Black Friday is de kans voor jou als ondernemers om extra geld te verdienen met je online cursus of groepsprogramma. Mensen zijn actief op zoek naar goede Black Friday aanbiedingen. En als ze bij jou niks kunnen kopen, gaan ze naar iemand anders. Hieronder inspiratie voor 15 Black Friday aanbiedingen die jij kunt doen als trainer, coach of expert om te profiteren van de Black Friday.
Meer online verkopen met je Black Friday deals
Black Friday is dus een perfect moment om je cursus, groepsprogramma of 1-1 diensten te promoten. Om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande klanten extra waarde te bieden. Nog niet overtuigd? Bekijk hier wat de voordelen zijn van een Black Friday deal aanbieden als online ondernemer.
Want als jij je aanbod niet in de spotlight zet, krijg je sowieso geen verkopen. En op Black Friday willen mensen geld uitgeven. Dus jij kunt mooi extra omzet verdienen als je het op de juiste manier aanpakt tenminste. Voorkom dat je deze 5 grote fouten maakt met je Black Friday deals
15 Black Friday aanbiedingen
Denk na over een toffe Black Friday deal. Hier zijn 15 inspirerende ideeën voor Black Friday aanbiedingen, speciaal voor kennisgedreven ondernemers. Dus laat je inspireren en bedenk vervolgens jouw eigen leuke actie. Wil je meer inspiratie? In mijn Black Friday Blueprint krijg je maar liefst 75 inspirerende ideeën voor Black Friday aanbiedingen. Plus alles wat je nodig hebt om deze ook te promoten en te verkopen. Check hier wat je allemaal krijgt in mijn Black Friday Blueprint.
1. Korting op je bestaande aanbod
Geef korting op één of meer online cursussen. Zorg dat dit een flinke korting is want voor een korting van 5% gaan mensen niet harder lopen. Het is Black Friday dus dan zijn mensen echt op zoek naar geweldige deals. We houdt er nu niet van een leuke korting? Dus denk aan een korting van minimaal 20% tot 50%. Heb je een digitale cursus die je een jaar geleden gemaakt hebt en waar je nu dus niks meer aan hoeft te doen? Dan kun je deze in de spotlight zetten met een mooie Black Friday actie.
2. Bundel van cursussen
Stel een exclusieve Black Friday bundel samen van meerdere cursussen voor een gereduceerde prijs. Dan hebben klanten echt het gevoel dat ze veel waarde krijgen voor hun geld. En met Black Friday zijn klanten op zoek naar waanzinnige deals. Als je bijvoorbeeld zowel een cursus "SEO voor Beginners" als "Content Marketing" hebt, kun je beide aanbieden voor €299 in plaats van €398. Dit maakt het extra aantrekkelijk voor klanten die beide onderwerpen willen leren.
3. Pre-order voor een nieuwe cursus
Je kunt een cursus eerst verkopen voordat je deze maakt. Dat is altijd een goede strategie want dit is de ultieme test of mensen dit ook willen. En als niemand het koopt, hoef jij het ook niet te maken. Dus je kunt met Black Friday een exclusieve voorverkoop doen voor een nieuwe cursus. Klanten krijgen een mooie pre-order prijs. Je kunt bijvoorbeeld een cursus "E-mailmarketing van A tot Z" met een 20% pre-order korting aanbieden aan wie nu instapt, en vanaf januari kunnen ze starten. Of verkoop met Black Friday een cursus "LinkedIn voor professionals" die start in januari voor €79 in plaats van €129.
4. Affiliate promoten
Heb je zelf geen aanbod? dan kun je ook de Black Friday aanbiedingen van anderen promoten. Zo kun je toch mooi een graantje meepikken dat mensen actief op zoek zijn naar goede Black Friday deals. Heb je business buddies die wel een Black Friday deal hebben? En waar jij een fijne affiliate commissie voor krijgt? Of maak jij gebruik van apps of tools die ook handig zijn voor jouw doelgroep en waar jij een affiliate commissie mee kunt verdienen? Daarbij kun je denken aan een cursus platform, betaalsysteem of email provider. Ook dat kun je promoten met Black Friday.
5. Betaal voor één cursus, krijg toegang tot twee
Je kunt ook een 'Buy One, Get One Free' deal doen. Als je bijvoorbeeld een cursus over persoonlijke financiën hebt, bied dan een tweede cursus, zoals "Investeren voor Beginners", gratis aan bij aankoop. Iedereen is dol op gratis of om zo’n leuk extraatje te krijgen. Dus heb je nog een cursus op de plank liggen die nu toch alleen maar stof ligt te happen? Maar die wel super waardevol is? Of heb je ooit een challenge gedaan en staan die opnames nu alleen maar in je Google drive? Dat is zonde natuurlijk. Dan kun. Je die mooi gebruiken om je Black Friday deal extra aantrekkelijk te maken.
6. Masterclass voor eenmalige prijs
Bied een live online masterclass aan voor een eenmalige, sterk gereduceerde prijs. Bijvoorbeeld: "Een masterclass social media strategie" voor slechts €29 in plaats van €99. Dit is aantrekkelijk voor mensen die willen leren zonder langdurige verplichtingen. Zo kunnen ze laagdrempelig bij je instappen en ervaren hoe het is om met je te werken. En natuurlijk kun je in die online masterclass een uposell doen en een aantrekkelijk vervolgaanbod doen ;-)
7. Speciaal exclusief webinar
Bied een exclusief live webinar aan dat alleen beschikbaar is voor Black Friday klanten. Dit webinar kan bijvoorbeeld gaan over "De geheimen van succesvolle ondernemers", en kost normaal €50 maar wordt nu aangeboden voor slechts €15 voor klanten die zich tijdens Black Friday aanmelden. En de opnames kun je later ook blijven verkopen of toevoegen aan een bestaande cursus of programma. Dus denk na of er iets is wat je nog graag wil maken als aanvulling op je bestaande programma?
