arrow_drop_up arrow_drop_down
5 Tips voor content inspiratie via Twitter
21 maart 2014 

5 Tips voor content inspiratie via Twitter

Tegenwoordig hoor je niet anders dan ‘content is king’. En dit is terecht. Als mensen iets nodig hebben, gaan ze zelf op zoek naar informatie die relevant voor ze is. En dat zijn geen reclames. Nee, ze zoeken in Google of op sociale netwerken naar meer inhoudelijke informatie. En hoe meer interessante content jij online hebt staan, hoe groter de kans dat mensen ook op jouw website terecht komen.

Contentcreatie in de vorm van bloggen, Slideshare presentaties, e-books of Facebook updates is dus belangrijk voor veel bedrijven. Alleen kan het soms best lastig zijn om steeds weer onderwerpen te verzinnen om artikelen over te schrijven.

Ideeën opdoen via Twitter

Twitter is een handige tool om je content te verspreiden omdat je gemakkelijk veel mensen bereikt. Maar kun je ook goed inzetten om nieuwe ideeën op te doen.

Kijk welke berichten vaak worden gedeeld en wat mensen interessant vinden. Je kunt Twitter heel goed gebruiken om te onderzoeken wat de trends of actuele onderwerpen in jouw vakgebied zijn.

5 tips voor Twitter als inspiratiebron

  • Kijk wat de populaire of trending topics zijn. Dit zijn onderwerpen waar veel over gesproken wordt en die erg actueel zijn. Zo weet je wat er leeft bij mensen.
  • Gebruik Twittersearch om te zoeken naar problemen of uitdagingen die jouw klanten of prospects hebben. Als je op de juiste onderwerpen zoekt, kan dit je veel nieuwe content ideeën opleveren.
  • Socialmention is een geweldig hulpmiddel om niet alleen Twitter, maar ook andere sociale netwerken te doorzoeken. Zo vind je gemakkelijk alle conversaties over jouw specifieke onderwerpen of keywords.
  • Een van de eenvoudigste manieren om nieuwe ideeën op te doen, is het je volgers gewoon vragen. De content die je maakt, moet relevant zijn voor je doelgroep. En wie weet er beter aan wat voor content ze behoefte hebben dan jouw eigen volgers?
  • TwtPoll is een handige survey tool die je kunt gebruiken om een enquête te creëren die je naar je volgers kunt sturen. Of je kunt hiervoor Surveymonkey of Google Drive gebruiken.

Door je volgers om input te vragen, weet je ook zeker dat je content aansluit bij hun vragen of problemen. En de content die je deelt, moet natuurlijk wel relevant zijn voor je doelgroep want anders schenken ze er geen aandacht aan.

In mijn boek ‘Zakelijk twitteren voor gevorderden in 60 minuten’ geef ik nog veel meer handige tips hoe je Twitter slim en effectief inzet voor je marketing.

 

Over de schrijver
Ik geef praktische online marketing en social media advies. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het stap-voor-stap zelf kunt toepassen, zonder technisch gedoe.
Reactie plaatsen