De belangrijkste reden waarom ondernemers druk zijn maar geen resultaten zien
De belangrijkste reden waarom ondernemers druk bezig zijn maar geen resultaten zien
04 juli 2023 
5 min. leestijd

De belangrijkste reden waarom ondernemers druk bezig zijn maar geen resultaten zien

Heb jij weleens het gevoel dat je enorm druk bent met je bedrijf en dat je toch geen resultaten ziet. Dus je werkt je een slag in de rondte maar ziet geen of weinig vooruitgang. Benieuwd naar de belangrijkste reden waarom ondernemers druk bezig zijn maar toch geen resultaten zien. Hieronder leg ik uit waarom ondernemers geen resultaten zien terwijl ze toch keihard werken om hun bedrijf te laten groeien?

– Laatste update 29 maart 2024 –

Geen resultaten terwijl je keihard werkt

Je kent die dagen wel, wanneer je na een hele dag hard werken toch een ontevreden gevoel hebt. Je hebt het gevoel dat je heel druk bent met je bedrijf maar dat je geen echte vooruitgang boekt en niet de gewenste resultaten haalt. En dat is frustrerend. Zeker als je andere ondernemers echt ziet knallen met hun bedrijf.


Er zijn avonden waarop je uitgeput op de bank ploft met wat snacks op schoot omdat je weer door de lunch heen hebt gewerkt. Terwijl je probeert je rommelende maag tot zwijgen te brengen, denk je aan alle dingen die nog steeds niet zijn afgestreept op je eindeloze to-do lijst. Je kunt niet anders dan je hulpeloos en ellendig voelen omdat je het idee hebt dat je niet kunt bijbenen...

Harder werken betekent geen betere resultaten

En je bent niet de enige. Misschien is dit een troost. Dit is heel gewoon bij veel ondernemer. De meesten van ons werken enorm hard aan onze lange to-do lijsten. Een lijst waar geen einde aan lijkt te komen omdat je als ondernemer zoveel taken op je bordje hebt. Helaas, ongeacht hoeveel uur de meeste mensen aan hun bedrijf besteden, zijn velen teleurgesteld en zien ze nog steeds niet het succes dat ze verwachten.

Waarom betekent harder werken niet automatisch betere resultaten krijgen? Wat maakt die snelgroeiende bedrijven anders dan alle anderen?

Terwijl iedereen druk bezig is met van alles en constant multitaskt, doen degenen die floreren ALLEEN de dingen die er echt toe doen, die echt belangrijk zijn. Ze hebben een duidelijk doel, een actieplan en focussen daarop. Ze zijn dus druk met de juiste dingen en niet met van alles en nog wat.


Leestip:

Veel te veel dingen doen

De meeste ondernemers nemen graag actie, dus ze beginnen tegelijkertijd aan verschillende ideeën en vele tactieken die ze online hebben geleerd. Ze zijn enorm druk met veel te veel verschillende dingen. En verdelen hun tijd en energie over marketing op verschillende platformen. Ze zijn druk met posten op sociale media, blogs schrijven, podcasts produceren, video's maken en daadwerkelijk hun bedrijven runnen. Ze doen van alles wat.

In de hoop dat als je maar zichtbaar bent op zoveel mogelijk verschillende kanalen, dan komen die klanten vanzelf. Dus ze zien iemand die succesvol is met een podcast, en denken “Ik start ook een podcast”. De volgende dag zien ze weer wat anders en denken “Oh ja ik kan ook wel op TikTok gaan”. Ze gaan van de hak op de tak, zonder duidelijke focus of een concreet plan. 

Heb je het gevoel dat je bedrijf stagneert? Dit zijn mijn 3 marketing groeistrategieën voor een constante stroom klanten.

gratis online marketing training

Waarom ondernemers geen resultaten zien?

Wat gebeurt er als we tegelijkertijd aan 5 marketingideeën en 3 productideeën beginnen? Er gebeurt niets. Dat komt omdat onze aandacht, tijd en energie allemaal verdeeld zijn. Dus niks krijgt de volledige aandacht en inspanning die nodig is om van de grond te komen. En de tijd die nodig is voor elk initiatief om resultaten te genereren en succesvol te zijn, wordt op deze manier extreem lang.

Waarom ondernemers geen resultaten zien van hun inspanningen? Wat kun je dus beter doen in plaats van dat je alles probeert te doen? Zorg voor een duidelijke FOCUS en een concreet plan. Hieronder nog 3 tips hoe je ervoor zorgt dat je de juiste dingen doet die ook zorgen voor resultaten, zonder je een slag in de rondte te werken.  

