Geen tijd voor social media? 3 handige tips om social media tijd te besparen

Geen tijd voor social media? In deze video deel ik 3 handige tips om social media tijd te besparen zodat je meer gedaan krijgt in minder tijd. Je wilt voorkomen dat het een fulltime dagtaak wordt. Dus hoe kun je het meest effectief zijn zonder veel tijd voor social media te besteden? Hoe kun je het gebruiken op een manier om klanten aan te trekken in plaats van leads na te jagen?

– Laatste update 8 april 2024 –

Tijd voor social media besparen

Social media mogen niet ontbreken in je marketing. Als je klanten wilt, gaat het niet werken als je alleen gaat zenden. Je moet ook reageren en connecties opbouwen. Ik ben er groot voorstander van dat als het op social media aankomt je niet de hele dag op Instagram, Linkedin of andere social media hoeft door te brengen. 

Ben je benieuwd wat een goede frequentie is om te posten zodat je het maximale uit je social media berichten haalt? Dat bespreek ik in bovenstaande podcast    

Je wilt voorkomen dat het een fulltime dagtaak wordt. Dus hoe kun je het meest effectief zijn met je social media gebruik zonder heel veel tijd te besteden? Hoe kun je het gebruiken op een manier om klanten aan te trekken in plaats van leads na te jagen?

In deze video deel ik een paar van mijn tijdbesparende tips voor social media.

 

1. Focus 5

Dit is een handig ezelsbruggetje dat ervoor zorgt dat je ook connecties opbouwt en conversaties aangaat. Als jij klanten wilt halen uit social media gaat het niet werken als je alleen maar gaat zenden. maar is het goed om ook echt verbinding te maken met mensen.

Die Focus 5 regel wil zeggen dat je ook op 5 berichten van anderen reageert. Dus plan 5 of 10 minuten tijd voor social media in om te reageren. En niet alleen door een duimpje of een like te geven, maar laat echt een betekenisvolle reactie achter van 4 woorden of meer om gesprekken te starten. 

2. Gebruik lijsten

Op Facebook en Twitter kun je lijsten maken. Door lijsten te gebruiken kun je het beter organiseren want dan hoef je niet door de hele tijdlijn te scrollen maar kun je bijvoorbeeld een lijst maken van klanten of potentiële klanten en zo de berichten van klanten filteren.

Dan hoef je dus niet door de hele tijdlijn te scrollen maar is het makkelijker om berichten te filteren om op te reageren. Die lijsten zijn privé dus mensen weten niet dat ze op zo’n lijst staan. Hierdoor kun jij het beter organiseren en tijd voor social media besparen.

In bovenstaande video geef ik meer uitleg over lijsten en hoe je deze inzet. 

3. Content batchen

Deze tip heb je ook al vaker van me gehoord maar ik kan dit niet vaak genoeg herhalen omdat je door je content te batchen veel tijd voor social media bespaart. Batchen wil niks anders zeggen dat je meer content tegelijkertijd maakt. Hier vind je meer tips over jouw content batchen.

Als je toch alles klaar gezet hebt om een video op te nemen kun je er net zo goed 4 of 5 opnemen. Je kunt je dan volledig focussen op één taak en gaat ook veel bewuster over je content nadenken. Dus wil je slimmer werken, niet harder ga je content dan vooral batchen.

Social media plan tijd besparen

Wil je een kant en klare social media plan?  Social media Boost is een compleet programma waarin je ALLES krijgt wat je nodig hebt om snel content te posten waarmee jij zowel je expertise als je persoonlijkheid laat zien, en conversaties kunt starten. Dit is wat je krijgt:

  • een kant en klaar social media plan zodat je precies weet wat je kunt doen als je 5 minuten, 10 minuten of 20 minuten tijd hebt.
  • scripts hoe je de kracht van privé berichten via social media benut en deze gesprekken in de DM kunt starten. 
  • meer dan 365 social media berichten zodat je consistent kunt posten en altijd weet wat je kunt delen op social media.

Vind je dit interessant? Pin voor later!