Meer content in minder tijd: Hoe krijg je meer gedaan in minder tijd?
Hoe krijg je meer gedaan in minder tijd? Hoe kun je meer content in minder tijd maken? Het leven van een ondernemer kan best wel overweldigend zijn want je hebt zoveel taken op je bordje. Naast werken met klanten, heb je ook allerlei marketing content nodig. Je hebt content nodig voor je emails, social media posts, je blogs, video’s of podcasts.
Die content is belangrijk voor je online zichtbaarheid, maar al die content maken kost tijd.
– Laatste update 11 februari 2023 –
Meer content in minder tijd
Je lijkt af en toe net een mediabedrijf. En waarschijnlijk heb je helemaal geen tijd om naast je bedrijf ook een mediabedrijf te runnen. Dus hoe kun je meer content maken in minder tijd? Hoe kun je productiever zijn met het maken van content?
Een aantal dingen die ik doe om meer content te maken in minder tijd:
1. Tijd blokken
Meestal start ik met het maken van mijn eigen content omdat ik in de ochtend het meest productief ben en ik dan even flink kan doorwerken om meer content te maken. Ik houd de ochtenden zoveel mogelijk vrij om mijn eigen blogs, podcasts, video’s, social media posts en emails te maken. En mijn afspraken plan ik zoveel mogelijk in de middag. Ik blok die tijd ook in mijn agenda en plan dan geen andere afspraken in.
2. Content planning maken
Het is handig om met een content planning te werken zodat je precies weet welke content je nodig hebt. Ik werk zelf met een planning voor 90 dagen zodat ik precies weet welke content ik nodig heb en vooruit kan werken. Ik bekijk altijd het volgende kwartaal en bedenk dan eerst: wat ga ik verkopen? Wat wil ik lanceren? Dan weet ik namelijk waarover ik kan praten en bouw ik een content plan rondom dat onderwerp (om mensen alvast op te warmen voor zo’n promotie).
3. Content batchen
Met zo’n content plan weet je dus precies wat er moet gebeuren en kun je heel makkelijk vooruit werken en je content batchen. Dus in plaats van één video op te nemen, neem ik er direct 4 of 5 op. Ik heb dan toch alles klaar staan om een video op te nemen en zit dan ook in de flow. En door je steeds te focussen op 1 ding, ben je sowieso een stuk productiever. Wil je meer tips over hoe je jouw content slim kunt batchen? Daar schreef ik al eerder een artikel over: Hoe slim jouw content batchen.
4. Content hergebruiken
En met zo’n planning weet ik ook hoe ik die content slim kan hergebruiken zodat ik meer content in minder tijd kan maken. Ik houd er al rekening mee als ik die content maak. Meestal zijn mijn blogs het uitgangspunt. Die ga ik vervolgens hergebruiken in mijn emails, video’s en social media posts.
Dit is bijvoorbeeld hoe ik mijn blog hergebruik:
- Ik start met het schrijven van een blog.
- Vervolgens maak ik vaak een korte video over dit blogonderwerp; deze plaats ik op YouTube, kan ik embedden in mijn blog en delen op social media en soms gebruik ik ook snippets (korte stukjes uit de video) op social media.
- Dan gebruik ik de inhoud van dit blog ook om meerdere social media posts te maken.
- En het blogonderwerp is ook de basis voor een mailtje.
5. Gebruik mijn content ideeën
Hopelijk heb je wat aan bovenstaande tips om meer content in minder tijd te maken. Je hebt nu eenmaal veel content nodig om jezelf zichtbaar te maken en contact te houden met bestaande relaties. Uit het oog is nu eenmaal uit het hart. Heb je toch nog content inspiratie nodig? Gebruik dan mijn content ideeën want ik heb een handige checklijst met onderwerpen waarover je kunt praten. Check hier mijn content ideeën.
Hoe krijg je meer gedaan in minder tijd?
Gebruik bovenstaande tips om meer content in minder tijd te maken zodat jij jezelf online zichtbaar kunt maken, zonder dat het al teveel tijd kost. Uit het oog is uit het hart dus is het goed om regelmatig van je te laten horen. Maar door slim om te gaan met je content, kun je deze slim inzetten.
Heb jij nog aanvullende tips om meer content in minder tijd te maken? Deel ze dan vooral hieronder.
Vind je dit interessant? Pin voor later!