1. Wees selectief

Stel prioriteiten. Je hoeft niet alles te doen (of niet nu). Welke dingen zijn echt belangrijk en wil je als eerste doen zodat je ook vooruitgang boekt? Focus je als eerste op die taken. Gebruik deze simpele oefening om de juiste prioriteiten te stellen; oefening om snel de juiste prioriteiten te stellen. 

Je hebt zoveel taken op je bordje als ondernemer, dat hoort nu eenmaal bij het ondernemerschap. Dat lijstje komt nooit af. Daarom is het goed om prioriteiten te stellen. En te bepalen welke taken het belangrijkst of meest urgent zijn in je bedrijf, die je ook dichter bij je doelen brengen Je kunt dus alleen prioriteiten stellen als je duidelijke doelen hebt, als je weet waar je naartoe werkt. Anders doe je maar een dotje. Denk ook eens na welke taken je kunt automatiseren, delegeren of elimineren? 

2. Stel jezelf deze 2 belangrijke vragen 

Als ondernemer ben je creatief en probeer je waarschijnlijk graag verschillende ideeën uit. En dat mag. Maar als je niet overwerkt wilt raken, is het handig om voordat je aan iets nieuws begint. Dus voordat je een nieuw idee uitwerkt, een nieuw project oppakt of een nieuwe tactiek probeert, stel jezelf deze twee cruciale vragen:

  • "Dient dit mijn ideale klanten?"
  • "Helpt dit mij om dichter bij mijn 3 belangrijkste doelen van dit kwartaal te komen?"

Als het antwoord nee is, zou deze taak niet op je to-do lijst moeten staan en mag het geen tijd en energie in beslag nemen op dit moment. Focus je altijd op je belangrijkste doelen. Zelf vind ik het fijn om in blokken van 90 dagen te werken. 

En een vraag die je hier nog aan toe kunt voegen is :"Wat als het simpel was?". Deze vraag veranderde alles voor mij. Toen ik mezelf deze ene belangrijke ondernemersvraag ging stellen werd ik veel productiever, blijer en succesvoller.

3. Bepaal je marketingstrategie

Een veelvoorkomende vraag van ondernemers is: "Hoe weet ik welke marketingtactiek werkt voor mijn bedrijf?" Als je jezelf afvraagt hoe dit zit, betekent dit dat je richting mist. Om dat op te lossen, stel eerst je marketingstrategie vast. Als je de dingen hap snap doet, krijg je ook hap snap resultaten dus zorg dat je focus hebt.

Tactieken zoals social media marketing, bloggen, e-mailmarketing, het starten van een podcast zijn de puzzelstukjes. Terwijl je marketingstrategie het beeld van de complete puzzel is. Zonder een idee hoe je uiteindelijke puzzel eruitziet, is het bijna onmogelijk om de juiste puzzelstukjes te kiezen waarmee je de complete puzzel kunt maken.

Je marketingstrategie is het anker, de noordster van je bedrijf die je richting geeft. Als je duidelijkheid hebt over je hele strategie, wordt het veel makkelijker om de juiste tactieken te kiezen. Dan heb je een beter idee welke tactieken aansluiten bij je strategie, je bedrijf en je klanten, en kun je al het andere elimineren om verspilde tijd te besparen!

Dit zijn de belangrijkste marketing succes tips

Wil je hier meer tips hoe je wel resultaten behaalt als ondernemer? De juiste mindset, jezelf de juiste vragen stellen en een goede marketingstrategie zijn essentieel om een succesvolle ondernemer te worden. In deze gratis training ontdek je nog 5 cruciale factoren die bijdragen aan jouw succes als ondernemer. Je kunt je hier aanmelden voor deze gratis marketing training.

Zie je geen marketing resultaten? Klik hier om te ontdekken wat 7 veelgemaakte online marketing fouten zijn die je als ondernemer wilt vermijden.

Geen idee welke marketingkanalen jij het beste kunt kiezen? Met deze 3 vragen ontdek je wat de beste marketingkanalen voor jou zijn.


Vind je dit interessant? Pin voor later!

Heb jij weleens het gevoel dat je enorm druk bent met je bedrijf en dat je toch geen resultaten ziet? Dit is de belangrijkste reden waarom ondernemers geen resultaten zien van al hun inspanningen | themarketingfactory.nl

Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Reactie plaatsen