3 Fouten met je marketing content waardoor jij klanten misloopt
Heb je weleens het gevoel dat al die marketing content maken je enorm veel tijd kost en geen klanten oplevert? Of dat je helemaal geen inspiratie hebt wat je nu weer kunt delen? Ontdek of je misschien één van onderstaande fouten met je marketing content maakt waardoor je klanten misloopt.
– Laatste update 4 april 2024 –
Fouten met je marketing content
Je hebt nu eenmaal marketing content nodig om nieuwe klanten aan te trekken. Dat is hoe het tegenwoordig werkt. Als we iets nodig hebben gaan we zelf wel op zoek of we zien toevallig iets voorbij komen op social media.
- Content waardoor mensen je online kunnen ontdekken, en meestal is dit social media content.
- En content om nieuwe klanten door jouw customer journey heen te leiden zoals e-mails, een webinar of strategie sessie.
Toch zie ik dat er vaak nogal wat fouten gemaakt worden. Dan kost het veel tijd en energie om al die content te maken, zonder dat het klanten oplevert. En dat is niet wat je wilt natuurlijk want je hebt nog wel wat meer te doen als ondernemer om al die content te maken. Ikke wel in ieder geval. Dus maak jij één van onderstaande fouten met je marketing content?
1. Duidelijkheid over de customer journey
Het begint met duidelijkheid over de customer journey. Hoe kom je aan nieuwe klanten? Welke weg wil je dat klanten afleggen van het moment dat ze je online ontdekken tot het moment dat ze klant worden. Hoe bouw je de know – like – trust op en hoe zorg je ervoor dat klanten ook “ja” zeggen tegen jouw aanbod?
Dus wil jij nieuwe klanten aantrekken via Instagram of jouw YouTube video’s? En wat is de volgende stap die jij wil dat klanten nemen om know – like – trust op te bouwen? Wil je dat zij zich aanmelden voor een webinar, een challenge of een strategie call? Als je weet hoe de customer journey eruit ziet, dan weet je ook precies welke content je nodig hebt.
2. Weet voor wie je de content maakt
Een andere fout met je marketing content is dat je niet weet voor wie je de content maakt. En ja, dit heb je me al vaak horen zeggen maar dit is super belangrijk dat je weet wie je ideale klant is. Heb je nog geen ideale klant? Met deze simpele formule kun je gemakkelijk je ideale klant bepalen. Iedereen heeft het druk. En er is veel content online. Dus denk altijd: What is in it for them?
Als je een heel helder beeld hebt van wie jouw ideale klant is, voor wie jij de content maakt, dan wordt het veel makkelijker om je content te maken. Dan hoef je alleen maar te denken: waar kan ik mijn ideale klant vandaag mee helpen? Waar hebben zij wat aan en leidt ze ook naar de volgende stap in de customer journey?
Leestip:
- Dit zijn de 5 Succesfactoren van online marketing.
- Maak jij deze grote marketing fout die je klanten kost.
- Heb je de juiste weggever om klanten aan te trekken of sla je de plank mis.
- Top 10 fouten met online ondernemen die je absoluut wilt voorkomen.
- Hoe je pijplijn vullen met hongerige klanten die je aanbod willen kopen.
3. Ga je content eerst valideren
Het is slim om je content EERST te valideren. Zeker marketing content die meer tijd kost om te maken zoals een video, webinar of training. Dan kun je checken of er ook interesse is voordat jij hier jouw kostbare tijd en energie insteekt.
Maak een wachtlijst voor je training of challenge of houd een poll op Instagram om te checken of je potentiële klanten ook geïnteresseerd zijn in dat specifieke onderwerp voor een video of webinar. Jij kunt wel denken dat ze behoefte hebben aan een bepaald onderwerp, maar vinden jouw ideale klanten dat ook interessant?
Juiste marketing content
Met bovenstaande tips hoef jij deze fouten met je marketing content niet meer te maken. En wordt het veel makkelijker om de JUISTE marketing content te bedenken. Dan zit je nooit zonder onderwerpen voor je social media posts, e-mails of challenges.
Kun je hier nog wat hulp bij gebruiken? Daarvoor heb ik mijn Social Media Boost ontwikkeld. Hierin leer je hoe je van COLD naar SOLD gaat. Dus welke content slim is om te delen zodat je zichtbaar en vindbaar bent, en hoe je van volgers ook fans en klanten maakt. Hier vind je meer informatie over Social Media Boost.
Vind je dit interessant? Pin voor later!