Je wilt het momentum pakken. We hebben nog maar een paar weken tot het einde van het jaar. En er komen mooie dagen aan zoals Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw. Veel ondernemers schieten nu al meer in de relax stand maar het is belangrijk dat je het gaspedaal nog even stevig indrukt tot het einde van het jaar.
– Laatste update 9 april 2024 –
Hieronder 3 dingen die belangrijk zijn en die je direct kunt doen. En ik spreek uit ervaring
1. Stop niet met je marketing
Veel ondernemers gaan het wat rustiger aan doen zo aan het einde van het jaar, maar stop niet met je marketing. Je wilt zichtbaar blijven want uit het oog is uit het hart. Je wilt dat mensen meteen aan jou denken als ze willen kopen wat jij aanbiedt.
Dus blijf posten op social media, blijf emailen, blijf verkopen want het jaar is nog niet voorbij. Het is een fabeltje dat mensen niks meer kopen aan het einde van het jaar!
En als je het lastig vind om te bedenken wat je kunt posten en hoe je slim omgaat met je content zodat je deze kunt voorbereiden en inplannen, meld je dan aan voor mijn content workshop op 25 november. In een middag heb jij alle content voor 2022 gepland! Hier vind je meer informatie over de Content Workshop.
2. Blijf waarde geven
Blijf waarde geven zodat mensen ook een REDEN hebben om je te blijven volgen. Je wilt het momentum pakken en deze niet verliezen. Dus blijf opdagen met je podcast, video’s of waardevolle blogs. Blijf emails sturen en posten op social media. Als je geen waarde levert dan vinden ze misschien een andere podcast die ze interessant vinden of gaan ze iemand anders volgen op Instagram.
Zorg ervoor dat je mensen blijft boeien en de aandacht vasthoudt door consistent waardevolle content te blijven delen.
Als ze op je Instagram profiel kijken en zien dat je al een paar weken niks gepost hebt dan verliezen ze interesse. Ik zorg ervoor dat als mensen mijn Instagram profiel bekijken dat er altijd weer nieuwe inspiratie te vinden is zodat ze graag terugkomen voor meer.
3. Maak plannen voor volgend jaar
Vergeet niet om plannen te maken voor januari of het hele eerste kwartaal. Als je even een vakantie neemt, is het vaak lastig om weer op te starten en in de flow te komen. Daarom is het handig als je nu al plannen maakt voor januari. Als je weet dat je half januari een webinar geeft bijvoorbeeld dan weet je meteen wat te doen zodra je weer aan de slag gaat.
Zo voorkom je dat je de eerste week na je vakantie alleen maar bezig bent om te bedenken wat je wilt doen in het eerste kwartaal.
Wat wil je promoten en hoe ga je dat doen? En bovendien als je in januari iets wilt promoten, is het goed om mensen nu al op te warmen voor je aanbod ;) Of denk je dat er op de dag van je webinar zomaar honderden mensen in je webinar zitten?
Het momentum pakken
Dit zijn 3 snelle tips waarmee je ervoor zorgt dat je het momentum pakt en het jaar sterk eindigt. Laat je aandacht nog niet verslappen want het jaar is nog niet voorbij! Er kan nog van alles gebeuren in je business dus:
- Stop niet met je marketing zodat je momentum verliest.
- Blijf waarde geven zodat mensen een reden hebben om je te blijven volgen
- En maak dit jaar nog plannen voor januari zodat je precies weet wat te doen.
- Doe mee met de content workshop op 25 november zodat je in een halve dag jouw hele content planning voor 2022 klaar hebt
Laat het gaspedaal niet los maar geef nog even gas bij de komende weken want het is zonde als je nu momentum verliest waar je het hele jaar zo hard voor gewerkt hebt. Dat heb ik al te vaak zien gebeuren. Dus geef nog even gas en blijf knallen. Het jaar is nog niet voorbij dus je kunt dit jaar nog heel sterk eindigen en het momentum pakken!
Vind je dit interessant? Pin voor later!