Doelgroep en einddatum bepalen voor Facebook berichten
Doelgroep en einddatum bepalen voor Facebook berichten
18 december 2014 
2 min. leestijd

Doelgroep en einddatum bepalen voor Facebook berichten

Beheer jij een Facebookpagina? Dan kun je gebruik maken van een paar handige nieuwe opties op de desktop om de juiste doelgroep te bereiken met je Facebookberichten. Facebook introduceert namelijk nieuwe mogelijkheden voor Facebookpagina’s om berichten nog beter te targetten. Je kunt je berichten tonen aan een hele specifieke doelgroep, maar ook zelf een einddatum instellen voor een bericht. Handig als je een tijdelijke promotie of actie hebt!

Einddatum en doelgroep instellen bij een bericht

Je kunt je berichten nu dus tonen aan een hele specifiekere doelgroep en zelf bepalen tot wanneer een bericht zichtbaar is door een einddatum in te stellen. Deze nieuwe Facebook opties worden voorlopig alleen uitgerold voor de desktop en je kunt hier alleen gebruik van maken als je ‘Doelgroepen en privacy voor berichten’ hebt ingeschakeld.

Doelgroepen en privacy voor berichten instellen

Als je ‘Doelgroepen en privacy voor berichten’ nog niet hebt ingeschakeld, kun je dat als volgt doen:

  • Ga naar de ‘Instellingen’ van je pagina.
  • Klik op het tabblad ‘Algemeen’.
  • En zet het vinkte aan bij ‘Doelgroepen en privacy voor berichten’.

facebook-instellingen-doelgroep-aanpassen

  • Je hebt dan de volgende mogelijkheden:

doelgroepen-en-privacy-voor-facebook-berichten

Einddatum instellen bij een bericht

Een leuke toevoeging is dat je nu ook een einddatum in kunt stellen bij een update. Hierdoor kun je zelf bepalen vanaf welke datum en tijdstip een bericht niet meer getoond worden in het nieuwsoverzicht. Erg handig als je een tijdelijke actie of promotie organiseert. Mensen zien dan geen berichten meer die niet meer relevant zijn.

  • Zodra je een bericht plaatst op je Facebook pagina kun je zelf dus de doelgroep instellen of een einddatum voor het bericht.

facebook-bericht-targetten

  • Selecteer welke optie je wilt gebruiken. Je kunt meerdere doelgroepopties selecteren. En selecteer de optie ‘Einddatum bericht’.

facebook-bericht-targetten

  • Stel de datum en tijd in en klik op ‘Plaatsen’.

facebook-bericht-targetten

That’s all!

Doelgroep targetten op interesse

Om precies de juiste mensen te bereiken kun je updates richten op een specifieke doelgroep. Niet iedereen die je pagina leuk vindt, heeft namelijk dezelfde interesse. Je kunt een bericht nu ook al alleen zichtbaar maken voor een bepaalde doelgroep, op basis van leeftijd, locatie of geslacht bijvoorbeeld. Maar dit kun je nu dus nog veel specifieker maken door nog meer te focussen op bepaalde interesses.

  • Zodra je een bericht plaatst op je Facebook pagina kun je zelf dus de doelgroep instellen.

facebook-bericht-targetten

  • Selecteer vervolgens ‘Interesses’.
  • Voeg de gewenste interesses toe.
  • Je ziet dan ook meteen hoe groot de doelgroep is.
  • En klik tenslotte op ‘Plaatsen’.

facebook-bericht-targetten

Dit zijn weer een paar leuke toevoegingen aan de Facebook pagina die je als beheerder kunt gebruiken om het juiste publiek te bereiken!

Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Willem
Door

Willem

op 18 Dec 2014

Maaike, bedankt voor deze tip! Precies wat ik nodig had zo met de a.s. kerstboodschap op mijn facebookpagina.

Reactie plaatsen