50 feiten over content marketing voor je op een rij
50 feiten over content marketing voor je op een rij
26 juni 2013 
3 min. leestijd

50 feiten over content marketing voor je op een rij

Dagelijks worden er 27.000.000 miljoen verschillende soorten content gedeeld, zoals blogs, video’s, Facebook updates, infographics of e-books. Bedrijven zetten steeds vaker in op content marketing omdat zij hier de voordelen van inzien. Wanneer jij hier nog niet van overtuigd bent, kunnen de onderstaande feiten over content marketing jou misschien overtuigen!

Voordelen van content marketing

  • Content marketing werkt beter dan adverteren om leads te genereren.
  • Bloggen zorgt voor meer bezoekers op je website, en dus voor meer leads.
  • Content is de brandstof voor social media.
  • Waardevolle content verhoogt engagement en merkloyaliteit.
  • Met visuele content grijp je de aandacht van mensen.

NewsCred heeft een aantal feiten over content marketing verzameld en op een rijtje gezet in onderstaande presentatie:

Feiten over content marketing 

  • 27.000.000 verschillende soorten content worden dagelijks gedeeld, zoals blogs, video’s en whitepapers.
  • 9 van de 10 bedrijven maakt gebruikt van content marketing.
  • 38% van de marketeers denkt dat unieke content de toekomst van marketing is.
  • 54% van de merken heeft niemand die direct verantwoordelijk is voor de content.
  • 79% van de marketeers vindt dat hun organisaties verschuiven richting branded content.
  • 72% van de marketeers denkt dat branded content effectiever is dan advertenties in tijdschriften, terwijl 69% aangeeft dat beter werkt dan direct mail en PR.
  • 86% van de B2C marketeers en 91% van de B2B marketeers zet content marketing in.
  • 64% van de B2B content marketeers zien het creeren van voldoende content als hun grootste uitdaging.

Bloggen zorgt voor meer verkeer en meer leads

  • 329 miljoen mensen lezen iedere maand blogs.
  • Blogs geven websites 434% meer geïndexeerde pagina’s en 97% meer geïndexeerde links.
  • 37% van de marketeers vindt blogs de meest waardevolle vorm van content marketing.
  • Bedrijven die per maand 15 blogartikelen of meer plaatsen, genereren 5 keer meer bezoekers dan bedrijven die niet bloggen.
  • Bedrijven met een actief blog hebben 97% meer leads.

Content is de brandstof voor social media

  • Content van betrouwbare bronnen worden het meest gedeeld.
  • 90% van de mensen luistert naar aanbevelingen van vrienden.
  • 73% van alle zakelijke Twitteraccount gebruiken deze om content te delen.
  • 99% van de mensen die content delen via social media, gebruiken verschillende platformen.
  • De kans op een aankoop is 5 keer zo groot door interessante content te delen.
  • 87% van de B2B marketeers gebruikt social media om content te verspreiden.
  • 34% van de markteers heeft via Twitter leads gegenereerd.
  • 80% van de gebruikers staat het liefst in contact met merken via Facebook.
  • Mensen spenderen meer dan 50% van hun tijd online aan content en nog eens 30% van hun tijd aan social media waar content gedeeld kan worden.

feiten over content marketing op een rijtje

Kwalitatieve content verhoogt engagement en merkloyaliteit

  • Interessante content is één van de belangrijkste redenen voor mensen om merken te volgen op social media.
  • 70% van de consumenten leert een bedrijf liever kennen via artikelen dan via advertenties.
  • Websites die tekst artikelen bevatten, hebben 2,3 meer kans dat bezoekers terugkeren.
  • 90% van de consumenten vindt unieke content waardevol en 78% meent dat bedrijven die dit aanbieden ook geïnteresseerd zijn in het opbouwen van goede klantrelaties.
  • 68% van de consumenten besteedt tijd aan het lezen van content van merken waarin zij geïnteresseerd zijn.
  • 60% van de consumenten heeft een positiever gevoel over een merk na het lezen van unieke content op hun website.
  • 58% van de consumenten vertrouwt redactionele content.
  • Mensen willen controle hebben over de content die zij consumeren.
    • 86% van de mensen slaat tv commercials over.
    • 44% opent nooit direct mail.
    • 91% heeft zich uitgeschreven voor een nieuwsbrief van een bedrijf.

Visuele content grijpt de aandacht van consumenten

  • 90% van de informatie die wij tot ons nemen is visueel.
  • Artikelen met afbeeldingen worden 94% vaker bekeken dan artikelen zonder afbeeldingen.
  • 40% van de mensen reageert beter op visuele informatie dan op tekst.
  • 46% beoordeelt de betrouwbaarheid van een bedrijf aan de hand van het design van een website.
  • Artikelen met video’s ontvanger 3 keer meer inkomende links dan artikelen die alleen uit tekst bestaan.
  • Slechts een maand na de introductie van Facebook Timeline voor bedrijven, was er bij foto’s en video’s 65% meer engagement.
  • Uit onderzoek blijkt dat 62% van de respondenten video gebruikt in hun content marketing.
  • 75% van de smartphone gebruikers bekijkt video’s op hun telefoon, 26% van hen bekijkt ten minste 1 keer per dag een video.

Content marketing genereert leads

  • Content creatie is met 53% de belangrijkste SEO taktiek.
  • 57,4% van de B2B bedrijven zegt dat SEO de belangrijkste invloed heeft op hun leadgeneratie doelstellingen.
  • Conversie ligt 105% hoger bij consumenten die de interactie aangaan via beoordelingen en productreviews.
  • Consumenten die e-mail marketing ontvangen, geven 83% meer uit aan online aankopen.
  • Organische leads hebben een conversiepercentage van 14,6%, terwijl outbound marketing een conversiepercentage heeft van 1,7%.

Investeren in content marketing is cruciaal voor de groei van je bedrijf

  • Marketeers spenderen bijna een derde van hun budget aan content marketing.
  • 54% van de marketeers is van plan om hun uitgaven voor content marketing te verhogen in de komende 12 maanden.
  • Content marketing kost 62% minder dan traditionele marketing.
  • Per dollar genereert content marketing ongeveer 3 keer zoveel leads als traditionele marketing.
  • In 2013 zal er $118,4 miljard worden uitgegeven aan content marketing, video en social media.
  • 55% van de B2C marketeers is van plan om meer te investeringen in branded content.
  • In 2015 zal er $8,3 miljard worden uitgegeven aan social media advertenties.

Maak content die jouw doelgroep aanspreekt en kennis laat maken met je merk. Content marketing is een spel van lange adem en vaak een diepte investering. Het gaat je niet meteen omzet opleveren, maar op de lange termijn levert het je veel voordeel op! Hopelijk hebben deze feiten over content marketing jou overtuigd 😉

Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Henriette
Door

Henriette

op 07 Sep 2017

Super goed en uitgebreide blog :) Ik heb er enorm veel aan gehad en denk dat ik niet de enige ben!!

Reactie plaatsen