We spenderen veel tijd aan het maken van content. Bijna iedereen doet tegenwoordig aan content marketing. We doen dat om aandacht te krijgen in deze luidruchtige wereld. Maar content maken kost tijd, veel tijd. Dus verspil jij je tijd of heb je een duidelijke content strategie? Hoe goed ken jij je publiek voor de juiste content?
Heb jij een duidelijke content strategie?
Het is goed om consistent onder de aandacht te blijven met waardevolle content. Niemand zit te wachten op verkooppraatjes. Maar als je content geen enkele waarde toevoegt, is het verspilde energie.
Dus werk jij met losse flodders om maar wekelijks content te maken of heb je ook een duidelijke content strategie? Het uitgangspunt daarbij is je publiek of ideale klant avatar. Weet je ook waar zij behoefte aan hebben?
Hoe goed ken jij je publiek voor de juiste content?
Maar maak je ook de juiste content? Maak je content waar jouw doelgroep ook echt op zit te wachten? Hoe goed ken jij je publiek voor de juiste content? Als je jouw publiek ECHT kent, maakt dat de rest van je online marketing een stuk gemakkelijker. Dus heb jij een duidelijk idee:
- Wie is je publiek?
- Wat is hun probleem?
- Welke oplossing heb je?
- Welk resultaat levert het op?
Dit moet je weten van je publiek zodat je geen tijd verspilt aan het maken van content. Waar kun je deze informatie over jouw doelgroep vinden? Hoe breng je dit in kaart? Dat bespreek ik in mijn podcast.
Content Strategie Formule
Wat helpt is om te werken met een oplossingsgerichte content strategie formule zodat je geen tijd verspilt, maar ook content maakt waar je publiek ook echt wat aan heeft. Waarmee je ze helpt, waar ze slimmer van worden of waardoor ze iets sneller kunnen. Dus hoe goed ken jij je publiek voor de juiste content.
En verder?
Vergeet niet om je te abonneren op mijn podcast zodat je geen uitzending hoeft te missen. Je krijgt dan automatisch een melding zodra er een nieuwe Social Talk uit is.
Ik vind het ook leuk als je me laat weten wat je van deze podcast vindt door een review te geven. Daarmee help je me bovendien om deze podcast zichtbaarder te maken.
Heb je vragen of feedback? Of suggesties voor een onderwerp? Mail naar info@themarketingfactory.nl of tweet naar @maaikegulden
Pin voor later
Trudy Pannekeet
op 26 Oct 2017Maaike Gulden
op 20 Jan 2018Maaike Gulden
op 20 Jan 2018