Fans en ambassadeurs zijn je nieuwe verkoopwapen
Klanten geloven niet meer klakkeloos wat je zegt. Ze zijn kritischer en hebben een stem die ze laten horen. Ze denken graag actief met je mee en verlangen direct een reactie als ze vinden dat iets niet gaat zoals het hoort. Je digitale reputatie en interactie met klanten worden dus steeds belangrijker. Door sociale media effectief in te zetten, kom je te weten wat er leeft bij je doelgroep en wat er over je merk gezegd wordt.
Klanten als ambassadeurs
Het wordt steeds belangrijker wanneer en hoe er over je bedrijf of merk wordt gesproken op internet. Als je goed naar je klanten luistert en goede service levert, dan vertellen je klanten dat maar al te graag aan hun sociale netwerk. Je klanten worden dus je ambassadeurs. Een betere marketing voor je bedrijf of merk is er niet! Een ander voordeel is dat je veel minder tijd kwijt bent aan zaken als promotie, verkoop, klantenservice en marktonderzoek.
Sociale waarde van je netwerken
Tegenwoordig is tijd schaars en de hoeveelheid informatie is killing. Voor bijna alle producten en diensten zijn er heel wat verschillende aanbieders te vinden. Waarop baseert iemand nu zijn keuze? Steeds vaker door de meningen van mensen in hun online sociale netwerk. Mensen zoeken bevestiging als ze overwegen om een bepaald product aan te schaffen en gaan vragen stellen aan vrienden en hun vrienden.
Werk aan een online netwerk
Dit gebeurde vroeger ook op het werk of op een feestje, maar nu dus steeds vaker online. De sociale waarde van je online netwerk wordt dus steeds belangrijker. Stel dat jij van plan bent om een nieuwe fiets te kopen heb je dan meer vertrouwen in de informatie in een advertentie van de verkoper of in de gebruikservaringen van bekenden? Precies en juist daarom is het belangrijk om te bouwen aan een actief online netwerk met fans en ambassadeurs die gratis en voor niks jouw bedrijf of merk promoten.