Vergroot je zichtbaarheid door personal branding

Meer dan 90% van alle zoekopdrachten beginnen op internet. Het is daarom belangrijk op internet goed vindbaar en zichtbaar te zijn. Anders loop je opdrachten mis. Maar daarmee ben je er nog niet. Je moet je ook nog onderscheiden van je concurrenten en opvallen tussen al die andere aanbieders om de opdracht ook werkelijk binnen te halen.

Wie ben jij?

Mensen doen graag zaken met mensen. Ze willen graag weten met wie ze zaken doen. Dus wat weet ik over jou als ik de informatie over je lees op je website, blog en jouw sociale netwerken? Wie ben je als persoon en waarom zou ik nou juist voor jou kiezen? Wat heb je precies te bieden? Besteed je aandacht aan de volgende zaken:

  • Wat maakt jou uniek?
  • Wat heb je te bieden?
  • Wat maakt jou onderscheidend?
  • Wat zijn jouw merkwaarden, waar sta jij voor?

Door jezelf als persoonlijk merk neer te zetten, en dus aan personal branding te doen, laat je zien waar je voor staat en welke probleem jij kunt oplossen voor welke doelgroep. Mensen weten je dan niet alleen te vinden, maar voelen zich ook aangesproken door jouw verhaal. Vertel dus jouw unieke verhaal, waar jij voor staat en waar jij voor gaat. Meer informatie over  personal branding kun je hier lezen.

Hoe staat het met jouw online zichtbaarheid?

Bekijk jouw eigen marketinguitingen eens kritisch. Blijkt uit jouw verhaal wie je bent en wat je bedrijf doet. Als je het lastig vindt om dit zelf te beoordelen, kun je eventueel vrienden of bekenden inschakelen om hen hier eens naar laten kijken. Voelen zij zich aangesproken door jouw verhaal en wordt duidelijk wie je bent en waar jij voor staat?

Praat tegen je publiek als mensen en vertel hen welke waarden jij en jouw bedrijf hen brengen. Toon je passie, je energie en je creativiteit om mensen te inspireren met jouw verhaal. Maar vergeet ook het ABC van jouw personal brand niet!