8. Mystery box met digitale content
Stel een “Mystery Box” samen met exclusieve content, zoals e-books, mini-cursussen, templates, en worksheets. Klanten weten vooraf dus niet exact wat ze krijgen, wat het verrassingselement versterkt. Je kunt een versie maken voor bijvoorbeeld €49 met een gegarandeerde waarde van €200 aan content. Of je kunt ook iedereen die je Black Friday aanbiedingen koopt zo’n “Mystery Box” cadeau geven als bonus. Dan krijgen ze nog meer waarde voor hun geld met deze verrassing.
9. Gouden ticket voor onbeperkte toegang
Verkoop een "Gouden Ticket" waarmee kopers een jaar lang onbeperkt toegang krijgt tot al jouw producten. Dus ze krijgen toegang tot alle online cursussen die je toch al hebt. Of ze krijgen toegang tot alles wat je dat jaar gaat maken. Dit is perfect voor klanten die alle aspecten van jouw expertise willen verkennen. Bijvoorbeeld: voor €1999 krijgt je gedurende een jaar toegang tot alle online cursussen, webinars en groep calls.
10. Masterclass serie in een voordelige Bundel
Bied een serie van drie tot vijf masterclasses aan in een voordelige bundel. Stel bijvoorbeeld een pakket samen zoals "Succesvol ondernemen in 2025" met masterclasses over marketing, verkoop, leiderschap, financiën, en groei. Klanten kunnen dan de hele serie kopen voor 50% van de normale prijs. Dit is handig als jij het sowieso fijn vindt om je trainingen live op te nemen. En die opnames kun je achteraf natuurlijk gewoon blijven verkopen, toevoegen aan je membership of inzetten als tijdelijke bonus in een lancering voor een nieuwe cursus die je verkooopt.
11. Behind-the-Scenes serie met tips en geheimen
Organiseer een exclusieve “behind-the-scenes” serie waarin jij je persoonlijke tips en geheimen deelt die je normaal nooit deelt. Daardoor wordt het extra aantrekkelijk omdat je dit slechts eenmalig aanbiedt waardoor het echt een “now or never” deal is. Bijvoorbeeld: "Kijkje achter de schermen van een succesvolle online ondernemer" of “kijkje achter de schermen van mijn lancering”. Deze serie kan bestaan uit video's of podcasts waarin jij je dagelijkse routines, tools en technieken bespreekt.
12. Overlevingspakket voor de feestdagen
Stel een “Overlevingspakket voor de feestdagen” samen met jouw beste producten. Een tof pakket dat klanten bijvoorbeeld helpt stress te verminderen of hun tijd efficiënt in te delen tijdens de drukke feestdagen. Dit kan bijvoorbeeld bestaan uit een combinatie van tijdmanagement tools, mindfulness oefeningen en een mini-cursus in zelfzorg.
13. Speciale VIP coaching dag
Bied een eenmalige "VIP-coaching dag" aan voor een select aantal klanten die zich tijdens Black Friday inschrijven. Gedurende deze dag krijgen klanten intensieve begeleiding in kleine groepjes of individueel. Je kunt bijvoorbeeld een online evenement organiseren waarbij je persoonlijk inzoomt op hun vragen en doelen. Het is wel belangrijk dat je een limiet stelt aan deze actie, zeker als je individuele sessies aanbiedt. Want wat als het een mega succes wordt? Dan wil je niet dat je agenda voor het komende half jaar vol zit met deze sessies.
14. Jaarabonnement met korting
Heb jij een membership? Voor abonnementen op een kennisplatform, community of membership kun je een aanzienlijke korting geven op een jaarabonnement. Bijvoorbeeld: normaal betaal je €20 per maand voor dit membership, maar tijdens Black Friday kunnen klanten een jaarlidmaatschap krijgen voor €180. Je kunt ook nog een leuke bonus toevoegen om het extra aantrekkelijk te maken (die geef je dan natuurlijk ook aan je bestaande members). Of bied een “gratis proef” of trial aan en geef daarna een korting op je aanbod.
15. Opfrisbeurt voor oud-klanten
Verkoop een “Opfrisbeurt” voor oud-klanten die tegen een gereduceerd tarief opnieuw toegang krijgen tot een bijgewerkte cursus. Vaak zijn we als ondernemers heel erg gefocust op nieuwe klanten binnenhalen. Maar je huidige of oud klanten zijn al warm. Die kennen je al en weten wat ze aan je hebben. Dus het is makkelijker om iets te verkopen aan (oud) klanten dan aan nieuwe mensen. Kun je hen een mooi aanbod doen met Black Friday?
Black Friday aanbiedingen
Deze 15 Black Friday aanbiedingen geven jouw klanten iets speciaals. Ze bieden tegelijkertijd extra waarde zonder dat je per se korting hoeft te geven. Veel van deze ideeën creëren exclusiviteit en urgentie, wat mensen helpt om sneller te beslissen.
Wil je meer inspiratie? In mijn Black Friday Blueprint krijg je maar liefst 75 inspirerende ideeën voor Black Friday aanbiedingen. Plus alles wat je nodig hebt om deze ook te promoten en te verkopen. Check hier wat je allemaal krijgt in mijn Black Friday Blueprint.
Vind je dit interessant? Pin voor later!