Page content

article content

Instagram stories en Snapchat zakelijk inzetten

Instagram Stories en Snapchat winnen aan populariteit. Steeds meer beroemdheden, organisaties, zzp’ers en ‘gewone’, alledaagse mensen creëren leuke content op Instagram Stories en Snapchat.

Instagram Stories is gewoon een kopie van Snapchat, maar Instagram heeft als voordeel dat ze al veel meer gebruikers hebben dan Snapchat.

Instagram stories en Snapchat

winnen aan populariteit

Ik ben van mening dat ‘authenticiteit’ de reden is dat deze kanalen steeds populairder worden. We zoeken steeds meer naar authentieke, oprechte content. Op deze kanalen zien en horen we mensen ‘live’ en in realtime.

En we doen tenslotte zaken met mensen. Het is dus erg goed voor je personal branding, om je verhaal te vertellen en te laten zien waar je mee bezig bent. Je kunt mensen een kijkje achter de schermen geven of een dagelijkse tip. Of je kan het inzetten om te vloggen zoals Kirsten Jassies vertelt in deze video.

We gaan naar ‘Mobile only’

We gaan steeds meer naar ‘mobile only’. Mensen checken meer dan 200 keer per dag hun mobiel. Ze gebruiken hoofdzakelijk hun mobiel en kijken meer digitale video dan ooit tevoren. Volwassenen spenderen iedere dag zo’n 1 uur en 15 minuten aan het bekijken van video’s, waar en wanneer zij dat willen.

Er zijn allerlei handige apps om je verhaal te vertellen. Ook met Snapchat en Instagram Stories kun je gemakkelijk en eenvoudig content produceren. En werken aan je know, like en trust factor.

8 tips voor Instagram Stories en Snapchat

Hier zijn een paar tips om met Instagram Stories of Snapchat aan de slag te gaan:

  1. Het hoeft niet perfect te zijn. Dat is juist een van de mooie dingen van Instagram Stories en Snapchat dat het niet perfect hoeft te zijn en je haar hoeft niet perfect te zitten. Het is live en in het moment.
  2. Wees voorbereid. Ook al hoeft je Instagram Story en Snapchat content niet perfect hoeft te zijn, helpt het wel als je een idee hebt waar je over wilt praten. Het helpt om gewoon wat notities bij de hand te hebben.
  3. Gebruik een call to action. Je call to action kan zo simpel zijn als mensen laten weten waar ze meer informatie vinden over jou en het onderwerp waar je over spreekt.
  4. Gebruik tekst om je verhaal te vertellen. Denk aan wat je wilt overbrengen en voeg die boodschap toe in tekst op je foto of video. Denk in termen van ‘How to’ en Top 3 manieren om…
  5. Vetrel mensen ‘what is in it for them’. Laat kijkers vooral weten wat ze leren en wat ze eraan hebben om jou te volgen.
  6. Oefening baart kunst. Hoe vaker je oefent, hoe beter je wordt.
  7. Interactie met je publiek. Het gaat niet om jou. Neem de tijd om andere te bekijken en ga interactie aan.
  8. De Instagram Story of Snapchat blijft 24 uur op je profiel staan. Je kunt ook een gedeelte van je verhaal downloaden om deze te hergebruiken op andere netwerken.

Comment Section

0 reacties op “Instagram stories en Snapchat zakelijk inzetten

Plaats een reactie


*