Testimonials vragen? 4 tips om snel een review te krijgen
Testimonials vragen? 4 tips om snel een review te krijgen
02 december 2022 
3 min. leestijd

Testimonials vragen? 4 tips om snel een review te krijgen

Goede klant reviews hebben een positieve impact op jouw conversies en kunnen de verkopen enorm stimuleren. Deze mogen dus absoluut niet ontbreken op je website, verkooppagina’s en in je marketing content. Maar hoe kun je testimonials vragen? Hieronder 4 tips om snel klant reviews te verzamelen.

– Laatste update 8 april 2024 –

Voordeel testimonials

Je kunt zelf wel vertellen hoe geweldig je product of dienst is, maar tuurlijk vind jij dat. Mensen horen dat liever van klanten die al ervaring met je product of dienst hebben. Mensen zijn bang om een verkeerde beslissing te nemen en willen dus social proof.

Testimonials kunnen twijfelaars net dat zetje geven om hen te overtuigen jouw product of dienst te kopen. Dus als jij je verkoop pagina overtuigender wilt maken en je verkopen wilt stimuleren, heb je social proof nodig.

In deel 1 van deze serie ontdek je hoe je klant reviews kunt verzamelen als je net begint, dus nog voordat je een product of dienst hebt.

Testimonials vragen

Als je al wel producten of diensten verkocht hebt. Hoe kun je dan klant reviews of testimonials verzamelen? Hoe kun je snel testimonials vragen om verkooppagina overtuigender te maken en je verkopen te stimuleren? Hieronder 4 tips om snel een klant review te krijgen om je marketing en verkopen een boost te geven.

1. Vraag testimonials na iedere verkoop

Na iedere verkoop kun je om testimonials vragen. En tuurlijk zal niet iedereen reageren, maar zorg dat je hier een systeem voor hebt. Dus dat je hier een systeem of workflow voor hebt om standaard om een klant review te vragen.

Denk daarbij aan een follow-up mail een paar dagen nadat klanten jouw online training of programma hebben aangeschaft. Of je kunt dit vragen aan het einde van je training.

gratis social media training.

2. Vraag oud klanten om een testimonial

Ben je vergeten om deze testimonials te vragen direct na de verkoop (zoals bij punt 1 beschreven) dan kun je dit alsnog doen. Vraag oud klanten of ze een review willen geven. Je kunt dit eventueel stimuleren door ze een bonus of incentive aan te bieden in ruil voor zo’n testimonial.

Dit kan een product of dienst zijn wat een mooie aanvulling is op wat ze al van je gekocht hebben. Denk bijvoorbeeld aan een extra training, video, E-book, checklijst of een korte 1-op-1 sessie met jou. Maar bedenk iets wat interessant voor hen is om ze te stimuleren jou een review te geven.

3. Vraag je social media volgers een review

Vraag je volgers op social media om hun ervaring met je product of dienst te delen. Ze kunnen een foto of video delen hoe ze je product of dienst gebruiken of welke resultaten het hen opgeleverd heeft.

Deze content kun je weer delen op jouw social media kanalen zodat zij zich gehoord en gezien voelen. En je laat zien dat je dit waardeert. En je kunt een print screen maken en deze gebruiken als social proof op je website of verkooppagina.

Leestip:

4. Vind testimonials die klanten al gegeven hebben

Ga door je email inbox, social media berichten en posts waarin je getagd bent. En bekijk alle positieve feedback die je al gekregen hebt van klanten over je product of dienst. Maak een screenshot van deze positieve feedback. Deel deze op social media en maak er een testimonial van.

Als je door deze feedback en reviews gaat die je al hebt, kijk dan of je hier inhoudelijk wat aan hebt. Als ze alleen maar zeggen ‘dit is een geweldige training’ of een fantastisch product’ dan heb je daar niet zo veel aan. Vraag hen dan of ze een extra toelichting willen geven.

In deel 3 van deze serie ontdek jij wat een goede en overtuigende klant review of testimonial inhoudt.

Testimonials verzamelen

Je hebt dus testimonials nodig als je meer verkopen wilt. Vergeet dus niet om deze te vragen aan jouw klanten! Die reviews kun je gebruiken op je website, verkooppagina en in je marketing content voor meer conversies en sales.

Social proof is dus een belangrijk onderdeel van je marketing succes als online ondernemer. Benieuwd welke factoren nog meer bijdragen aan jouw succes? Meld je aan voor mijn gratis training: 5 succestips voor online ondernemers.


Vind je dit interessant? Pin voor later!

Hoe kun je snel testimonials vragen? 4 tips om snel een klant review te krijgen om je marketing en verkopen een boost te geven als ondernemer


Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Reactie plaatsen