Bouw je Lijst Groei Funnel met de gratis challenge van 2 t/m 6 oktober
Ik doe mee!

Page content

Hoe overstappen naar een Instagram bedrijfsprofiel?

instagram bedrijfsprofiel

Met meer dan 500 miljoen actieve gebruikers neemt Instagram een steeds prominentere plaats in het social medialandachap in, ook voor marketeers en ondernemers. Eerder werd Instagram Stories al toegevoegd. En met de recente lancering van een Instagram bedrijfsprofiel maakt Instagram het je nu nog gemakkelijker.

Met zo’n Instagram bedrijfsprofiel krijg je namelijk handige statistieken zodat je handige data en inzichten hebt om je Instagram marketing strategie te stroomlijnen. En bovendien wordt het voor klanten gemakkelijker om contact met je op te nemen.

Hoe overstappen naar een Instagram bedrijfsprofiel?

Een van de beste dingen van het switchen van een persoonlijk Instagram profiel naar een Instagram bedrijfsprofiel is dat al je content bewaard blijft. En switchen is heel gemakkelijk. De enige voorwaarde is wel dat je een actief Facebook account nodig hebt om te switchen naar een bedrijfsaccount, en je kunt ook een Facebook pagina koppelen.

  • Klik op het tandwiel rechts bovenaan.
  • Tik op ‘Overstappen op bedrijfsprofiel’.
  • Op het scherm ‘Je Facebook pagina koppelen’ zie je alle Facebook pagina’s waarvan je momenteel een beheerder bent. Selecteer de pagina die je wilt koppelen aan je bedrijfsprofiel op Instagram.
  • Controleer de contactgegevens van je bedrijf op de pagina ‘Je bedrijfsprofiel instellen’, maak de nodige wijzigingen en tik op ‘Klaar’.

instagram-bedrijfsprofiel

Wat is het voordeel van een Instagram bedrijfsprofiel?

Een bedrijfsprofiel op Instagram helpt je klanten om contact te maken met je bedrijf. Als je je account omzet in een bedrijfsprofiel, kun je ook meer informatie over je bedrijf toevoegen aan je profiel. Je kunt bijvoorbeeld een telefoonnummer, een e-mailadres en het fysieke adres van je bedrijf toevoegen. Onthoud dat je tenminste één contactmogelijkheid moet toevoegen.

  • Als je contactgegevens toevoegt, verschijnt er de knop ‘Contact’ boven aan je profiel.
  • Als personen op die knop klikken, zien ze opties zoals een routebeschrijving, bellen en e-mail sturen, afhankelijk van de contactgegevens die je hebt verstrekt.

instagram-bedrjfsprofiel-contactgegevens

Handig Instagram statistieken

Voorheen moest je het doen met de ‘likes’ en reacties om enig inzicht te krijgen hoe waardevol je content was. Als je je account omzet in een Instagram bedrijfsprofiel, krijg je ook toegang tot Instagram statistieken. Deze statistieken geven je meer informatie over je volgers en hoe betrokken je doelgroep is bij en specifieke post. Je ziet onder andere deze statistieken:

  • Weergaven: het aantal keer dat je bericht is bekeken.
  • Bereik: het aantal unieke personen dat je bericht heeft gezien.
  • Websiteklikken: het aantal personen dat op de websitelink in je bedrijfsprofiel heeft getikt.
  • Activiteiten van volgers: de gemiddelde tijd die je volgers op een normale dag op Instagram doorbrengen.

instagram-bedrjfsprofiel

 

Als je statistieken vanuit een bericht bekijkt, kun je weergaven, bereik en betrokkenheid bekijken. Betrokkenheid is het totaal aantal unieke Instagram-accounts die je bericht leuk hebben gevonden of een reactie hebben gegeven op je bericht.

Naast deze data over de content, beschik je met een Instagram bedrijfsaccount ook nog over gemakkelijk te lezen statistieken over je volgers. Je ziet de volgende informatie over je volgers: geslacht, leeftijd en locatie. Met deze informatie heb je een beter inzicht hoe je jouw Instagram marketing kunt verbeteren

Comment Section

0 reacties op “Hoe overstappen naar een Instagram bedrijfsprofiel?

Plaats een reactie


*