Kruip uit je schulp en lever waarde
Kruip uit je schulp en lever waarde
09 maart 2016 
2 min. leestijd

Kruip uit je schulp en lever waarde

Of je nu net nieuw bent op social media of gewoon een flinke boost nodig hebt, in dit blog een aantal tips om te integreren in je social media strategie en daarmee je online zichtbaarheid te vergroten. Kruip uit je schulp, laat jezelf zien en horen op social media zodat mensen je leren kennen. En lever vooral toegevoegde waarde aan je doelgroep.

1. Update je LinkedIn profiel

Als mensen je opzoeken op Google dan is een van de eerste zoekresultaten altijd je LinkedIn profiel. Door aandacht te besteden aan je LinkedIn profiel, heb je dus zelf invloed op de informatie die anderen over je zien. Zorg dus dat je je LinkedIn profiel goed invult en pas zelf ook de ‘kopregel’ of headline aan want die wordt letterlijk overgenomen in de Google zoekresultaten. Maar vergeet ook niet om een professionele foto en samenvatting toe te voegen. En natuurlijk zorg je er ook voor dat al je andere social media profielen piekfijn op orde zijn.

2. Word een expert

Deel content op je blog, LinkedIn, Periscope of andere kanalen. Het hart van iedere social media strategie is een content creatie plan. Wat voor content ga je delen op regelmatige basis? Content die laat zien wat je expertise is? Wat is de rode draad? Content creëren is een must. Hiermee kun je geloofwaardigheid en autoriteit opbouwen op jouw vakgebied. Bloggen op LinkedIn is een enorm krachtige tool maar ook artikelen of gastblogs publiceren op vak gerelateerde blogs die al een groot publiek hebben.

online-zichtbaarheid-vergroten

3. Gebruik tools om je content en merk te managen

Veel social media netwerken, geven je al veel handige statistieken. Facebook, Twitter en LinkedIn tonen je al allerlei informatie over welke content en onderwerpen het goed doen bij jouw publiek. Maak hier gebruik van en neem eens een kijkje bij je statistieken. Maar ook tools als Socialmention en Google Alerts zijn handige tools voor reputatiemanagement. Zo kun je monitoren wat er over jou of je merk gezegd wordt. Je kunt ook tools als Hootsuite of Buffer gebruiken om je social media berichten in te plannen. Met de juiste tools kun je de resultaten zien en je inspanningen beter stroomlijnen.

4. Creëer een systeem voor content creatie

Systemen zijn geweldig, zeker voor content creatie. Het is handig als je een systeem hebt zodat je consistent content kunt maken, hergebruiken en ook kunt promoten. Want alleen als je mensen regelmatig voorziet van interessante content blijven ze je graag volgen en kun je een band met hen opbouwen. Een paar ideeën:

  • Noteer ideeën die je te binnen schieten in een notitieboekje.
  • Vragen die je vaker krijgt van klanten, zijn goede onderwerpen.
  • Selecteer een vaste dag waarop je wil publiceren, en houd je daaraan, mensen gaan er dan op rekenen en kijk ernaar uit.
  • Plan ook tijd in om je content te maken.
  • Zorg voor een systeem voor de promotie als je content online staat, wanneer plaats je dit op Twitter, Facebook of Instagram bijvoorbeeld?

Implementeer een paar van deze ideeën en je zult al snel wat verbeteringen zien in je social media strategie.

Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Reactie plaatsen