arrow_drop_up arrow_drop_down
10 november 2016 

2 Tips voor content optimalisatie op LinkedIn

Miljoenen mensen komen dagelijks naar LinkedIn om nieuwtjes, ideeën en opinies te delen. Door deze content te delen op LinkedIn blijf je zichtbaar in je netwerk en kun je betekenisvolle gesprekken voeren met vakgenoten, opdrachtgevers of klanten. Maar dan moeten ze je content wel zien. Hoe vergroot je de kans dat mensen jouw artikelen lezen?

Zorg dat je LinkedIn artikelen opvallen en dat je artikelen beter gevonden worden. Hieronder 2 handige LinkedIn tips zodat je dit voor elkaar krijgt:

1. Multimedia zodat je content opvalt

De LinkedIn interface is vernieuwd zodat je nog gemakkelijker de aandacht grijpt van jouw publiek. Het ziet er niet alleen beter uit, maar het is ook gemakelijker om multimedia toe te voegen zoals foto’s, video’s, presentaties of podcasts. Uit onderzoek blijkt dat artikelen met visuals 94% meer bereik hebben. Je hoeft alleen maar op het multimedia icon te klikken.

2. Hashtags om beter gevonden te worden

Misschien verwacht je het niet, maar ook op LinkedIn kun je hashtags gebruiken. Voeg hashtags toe zodat anderen je content gemakkelijk kunnen vinden als ze op deze hashtag zoeken. Als mensen zoeken op deze specifieke hashtag of dit onderwerp, verschijnt jouw artikel ook als optie.

 

Over de schrijver
Ik geef praktische online marketing en social media advies. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het stap-voor-stap zelf kunt toepassen, zonder technisch gedoe.
Reactie plaatsen