Wat je nodig hebt voor een onweerstaanbare tripwire (die écht verkoopt)
Wat je nodig hebt voor een onweerstaanbare tripwire (die écht verkoopt)
29 juli 2025 
5 min. leestijd

Wat je nodig hebt voor een onweerstaanbare tripwire (die écht verkoopt)

Heb jij gratis weggevers om nieuwe leads te verzamelen in je online bedrijf? Wist je dat je al direct geld kunt verdienen op het moment dat iemand je freebie aanvraagt? Door direct een onweerstaanbare tripwire (die écht verkoopt) aan te bieden in plaats van een standaard bedanktpagina. En het is makkelijker dan je denkt. je kunt dit al in een uurtje opzetten.

Lees hieronder wat je nodig hebt voor een onweerstaanbare tripwire die echt verkoopt of vraag hier de gratis gids aan voor direct & passief kopende klanten met tripwires.

Dit heb je nodig voor een tripwire die echt verkoopt

Je hebt besloten om een tripwire toe te voegen aan je funnel? Goed bezig! Want dit is een slimme manier om je gratis content om te zetten in directe winst. Maar wat heb je precies nodig om van je tripwire een succes te maken? Het is simpeler dan je denkt. Hieronder de essentiële onderdelen van een krachtige, converterende tripwire.

gratis tripwire gids voor direct en passief kopende klanten

1. Een aantrekkelijk product dat een pijn oplost

Een goede tripwire begint met een goed product, waar mensen ook echt voor willen betalen. Ook als is het maar €17. Het hoeft niet groot of uitgebreid te zijn. Sterker nog,  het mag juist lekker compact, concreet en snel toepasbaar zijn. Zolang het maar een pijnpunt oplost en je klant een snel resultaat geven.

Je kunt eenvoudig een waardevol onderdeel uit je bestaande online programma hergebruiken. Of stel een bundel samen van handige bronnen, zoals templates, tools of scripts. Of kijk of je nog een online cursus op de plan hebt liggen die nu toch voor geen meter verkoopt.

Enkele voorbeelden:

  • Een mini-training over hoe je 30 dagen social content plant in 1 uur
  • Een set met 10 bewezen emailtemplates
  • Een checklist + video om je eerste automatische funnel te bouwen

2. Een countdown timer voor urgente actie

We leven in een wereld vol afleiding. Dus hoe zorg je dat je tripwire direct de aandacht grijpt? Door heel duidelijk te maken dat dit een tijdelijk aanbod is en dat er dus urgentie is. Door een countdown timer te gebruiken kun je die urgentie visueel benadrukken.

Niemand wil tegenwoordig het gevoel hebben dat ze iets missen – FOMO (fear of missing out) is echt! Een countdown timer toevoegen aan je pagina’s zorgt ervoor dat je leads het gevoel krijgen dat ze NU een beslissing moeten nemen, omdat het later niet meer kan.

3. Een betrouwbaar betaalsysteem

Je moet betalingen kunnen innen om geld te ontvangen, toch? Natuurlijk! Een betaalsysteem maakt dit mogelijk. Gebruik Plug&Pay, KennisShop, Paypro of aan andere betaalprovider. Wat je ook kiest, zorg dat het voor JOU logisch is.

Zorg dus dat je een systeem kiest dat past bij jouw business. Kies een provider die betrouwbaar is, makkelijk in gebruik én goed aansluit op je huidige tools. Zo verloopt de betaling soepel, en dat verhoogt je conversie.

4. Een korte, krachtige verkooppagina

Zonder verkooppagina, geen verkoop. Klanten willen wel weten wat ze krijgen als ze gebruik maken van je tripwire aanbod. Dit hoeft echt geen uitgebreide salespage van 3000 woorden te zijn of heel fancy.

Wat het wel moet doen:

  • Leg duidelijk uit wat het aanbod is
  • Toon de normale prijs + de tijdelijke actieprijs
  • Vertel wat het oplevert of oplost
  • Gebruik een countdown timer om de urgentie te benadrukken
  • En voeg een opvallende koopknop toe

Houd het visueel aantrekkelijk, scanbaar, en vooral duidelijk.

