Zo krijg je een goede review van tevreden klanten in 4 simpele stappen
Okay je hebt dus klant reviews nodig om twijfelaars over de drempel te krijgen. Hiermee bouw je direct vertrouwen op. Hoe krijg je een goede review van klanten die ook echt bijdraagt aan je marketing en bedrijf? Hieronder ontdek je de 4 stappen of de elementen waaruit zo'n goede review is opgebouwd.
– Laatste update 9 april 2024 –
Klantreviews tips
- In deel 1 van deze serie ontdek je hoe je klant reviews kunt verzamelen als je net begint, dus nog voordat je een product of dienst hebt.
- In deel 2 leerde je 4 manieren hoe je direct aan se slag kunt om snel klant testimonials te verzamelen.
- En in deel 3 dus de 4 elementen waar een goede review is opgebouwd zodat deze ook echt bijdraagt aan je marketing.
Positieve reviews
Positieve reviews of klant testimonials zijn super belangrijk voor jou als ondernemer. Tenminste als je meer klanten en verkopen wilt ;) Tuurlijk vind jij je product of dienst helemaal geweldig, maar mensen horen dit liever van bestaande klanten die al ervaring hebben met jouw product of dienst. Ze willen social proof!
Review tevreden klant
Misschien heb je al positieve feedback van tevreden klanten gekregen? Als je door die positieve reacties gaat, merk je al snel dat sommige van die feedback niet echt bruikbaar is om in te zetten als social proof. Deze feedback bevat iets in de trant van: “dit product is geweldig” of “die en die is prettig om mee te werken”.
Voegt die klant feedback ook echt waarde toe?
En ook al is dit positieve feedback, wat natuurlijk geweldig is. Toch voegt deze feedback nauwelijks waarde toe aan je marketing of om je producten of diensten te verkopen. Zo’n review geeft weinig informatie. Het neemt dus geen twijfels weg bij iemand die nog aarzelt om je product of dienst te kopen. Mensen krijgen hierdoor namelijk geen goed beeld van de resultaten die ze kunnen verwachten.
Wat is een goede review?
Wil je een krachtige en effectieve testimonial? Een goede review die jouw potentiële klanten laat zien wat er voor hen mogelijk is en hoe je producten of diensten de oplossing zijn die ze nodig hebben? Volg deze 4 stappen want een goede review bestaat uit de volgende onderdelen:
- Wat was het probleem dat klanten hadden voordat ze jouw aanbod ontdekten?
- Welke frustratie voelde je klanten toen ze op zoek waren naar een oplossing voor hun probleem?
- Hoe zijn jouw producten of diensten anders dan alle andere opties; waarom zouden ze deze aanbevelen?
- Hoe voelen klanten zich nu ze de oplossing of het resultaat hebben door jouw product aan te schaffen of met je te werken?
Zorg voor overtuigende klant testimonials
Op mijn website vind je een aantal voorbeelden van goede inhoudelijke reviews. Als je deze stappen volgt, of deze structuur aanhoudt, heb je goede reviews. Hierdoor krijgen potentiele klanten die deze testimonials lezen een goed beeld van de voordelen of resultaten van je aanbod. En ze herkennen zich in de verhalen van andere klanten.
Leestip:
- 7 Dingen die mensen je niet vertellen over het starten van je eigen bedrijf.
- Dit is waarom je geen klanten haalt uit social media.
- Mijn favoriete online tools en apps die veel tijd besparen als ondernemer.
- Top 10 fouten met online trainingen die je beter kunt vermijden.
- Overzicht met praktische Instagram marketing tips.
Hoe vraag ik klanten om een review?
Om je klanten te helpen om een goede review te geven die al deze 4 onderdelen bevat, kun je een formulier maken met bovenstaande vier vragen. Of je kunt ze deze vragen stellen in een e-mail of social media post als je vraagt of ze hun feedback nog willen toelichten zodat jij deze als testimonial kunt gebruiken.
Meer Online marketing tips?
Als je meer wilt verkopen is het dus belangrijk om social proof te hebben. En positieve feedback is leuk, maar niet alle feedback is geschikt om anderen te overtuigen. Zorg dus voor krachtige, overtuigende en goede reviews.
Weten wat nog meer belangrijk is voor je online marketing zodat je meer klanten en verkopen krijgt? Meld je aan voor mijn gratis training: 5 succestips voor online ondernemers. Je kunt je hier aanmelden en direct starten met deze gratis training.
Vind je dit interessant? Pin voor later!