Zorg dat je bedrijf lanceer klaar is als je gaat lanceren zodat je meer kunt verkopen
Lanceren is een geweldige manier om een aanbod in de spotlight te zetten en je online cursus, groepsprogramma of 1-1 dienst helemaal uit te verkopen. Vergeet niet dat lanceren niet los staat van de rest van je business. Als je gaat lanceren zorg dan dat je hele bedrijf lanceer klaar is. Wat bedoel ik daar precies mee: je bedrijf lanceer klaar maken?
Zet je aanbod in de spotlight door te lanceren
Klanten komen niet vanzelf. Jij zult jouw aanbod zelf actief moeten promoten. Mensen gaan niet zelf naar je website om te kijken wat ze bij je kunnen kopen. Daarom is het goed om je aanbod (ook een bestaand aanbod) actief te promoten en te lanceren. Dit zijn 5 dingen die je absoluut nodig hebt voor een succesvolle lancering.
Maak je bedrijf lanceer klaar
Lanceren is dus een fantastische manier om je aanbod onder de aandacht te brengen en meer te verkopen. Voorkom dat je deze 3 grote fouten maakt met je lancering, En als je gaat lanceren zorg dat je hele bedrijf lanceer klaar is. Zo’n lancering vindt niet plaats in een vacuüm. Dit staat niet los van de rest van je business. Wat bedoel ik daarmee? Wat betekent je bedrijf lanceer klaar maken?
- Zorg dat je website up to date is.
- Zorg dat je ook de rest van je aanbod duidelijk organiseert.
- Zorg dat je social media accounts geen ghost town zijn.
Waarom is het belangrijk dat je bedrijf lanceer klaar is?
Tijdens je lancering krijgt je bedrijf veel meer aandacht dan normaal gesproken. Dus je bereikt meer mensen dan anders die ook even je website of social media kanalen checken om meer over je te weten te komen en om te zien of je ook legitiem bent. Grote kans dat dit mensen zijn die voor het eerst kennismaken met jou en jouw wereld. Dan wil je wel een goede eerste indruk maken.
Zorg dat je online kanalen up-to-date zijn
Misschien ga je adverteren of samenwerkingen aan met anderen en is dit de eerste keer dat iemand je ontdekt. Dan zullen mensen ook even je website of social media kanalen checken om te zien of je legitiem bent. Of je alleen wat snelle cash wilt verdienen met een advertentiebudget of dat je al langer bezig bent met dit onderwerp.
Als ze vervolgens zien dat je laatste post op Instagram van 3 maanden geleden was dan denken ze dat je bedrijf niet meer bestaat ;) En als ze alleen maar hele oude content op je website zien dan maak je geen lekkere indruk. Dus zorg dat zowel je website als je social media profielen up-to-date zijn.
Maak duidelijk hoe ze nog meer met je kunnen werken
Of mensen nemen deel aan jouw gratis webinar of challenge waarin je een aanbod doet. Ze vinden jou en je content geweldig, maar jouw aanbod was geen goede fit (om wat voor reden dan ook). Dan is de kans groot dat ze ook een kijkje op je website nemen wat je nog meer te bieden hebt. Hoe ze op een andere manier met je kunnen werken.
Dat is vaak een mooi bij effect van een lancering dat je ook meer verkoopt van de rest van je online cursussen, programma's of 1:1 diensten, of wat je nog meer aanbiedt. Dus zorg dat het voor mensen heel duidelijk is hoe ze nog meer met je kunnen werken als ze geen gebruik maken van het aanbod dat je tijdens je lancering doet.
Is je bedrijf lanceer klaar?
Dit is dus even een snelle reminder dat je lancering niet in een vacuüm plaats vindt van de rest van je business. Als je gaat lanceren, zorg er dan dan voor dat je hele bedrijf lanceer klaar is. Zorg er dus voor dat je website up-to-date is, dat het heel duidelijk is hoe mensen met je kunnen werken en dat ook je social media profielen up-to-date zijn.
Heb je nu nog te weinig klanten en wil je meer verkopen van jouw online cursussen, programma's of 1:1 diensten? Bekijk dan ook eens deze 7 simpele sales tips
Geen idee wat voor content je kunt delen om je zichtbaarheid te vergroten? Dit zijn 7 eenvoudige manieren (die altijd werken) om geweldige content ideeën te vinden waar je publiek naar hunkert
Voel jij je gefrustreerd omdat je geen of onvoldoende resultaten behaalt met je online marketing? Dit zijn 7 veelgemaakte online marketing fouten die je als ondernemer absoluut wil vermijden
Vind je dit interessant? Pin voor later!