Facebook marketing slim inzetten? 3 Super praktische tips

Facebook slim inzetten voor je marketing? Hoe doe je dat? Facebook is nog steeds het grootste social media netwerk dus een mooie manier om jezelf online zichtbaar te maken bij een groot publiek. Maar hoe zet je Facebook marketing effectief in? In dit artikel deel ik een aantal praktische Facebook tips waar je direct mee aan de slag kunt.

Leestip: 

3 Praktische Facebook marketing tips

Ik sprak met Peter Minkjan van Likeconomics.  En op 14 juni organiseert Peter Minkjan voor de zesde keer het Congres Facebook & Instagram Marketing. Ik krijg hiervoor geen commissie, maar ben zelf al een aantal keer naar dit congres geweest en dit is echt een aanrader als je meer uit Facebook en Instagram wil halen. Hieronder de drie slimme Facebook marketing tips van Facebook expert Peter Minkjan.

#1 Verticale video of vierkante video

Video content werkt het allerbeste op Facebook. Daarmee bereik je de meeste mensen doordat Facebook video’s vaker laat zien in de tijdlijn. Vierkante video’s scoren beter dan horizontale video’s, maar verticale video’s worden nog groter getoond in de tijdlijn. Een tip van Peter is om de app wave.video te gebruiken voor het maken van je video’s

#2 Website linkjes aanpassen

Claim je website in de business manager en dan kun je jouw linkjes weer aanpassen. Facebook wil optreden tegen Fake news en daardoor kon je een tijd lang je links niet aanpassen. Als je nu een stukje code toevoegt aan je website en je dus je website claimt dan kun je jouw links op Facebook weer gewoon aanpassen.

#3 Werk met Funnels

Funnels zijn helemaal hot op dit moment. Ook op Facebook is het slim om funnels te gebruiken. Zeker als je een betaalde campagne inzet. Zo’n funnels is niks anders dan een logische volgorde om je campagne op te zetten. Zo wordt je campagne effectiever en betaal je minder!

Hoe zet je een slimme Facebook marketing funnel op?

Video heeft het meeste bereik op Facebook dus is het slim om gebruik te maken van video’s. De eerste video is een algemene video die je (tegen betaling) laat zien in de tijdlijn van jouw ideale klanten. Vervolgens maak je een nieuwe doelgroep van iedereen die de video meer dan 10 seconden bekeken heeft. Zij krijgen de tweede video te zien als gesponseerd bericht . En alleen diegenen die de tweede video meer dan 10 seconden bekeken hebben, krijgen vervolgens ook een advertentie met jouw aanbod te zien.

Welke tip ga jij inzetten om nog meer uit Facebook te halen?

 

Pin voor later