Zijn jouw social media doelen realistisch? Beantwoord deze 7 vragen

Zijn jouw social media doelen realistisch? Of verwacht je eigenlijk teveel? En kun je die doelen ook waarmaken met de tijd en het budget dat je beschikbaar hebt voor social media? Het is sowieso goed om jezelf een aantal kritische vragen te stellen zodat je weet of je op de goede weg bent en of jij je social media doelen kunt waarmaken.

– Laatste update 10 april 2024 –

Groter social media bereik

Uiteindelijk willen we natuurlijk allemaal graag groeien op social media en zoveel mogelijk potentiële klanten bereiken met je content. Want hoe meer mensen je bereikt, hoe groter de kans dat het ook klanten oplevert. Daarvoor moet je natuurlijk wel zichtbaar zijn en regelmatig van je laten zien en horen.

3 Handige tips om jouw online zichtbaarheid te vergroten met social media

Er is alleen één probleem…..

Het organisch social media bereik is flink gedaald. Het is gewoon drukker online waardoor je concurreert om de aandacht. Je zult er harder voor moeten werken en steengoede content delen om nog op te vallen in de overvolle tijdlijn van potentiële klanten. Deze tips zijn handig voor dit gedaalde bereik op social media.

Wat doen aan het gedaalde organische bereik op social media? 7 Tips

Laat je daardoor niet weerhouden

Laat je vooral niet ontmoedigen want social media blijven geweldige marketingkanalen. En dit houdt je scherp om bewuster na te denken over de content die je deelt. Daarom is het goed om een social media plan te hebben en na te denken over je social media doelen.

En je hoeft ook niet iedereen te pleasen op social media. Je wilt de juiste mensen aantrekken met de content die je deelt, jouw ideale klanten dus. Je maakt je content voor hen en je wilt dat zij er aandacht aan besteden.

Werk met een plan en bepaal je social media doelen

Ik ben wel voorstander van werken met een social media plan zodat je niet zomaar willekeurig iets post om zichtbaar te zijn. Dat is zinloos en echt zonde van jouw kostbare tijd. Met een plan denk je er bewust over na zodat je met minimale inspanningen de beste resultaten bereikt. Dus maak een plan en denk ook na over je social media doelen.



Zijn je social media doelen realistisch? 

In bovenstaande video deel ik een handige oefening waarmee je kunt checken of je social media doelen ook realistisch zijn. Of zijn je plannen en ideeën veel te groot? Dat kun je heel eenvoudig onderzoeken door 7 vragen te beantwoorden:

  • Hoe definieer jij groei of succes?
  • Wat wil je dat volgers doen?
  • Wat verkoop je precies?
  • Hoeveel tijd heb jij dagelijks voor social media?
  • Hoeveel tijd heb je wekelijks beschikbaar om content te maken?
  • Wat is jouw budget?
  • Hoe wil je bekend staan?

In de video ga ik dieper in op deze vragen. Dus bekijk de video en ga echt aan de slag met deze vragen om inzichtelijk te maken of jouw social media doelen helder en realistisch zijn. Of je deze kunt waarmaken of dat je jouw social media doelen moet bijstellen.

Leestip:

Moet jij je social media plannen bijstellen?

Als je duidelijk en inzichtelijk hebt of je doelen reëel zijn, dan weet je of jij je social media doelen moet bijstellen of niet. Of je op de goede weg bent of dat je er meer tijd en energie moet insteken. Als je harder wilt groeien en grootste plannen hebt, ben je dan ook bereid om er meer tijd in te steken en meer content te maken?

Wil je gemak en tijdswinst?

Wil je gemak en echt tijd besparen met social media?  Daarvoor biedt mijn Social Media Boost een uitkomst. Zie dat als een social media bureau in je pocket. Je krijgt een compleet pakket dus echt alles wat je nodig hebt voor jouw social media marketing. Dit is wat je krijgt:

  • 365+ concrete social media berichten (kwestie van fill in the blanks).
  • Te gebruiken op Instagram, Linkedin, YouTube of andere kanalen.
  • Praktische video tutorials zodat je een kant en klaar succes recept hebt. 
  • Handig werkboek en checklijsten zodat je een makkelijk actieplan hebt.
  • 650+ social media templates (die je kunt aanpassen naar jouw branding)

Je krijgt een  heldere strategie en actieplan  zodat je social media ook strategisch inzet en de juiste content deelt. Ook krijg je handige tools om je content voor te bereiden en in te plannen. En om het je helemaal gemakkelijk te maken, krijg je  meer dan 365 kant en klare social media berichten  (die je gemakkelijk kunt aanpassen aan jouw persoonlijkheid en wensen) zodat je altijd weet wat je kunt posten.


Vind je dit interessant? Pin voor later!