8 Manieren om meer prospects te krijgen
8 Manieren om meer prospects te krijgen
18 oktober 2011 
2 min. leestijd

8 Manieren om meer prospects te krijgen

Natuurlijk wil je uiteindelijk meer klanten, maar dan moet je wel eerst in contact komen met je potentiële klanten. Maar hoe genereer je nu meer sales leads of verkoopleads? Ook als je geen zin of tijd hebt om allerlei netwerkbijeenkomsten af te lopen en koude acquisitie te weinig resultaten oplevert? Hieronder volgt een korte lijst van zaken die je kunt doen zodat mensen zelf contact met je opnemen of informatie bij je aanvragen.

Denk eens aan de mensen die je kent en de contacten die jij in je netwerk hebt. Misschien hebben zij wel toegang tot jouw ideale klanten. Vraag je contacten dan om jou bij hen te introduceren. Mensen zullen jou echter niet zo maar aanbevelen bij hen netwerk. Je zult hen hier wel een goede reden voor moeten geven!

Vul je contactgegevens in bij je e-mailhandtekening. Op deze manier kunnen mensen gemakkelijk contact met je opnemen. Ook als je e-mail doorgestuurd wordt, heeft die ontvanger al jouw contactgegevens bij de hand.

Als je wilt dat mensen contact met je opnemen, maak het hen dan zo gemakkelijk mogelijk. Zet op zo veel mogelijk plaatsen je contactgegevens, op je blog, op je website, op je LinkedIn profiel etc. Verwijs ook zo vaak mogelijk naar de social media kanalen waarop je actief bent en plaats social media knoppen op je website of blog.

Heb je een website of blog en wil je hiermee meer prospects aantrekken dan moet je er wel voor zorgen dat deze ook goed gevonden wordt door zoekmachines. Hier komt zoekmachine optimalisatie of SEO om de hoek zodat je hoog scoort in de zoekmachineresultaten als mense online zoeken naar je producten of diensten.

Heb je een contact formulier op je website of blog, vraag mensen hier dan niet om te veel of overbodige informatie in te vullen. Alles wat je nodig hebt is een e-mail adres. Ieder bijkomend veld dat ingevuld moet worden zoals bedrijfsnaam, telefoonnummer etc. verhoogt de drempel voor mensen om contact met je op te nemen. Als iemand eenmaal contact met je opneemt via een contactformulier dan kun je de overige informatie altijd later opvragen, mocht dat nodig zijn.

Netwerken is enorm veranderd de laatste paar jaar en via sterke sociale netwerken is online netwerken een stuk effectiever geworden en is het eenvoudiger om meer prospects te bereiken. Via Twitter, Facebook of LinkedIn kun je makkelijk in contact komen met je doelgroep en informatie delen. Op welke sociale netwerken je actief moet zijn, hangt van je doelgroep af. Maar maak er gebruik van, laat jezelf online zien en horen,  dan nemen prospects vanzelf contact met je op.

Geven is een krachtig middel om mensen over de streep te trekken om contact op  te nemen. Bovendien is het een middel om mensen op een plezierige manier kennis te laten maken met wat je te bieden hebt. Mensen laten hun e-mailadres niet zo maar meer achter om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief. Tegenwoordig moet je waarde geven. Dit kun je doen door zinvolle informatie, korting of gratis een E-book, of  proefles te geven.

Mensen die zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief of E-zine zijn waarschijnlijk oprecht geïnteresseerd in wat jij te bieden hebt. Ze zullen dan ook eerder geneigd zijn om klant bij je te worden. Zorg regelmatig voor interessante en waardevolle updates zodat je netwerk van prospects steeds groter wordt.

Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Reactie plaatsen