Wijzigingen Facebook Timeline voor pagina’s
De introductie van Facebook Timeline voor zakelijke pagina’s is een grote verandering voor veel bedrijven. Dit betekent namelijk een wijziging in de vormgeving en de functionaliteit van Facebook.

De belangrijkste wijzigingen staan hier op een rijtje:

Landingspagina’s


  • Het is niet meer mogelijk om een speciale landingspagina of –tab in te stellen waarop mensen als eerste terecht komen. Dit was een goede manier om mensen die je Facebook pagina nog niet ‘liken’ te stimuleren om fan te worden.
  • Alle pagina’s zijn nu direct te bezoeken, zonder dat er eerst op de ‘vind ik leuk’ geklikt hoeft te worden. Dit vereist dat de pagina nog boeiender wordt gemaakt, zodat bezoekers zich hier mee willen associëren.
  • Je zult dus creatiever moeten zijn om mensen fan van je pagina te laten worden door je een ‘vind ik leuk’ of ‘like’ te laten geven!
  • Wanneer een gebruiker via organisch zoekverkeer op je Facebook pagina belandt, zal hij namelijk altijd landen op je homepage: de pagina met de coverfoto en de wall.

Coverfoto


  • Wat ook meteen opvalt is de nieuwe coverfoto. Deze is groot, namelijk 851 pixels breed en 315 pixels hoog. Dit is de foto bovenaan de pagina.
  • Het gebruik van een goede duidelijke foto op deze plek is belangrijk om de aandacht te trekken. Bovendien zet je hiermee meteen de toon en kun je sfeer creëren van je online branding.Het is niet toegestaan om hierin een actie op te nemen.

Pinnen


  • Alle berichten worden nu chronologisch getoond, waarbij het binnen de vormgeving mogelijk is om belangrijke berichten vast te ‘pinnen’ aan de bovenkant van jouw Facebook Timeline.
  • Dit betekent dat dit bericht 7 dagen bovenaan de timeline blijft staan. Het blijft dus staan als eerste bericht en schuift niet naar beneden wanneer je nieuwe updates plaatst.
  • Het is ook mogelijk om berichten te verbergen of juist groter te tonen (‘hoogtepunt’). Op deze manier kan meer relevantie worden toegekend aan de informatie op de pagina.

Apps

  • Het menu staat niet meer links, maar direct onder de coverfoto. Om de aandacht op deze applicaties te vestigenn, kunnen afbeeldingen worden toegevoegd aan deze apps.
  • De volgorde van de applicaties kan ook worden gewijzigd. Alleen de eerste (foto's) staat vast.

Geschiedenis

  • De timeline biedt de mogelijkheid om meer te doen met historie.
  • Dit geeft een goede kijk in de geschiedenis van het bedrijf.

Privéberichten


  • Je hebt nu de mogelijkheid om privéberichten te sturen naar fans en jouw fans zijn kunnen ook een privébericht sturen naar jouw zakelijke pagina.
  • Voorheen was contact met fans alleen mogelijk via het plaatsen van berichten op de wall of prikbord en via comments.
  • Nu kun je, net als bij vrienden op je persoonlijke pagina, ook via privéberichten met je fans communiceren.

Artikelen in Wijzigingen Facebook Timeline voor pagina’s