Mensen doen pas zaken met je als ze van je bestaan afweten, je aardig vinden, en bovendien voldoende vertrouwen in je hebben. Zonder vertrouwen, zullen ze geen zaken met je willen doen. Vertrouwen moet groeien. Dit groeit als er regelmatig positief contact is. Nieuwsbrieven of e-zines zijn een ideaal middel om regelmatig contact te houden met potentiële klanten. Op die manier blijf je ook in beeld als mensen behoefte hebben aan jouw expertise.
Voordelen van nieuwsbrieven
Het versturen van een een e-zine of nieuwsbrief is een handige marketingtool omdat mensen jou en je bedrijf kunnen leren kennen zonder dat je ze persoonlijk ontmoet hebt. Je houdt de drempel om contact met je op te nemen zo laag mogelijk.
Je kunt een band opbouwen met mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst, door hen regelmatig waardevolle informatie te sturen. Ze leren je kennen en krijgen een beeld van wie je bent en wat je hen te bieden hebt. Ze maken kennis met jouw expertise.
- Relatie opbouwen met potentiële klanten
- Naamsbekendheid opbouwen op jouw vakgebied
- Expertstatus laten zien
- Herhalen om ‘on top of the mind’ te blijven
- Klantenbestand van mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst
Bouw een mailinglijst
Om een e-zine of nieuwsbrief te kunnen versturen, dien je wel een mailinglijst op te bouwen. Zo’n mailinglijst is een handige marketingtool omdat je met zo’n e-mailbestand, zonder veel inspanning, contact kunt onderhouden met veel mensen.
Er zijn zoveel e-zines en nieuwsbrieven dat mensen zich niet zo maar inschrijven voor die van jou. De beste manier om je mailinglijst op te bouwen is een gratis waardevol product aan te bieden in ruil voor een e-mailadres bijvoorbeeld een whitepaper of e-book.
Een e-zine of nieuwsbrief versturen, vergt weinig inpanning. Het enige wat je hoeft te doen is regelmatig (bijvoorbeeld 1x per maand) een nieuwsbrief of e-zine met waardevolle informatie te schrijven. Met een druk op de knop, dus met één handeling kun je die naar je hele mailinglijst versturen en dus mensen tegelijk bereiken.
Hierdoor groeit het vertrouwen. Mensen leren je beter kennen en zo kun je een relatie opbouwen met potentiële klanten. Bovendien weten ze dan wat jouw expertise is.
Mensen kopen van degenen die ze kennen en vertrouwen!