Schrijf je beste social media posts met deze simpele formule

Schrijf jij de beste social media posts? Deel je social media berichten die je reacties, kliks en uiteindelijk klanten opleveren? In dit artikel deel ik een handige social media formule waardoor je de beste social media posts maakt waar je volgers aandacht aan besteden.


Hoe kun je opvallen op social media?

Krijg jij weinig reacties op je social media berichten? Dat is frustrerend want al die content maken kost wel tijd. En als mensen er geen aandacht aan besteden, hoe kunnen ze je dan beter leren kennen?

Mensen doen alleen zaken met je als ze je kennen en een klik met je hebben. En dat kost tijd. De kans is klein dat mensen direct klant worden de eerste keer dat ze iets van je tegenkomen op social media.

Het wordt steeds drukker online dus ook lastiger om op te vallen in de tijdlijn. Dus hoe trek je de aandacht, en blijf je ook onder de aandacht? Door de beste social media posts te delen. Maar hoe doe je dat?

Leestip:

Maak de beste social media posts

Dat doe je door interessante en waardevolle content te delen, die interessant is voor je volgers. En dan bedoel ik dus niet alleen maar over jezelf praten en je diensten of producten verkopen! Dan haken mensen heel snel af.

Deel interessante tips over je vakgebied, geef mensen een kijkje achter de schermen, inspireer hen, vertel iets meer over jezelf en ga ook gesprekken aan. Mensen zitten op social media ter ontspanning en om te connecten met anderen, niet om iets verkocht te krijgen.

Je maakt die content voor je volgers, niet voor jezelf. Ga dan lekker een dagboek bijhouden 😉 Dus hoe maak je jouw content interessant voor je volgers zodat ze er aandacht aan besteden, je graag blijven volgen en uiteindelijk ook klant bij je worden? Daar heb ik een hele handige formule voor.

Handige formule voor de beste social media posts

Misschien dat deze handige formule je helpt om je beste social media posts te maken. Om content te delen waar mensen ook aandacht aan besteden, op reageren en die je uiteindelijk ook klanten oplevert.

De formule luidt: Wat, Zo wat, Nu wat.

Ik zal deze hieronder nog even verduidelijken.

1. Wat

Wat is de boodschap die jij wilt overbrengen? Wat is het doel van het bericht? Al die content maken kost tijd dus uiteindelijk wil je hier wel iets mee bereiken. Je wilt waarschijnlijk (net als iedereen) klanten via social media maar mensen hebben tijd nodig om je eerst beter te leren kennen.

2. Zo wat

Is het bericht interessant voor je volgers? Jij wilt een boodschap delen, maar verpak deze wel op een manier die boeiend is voor je volgers. Wat hebben zij eraan? Leren ze iets, deel je een inzicht of wil je hen vermaken?

3. Nu wat

Wat wil je dat mensen doen? Wat is de volgende stap? Wil je dat ze reageren, je checklijst downloaden of je volgen op YouTube? Sluit af met een duidelijke call to action want je wilt niet dat mensen toevallige voorbijgangers blijven zodat je relaties en vertrouwen kunt opbouwen.

Onthoud:

  • Reacties leiden tot conversaties
  • Conversaties tot connecties
  • En connecties uiteindelijk tot conversies.

Hulp nodig bij social media?

Vind je het lastig om te bedenken wat je kunt posten? Krijg je stress van social media? Of kost het je veel te veel tijd en levert het je nauwelijks iets op?

Dan heb ik de perfecte oplossing voor je. Social Media Boost is een handig systeem waarin jij kant en klare social media berichten krijgt zodat je over je bedrijf kunt praten zonder heel verkoperig te zijn.

Je kunt deze berichten heel simpel aanpassen aan jouw persoonlijkheid en merk dus in een paar minuten heb jij een bericht gepost. Zo krijg jij je tijd weer terug 😉

Maar je leert ook hoe je heel simpel social media strategisch inzet, met een plan, zodat het je een constant stroom klanten oplevert. Hierdoor ga je social media marketing zelfs nog leuk vinden!

Meer weten? Check Social Media Boost dan hier.

Vind je dit interessant? Bewaar voor later!