5. Een automatische mail na aankoop

De aankoop is gedaan, maar je werk is nog niet klaar. Nu komt het cruciale stukje vertrouwen opbouwen: de aflevering van je product. Zorg voor een automatische email die direct na betaling wordt verstuurd met duidelijke instructies hoe ze toegang krijgen tot hun aankoop.

Dit voorkomt verwarring en vragen achteraf. Het zorgt voor een fijne eerste indruk én vertrouwen, wat essentieel is als je van kopers terugkerende klanten wilt maken. Dat kan het verschil maken tussen een eenmalige koper en een toekomstige vaste klant.

6. Maak het visueel met een mockups of video

Mensen willen zien wat ze kopen. Zeker met een digitaal product. Want als je een broek of een mok koop t weet je wel wat je precies krijgt. Maar een digitaal products is nogal abstract.Je kunt dit simpel oplossen met een mooie mockup van je ebook, video, template of training. Tools als Canva maken dit super simpel.

Liever wat meer impact? Maak dan een korte video waarin je laat zien wat iemand precies krijgt en waarom dat zo waardevol is. Geen stress. Het hoeft niet perfect. Het moet echt zijn. En als jij enthousiast bent, dan werkt dat aanstekelijk.

7. Testimonials van blije klanten

Social proof verkoopt. Als mensen zien dat anderen al tevreden zijn over jouw product, dan groeit het vertrouwen razendsnel. Testimonials halen bezwaren weg, geven een gevoel van zekerheid en zetten aan tot actie.

Plaats er 1 of 2 onder je “nu kopen” knop, zodat mensen op het beslissingsmoment denken: "Als het voor hen werkt, dan werkt het voor mij ook!" Heb je nog geen testimonials van dit product? Vraag een paar testers of gebruik reviews van vergelijkbare content.

Bekijk hier hoe je simpel en snel goede reviews van klanten krijgt.

8. Een kassakoopje (voor extra winst)

Wil je het maximale uit je tripwire halen? Voeg dan minimaal één kassakoopje toe (zelf voeg ik er vaak meerdere toe). Dat is een aanvullend product dat mensen tijdens het afrekenen kunnen toevoegen aan hun bestelling.

Bijvoorbeeld: Je verkoopt een social media planner voor €19. Tijdens het afrekenen zien ze: "Wil je ook 50 social media templates voor slechts €7?"

Geloof me, veel mensen zeggen hier JA tegen. Want ze zijn al in de koopmodus. Dit is dus een makkelijke manier om het orderbedrag per klant te verhogen. En jij hoeft hier verder niks voor te doen. Zorg wel dat het relevant is én direct toepasbaar. Zo voelt het niet als een ‘upsell’, maar als een slimme aanvulling.

Je tripwire bouwen hoeft niet ingewikkeld te zijn

Een converterende tripwire maken is dus geen hogere wiskunde. Ja je hebt wat techniek nodig, maar waarschijnlijk zijn dit dingen die je toch al gebruikt in je online business. Je hebt een betaalsysteem nodig, een email provider en een manier om je digitale product online te leveren. Dit zijn de bouwstenen voor een tripwire:

  • Een aantrekkelijk product
  • Urgentie met een timer
  • Een goed betaalsysteem
  • Een duidelijke verkooppagina
  • Automatische opvolging per mail

En optioneel helpt het dus als je een mockup of video gebruikt, Visuele ondersteuning, testimonials voor vertrouwen en kassakoopjes voor extra omzet. Met deze ingrediënten bouw jij een simpele funnel die niet alleen leads oplevert, maar ook direct verkoopt.

Onweerstaanbare tripwire die écht verkoopt

Kun je hier hulp bij gebruiken? En wil jij een onweerstaanbare tripwire die echt verkoopt? Bekijk dan deze praktische cursus: Van klik naar Klant in 15 minuten.  Zet je leads om in directe klanten.

Dus leer hoe nieuwe leads binnen 15 minuten klant worden (helemaal passief) en daarna moeiteloos doorstromen naar je duurdere aanbod – zodat jij structureel meer omzet draait zónder sales calls, masterclasses, pusherige marketing of 24/7 online zijn.


Vind je dit interessant? pin voor later!

Zet je funnel slimmer in door een aanbod aan te bieden op je bedanktpagina. Daarmee verdien je meteen geld aan je gratis content. En kun je gewoon dagelijks passief inkomen verdienen als online ondernemer


Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Reactie plaatsen