Een succesvol bedrijf begint bij jezelf: hoe goed ken jij jezelf als ondernemer?
Een succesvol bedrijf begint bij jezelf: hoe goed ken jij jezelf als ondernemer?
04 januari 2022 
4 min. leestijd

Een succesvol bedrijf begint bij jezelf: hoe goed ken jij jezelf als ondernemer?

Hoe goed ken jij jezelf als ondernemer? Een succesvol bedrijf begint bij jezelf. Dus weet jij wat je onderscheidend maakt van anderen? En ben je comfortabel genoeg om over jezelf te praten? Hieronder lees je waarom dit belangrijk is. Of je kunt ook de video bekijken natuurlijk.

Marketing wordt steeds persoonlijker

Mensen doen zaken met mensen. Marketing wordt steeds persoonlijker. Het is niet voldoende om online alleen te laten zien wat je expertise is, maar dus ook jouw persoonlijkheid als je klanten aan wilt trekken en een succesvol bedrijf op wilt bouwen.

Je hebt vast weleens gehoord van de know-like-trust factor. Mensen doen zaken met mensen die ze kennen, leuk vinden, vertrouwen én waar ze een klik mee hebben en waarin ze zich herkennen.  En hoe kunnen mensen je vertrouwen als ze het gevoel hebben dat ze je helemaal niet kennen?


Een succesvol bedrijf begint bij jezelf

Er zijn honderden business coaches, diëtisten en social media adviseurs, alleen al in Nederland. Je bent vast ook niet de enige die doet wat je doet. Er zijn altijd andere alternatieven waaruit ze kunnen kiezen.

Waarom kiezen klanten dan toch voor jou? Ze kiezen voor jou om jou. 

Ze kiezen voor jou omdat ze een klik met je hebben, de manier waarop je de materie deelt spreekt hen aan, ze herkennen zich in de verhalen die je over jezelf deelt dat je moeder bent van 3 pubers, in een dorp woont en van tennissen houdt. Of ze vinden je gewoon een leuk mens. 

Laat je persoonlijkheid zien

Daarom is het niet voldoende om alleen waardevolle tips te delen om te laten zien wat je expertise is. Een succesvol bedrijf begint bij jezelf dus laat vooral ook je persoonlijkheid zien en maak verbinding met potentiële klanten.

Die persoonlijke relaties zijn essentieel als je een succesvol bedrijf wilt opbouwen. 

En tuurlijk is het belangrijk om te laten zien wat je expertise is en dat je weet waar je over praat. Maar wel op jouw eigen manier en door ook te laten zien wie je bent als persoon. Als mensen iets met je gemeenschappelijk hebben dan hebben ze al heel snel een klik met je. Vertel dat je chaotisch bent, en als iemand zich daarin herkent dan heeft die persoon direct een klik met je. 

Leestip:

Waar wil je om bekend staan

Je bent dus niet de enige die doet wat je doet, maar je bent wel de enige die het doet op jouw manier. Daarom is het belangrijk om jezelf goed te kennen en weten wat je uniek maakt. 

Waar wil je om bekend staan? Wat onderscheid je echt van anderen?

En een begrip als “ik kan goed luisteren als coach” is niet voldoende. Dat hoort nu eenmaal bij je vak als coach. Maar wat maakt je echt anders dan andere coaches? Anders zijn, is beter dan gewoon beter zijn 😉 Dat maakt jou uniek en daarmee onderscheid jij je van al je concurrenten. Dus dat ga je ook uitdragen in je marketing want een succesvol bedrijf begint bij jezelf

En het mooie is je hoeft alleen maar online te komen opdagen als jezelf!

Oefening om te weten wat jou uniek maakt

Een succesvol bedrijf begint bij jezelf, dus zorg dat je een helder beeld hebt wie je bent als ondernemer. Heb je geen duidelijk beeld wat jou uniek maakt? En waarmee jij je echt kan onderscheiden van alle anderen?

In bovenstaande video deel ik nog een simpele oefening waarmee je in kaart kunt brengen wat jou uniek maakt en je snel duidelijk hebt wat je onderscheidend maakt van iedereen die iets vergelijkbaars als jij aanbiedt.

Vind je dit interessant? Pin voor later!

Hoe goed ken jij jezelf als ondernemer? Een succesvol bedrijf begint bij jezelf. Dus weet jij wat je onderscheidend maakt van anderen? En ben je comfortabel genoeg om over jezelf te praten? Hier lees je waarom dit belangrijk is

Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Lucas Milan
Door

Lucas Milan

op 14 Jan 2022

Je business een persoonlijk tintje geven is een heel slim idee. Het geeft je business een uniek aspect en geeft de klant toch iets waar ze zich in terug kunnen vinden. Je wilt uitstaan, want hoewel je producten en diensten heel belangrijk zijn, zullen er ook anderen zijn die hetzelfde aanbieden..

Maaike Gulden
Door

Maaike Gulden

op 14 Jan 2022

Dank je wel voor je reactie. Door het jouw persoonlijke touch te geven, ben je automatisch uniek en onderscheidend van alle anderen die hetzelfde aanbieden als jou. Mensen kiezen voor jou als ze een klik met je hebben. En je bent nooit de enige die aanbiedt wat jij aanbiedt, er zijn altijd alternatieven.

Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down