd of geld is.

Linda Meester

Door

Linda Meester

op 6 February 2020

Ik zit nog te wachten op een kantelpunt, het moment van investeren, want wat je niet hebt kun je ook niet weggeven

Maaike Gulden

Door

Maaike Gulden

op 6 February 2020

Dat klop dat je niet kunt investeren in je bedrijf als je nog niet voldoende inkomsten hebt, maar je kunt wel altijd een ruildienst met iemand doen dus jij helpt iemand met jouw expertise en in ruil helpt die ander je dun et zijn of haar expertise ;)

Rory

Door

Rory

op 7 February 2020

Dat wat je hierboven zegt van een ruildienst is wel een hele goede. Ook ik heb nog niet voldoende inkomsten, al blijft het vooralsnog wel groeien. Investeren in naamsbekendheid en gunfactor vind ik persoonlijk ook een goede. Dat kost financieel niets (wel in tijd en energie) en het kan je heel veel brengen. Let wel. Het gaat mij om daadwerkelijke oprechte belangstelling (niet van "als ik nu doe alsof ik jou interessant vind dan krijg ik wel wat terug". Daar kijkt men doorheen.

Maaike Gulden

Door

Maaike Gulden

op 7 February 2020

Iedereen heeft zo zijn eigen expertises. Ik heb laatst zelf nog een ruildienst gedaan. Een fotografe heeft een prachtige fotoshoot van mij gemaakt en ik help haar met haar marketing.

Reactie plaatsen