Stand out from the crowd op Linkedin. Zo kun je opvallen en krijg je klanten via Linkedin
In een wereld waarin online aanwezigheid steeds belangrijker wordt, biedt LinkedIn jou als ondernemer een mooie kans om jezelf te laten zien en je ideale klanten aan te trekken. Gebruik inspirerende verhalen, inzichtelijke content en interactieve elementen om je profiel tot leven te brengen en op te vallen tussen de massa. Dus hoe kun je opvallen op LinkedIn als ondernemer?
Haal je geen klanten uit Linkedin?
Ben je soms teleurgesteld vanwege de weinige reacties die je op je LinkedIn berichten krijgt? Dat, terwijl je zo je best doet om regelmatig zichtbaar te zijn voor je klanten? In mijn podcast 🎙😀 ga ik in gesprek met LinkedIn-expert Masja Slootweg over hoe jij je bereik op LinkedIn met gemak kunt verdubbelen zodat je meer klanten aantrekt. Zij is één van de sprekers die een op het Online Business Summit van 2 – 4 oktober.
Deel inspirerende succesverhalen
Mensen houden van verhalen. Ze inspireren, motiveren en trekken de aandacht. Als ondernemer heb je ongetwijfeld succesverhalen te delen. Dit kunnen verhalen zijn over hoe je een moeilijke uitdaging hebt overwonnen, hoe je een klant hebt geholpen met een oplossing of hoe je bedrijf groeit. Deel deze verhalen op LinkedIn om anderen te inspireren en je expertise te laten zien.
Stel je bent een social media expert. Deel een bericht over hoe je een klant hebt geholpen om hun online aanwezigheid te verbeteren en het aantal website bezoekers aanzienlijk te verhogen.
Deel waardevolle content
LinkedIn is de ideale plek om je kennis en expertise te delen. Schrijf en deel artikelen, berichten en updates over onderwerpen die relevant zijn voor jouw branche of vakgebied. Bied waardevolle inzichten, tips en advies. Dit toont niet alleen je expertise, maar laat ook zien dat je bereid bent om anderen te helpen.
Als je een marketingconsultant bent, schrijf dan een artikel over de nieuwste trends in digitale marketing. Deel praktische tips voor het verbeteren van de online zichtbaarheid van bedrijven. Dit zal potentiële klanten aantrekken die op zoek zijn naar deskundig advies.
Leestip:
- Dit zijn de 5 Succesfactoren van online marketing.
- Simpele oefening om de juiste prioriteiten te stellen in je business.
- Dit is je belangrijkste geheime wapen van je marketing.
- Top 10 fouten met online ondernemen die je absoluut wilt voorkomen.
- Hoe je pijplijn vullen met hongerige klanten die je aanbod willen kopen.
Betrek je publiek met interactieve content
Interactieve content is een geweldige manier om de betrokkenheid op LinkedIn te vergroten. Plaats polls, stel vragen in je berichten en moedig discussies aan. Door die interactie kun je gesprekken starten en connecties opbouwen met je netwerk.
Als je een businesscoach bent, plaats dan een poll met de vraag: "Welke uitdagingen ervaar je momenteel in je bedrijf?" Laat mensen hun antwoorden delen en reageer op hun opmerkingen om de conversatie gaande te houden.
Wees consistent
Naast deze strategieën is consistentie cruciaal. Zorg ervoor dat je regelmatig content deelt en actief bent op LinkedIn. Uit het oog is uit het hart dus laat regelmatig van je zien en horen. En ga niet alleen zenden maar reageer ook op opmerkingen en berichten van anderen om betrokken te blijven bij je netwerk. En ook daarmee vergroot jij je zichtbaarheid.
Opvallen op LinkedIn
In een wereld waarin online aanwezigheid steeds belangrijker wordt, biedt LinkedIn ondernemers de kans om zichzelf te laten zien en hun ideale klanten aan te trekken. Gebruik inspirerende verhalen, inzichtelijke content en interactieve elementen om je profiel tot leven te brengen en op te vallen tussen de massa.
Door deze strategieën toe te passen, ben je niet alleen zichtbaar, maar voeg je ook waarde toe aan je netwerk en kun je potentiële klanten aantrekken.
Vindt je dit interessant? Pin voor later!