Weet jij af en toe niet meer wat voor informatie je kunt delen op social media. Heb je even geen content inspiratie meer voor een nieuw blog of Facebook update? Je kunt altijd inspelen op actuele onderwerpen. Bovendien krijgen je artikelen of video’s vanzelf meer aandacht als je inspeelt op actuele onderwerpen.
Content inspiratie nodig? Speel in op de actualiteit
Actuele onderwerpen houden de gemoederen bezig en mensen delen die graag op social media. En veel van die onderwerpen zijn nu al bekend. Daar kun je mooi op inhaken met je blog, video of Facebook update. Denk daarbij aan nationale feestdagen, het begin van de lente of de dag van de mantelzorg. Content inspiratie genoeg dus! Het is nu al bekend wanneer het Kerst of de dag van de verpleging is.
Je kunt die content nu dus alvast voorbereiden, zonder dat je op het laatste moment nog moet verzinnen waar je een artikel over schrijft of een Facebook update over maakt. Je kunt in je verloren uurtjes al een video maken of een quote die je op Facebook deelt. Ook kun je veel van die content ook al inplannen op social media op Facebook zelf of met tools als Hootsuite of Buffer bijvoorbeeld.
Gebruik de Issuekalender voor content inspiratie
Een handig overzicht met actuele onderwerpen voor dit jaar staan op de issuekalender. De issuekalender is een jaarkalender met daarop alle dagen, weken en maanden waarop aandacht wordt gevraagd voor maatschappelijke issues. Dit zijn maatschappelijke onderwerpen die door mensen, bedrijven, maatschappelijke organisaties, media of de politiek op de agenda worden gezet.
De issuekalender is en handige bron voor content inspiratie die je kunt gebruiken. Maak dus gebruik van dit jaaroverzicht en kijk welke maatschappelijke issues aansluiten bij jouw organisatie. Dan kun je daar met je content mooi op inhaken. En je kunt nu al aan de slag om een groot gedeelte van je content voor te bereiden. Dat is wel zo prettig!