Ondernemers hebben angst voor sociale media
Ondernemers hebben angst voor sociale media
12 januari 2012 
1 min. leestijd

Ondernemers hebben angst voor sociale media

Veel ‘kleine’ ondernemers zijn inmiddels wel overtuigd van het nut van sociale media, maar worstelen nog steeds met het zakelijk gebruik ervan. Ondernemers laten hierdoor kansen liggen. Ondernemers hebben het vaak al heel erg druk met het runnen van hun eigen bedrijf. Er moet zo veel gebeuren, de administratie, nieuwe producten ontwikkelen, op zoek maar nieuwe klanten etc. Dan heb je toch helemaal geen tijd om ook nog te gaan bloggen en twitteren.

Angst voor sociale media

Er zijn zo veel verschillende sociale media platformen en de ontwikkelingen gaan razend snel. Daardoor zien veel ondernemers door de bomen het bos niet meer in deze social media jungle. Ze weten gewoon niet waar ze moeten beginnen en zijn daarom ook huiverig om te investeren in sociale media, maar daardoor laten ze juist kansen liggen.

Drempels inzet sociale media

De grootste angsten die deze ondernemers hebben bij het inzetten van sociale media zijn:

  • bang om vertrouwelijke of gevoelige informatie te delen
  • er zijn te veel sociale media om alles te beheren
  • angst om overladen te worden met informatie
  • het idee niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen van de social media gebruikers

Uit onderstaande infographic blijkt dat veel ‘kleine’ ondernemers inmiddels wel overtuigd zijn van het nut van sociale media, maar nog steeds worstelen met het zakelijk gebruik ervan.

Infographic sociale media door small business

Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Reactie plaatsen