Waarom Pinterest voor je bedrijf inzetten: De sleutel tot nieuwe leads en klanten
Pinterest voor je bedrijf inzetten levert veel nieuwe leads en klanten op. Pinterest werkt heel anders dan platformen als Instagram, Facebook of LinkedIn. Dat is namelijk een groot misverstand die veel ondernemers hebben. Maar Pinterest werkt heel anders dus moet je het ook op een andere manier inzetten. Pinterest levert mij veel klanten op terwijl het me een uurtje tijd kost per week.
– Laatste update 13 mei 2024 –
Voordelen van Pinterest voor je bedrijf inzetten
Waarom zou je Pinterest voor je bedrijf inzetten? Je hebt geen zin en tijd voor nog een social media kanaal. Je hebt het al druk genoeg als ondernemer. I know. Maar Pinterest is dus geen ander social media kanaal zoals Instagram of LinkedIn. Waarom ik zo enthousiast ben over Pinterest?
- Jouw content heeft een lange houdbaarheid en blijft hier ALTIJD vindbaar.
- Bovendien kun je de content maken en inplannen wanneer het jou uitkomt.
- En trek je zo een constante stroom WARME leads een, ook als je zelf niet aan het werk bent.
En dit zijn nog maar een paar voordelen van Pinterest. Van alle online kanalen die ik inzet, kost Pinterest mij de minste tijd en levert mij de meeste leads en klanten op. Hieronder 7 grote voordelen van Pinterest marketing inzetten.
1. Op Pinterest blijft je content vindbaar
Je content blijft altijd vindbaar en verdwijnt niet naar onderen in de tijdlijn zoals op Instagram, Facebook of LinkedIn. Daar is de levensduur van zo’n bericht meestal slechts een paar uur of een paar dagen. Daarna ziet niemand die content meer. Zonde natuurlijk van de tijd en energie die je steekt in het maken van die content. Dit is slechts een van de vele grote voordelen van het inzetten van Pinterest voor je bedrijf.
2. Je content is niet storend
Op Pinterest gaan gebruikers gericht op zoek naar content die hen interesseert. Dit betekent dat je content niet opdringerig of storend overkomt. Ze zien deze niet ongevraagd voorbij komen. Gebruikers zijn actief op zoek naar inspiratie en bruikbare informatie dus ze zijn juist blij met jouw content omdat ze hier bewust naar zoeken. En bovendien zitten ze al in de actiemodus dius ook als ze jou nog niet kennen, zijn ze al wel warm voor dit onderwerp.
3. Je mag ongegeneerd zenden
Een ander voordeel van Pinterest is dat je niet sociaal hoeft te zijn. Je hoeft geen kostbare tijd te besteden op het platform om te reageren en gesprekken aan te gaan. Je hoeft dus niet continu online te zijn om de algoritmes te pleasen en te reageren en connecten met andere gebruikers. Je mag gewoon ongegeneerd gaan zenden op Pinterest. En je kunt je content gewoon voorbereiden en inplannen wanneer het jou het beste uitkomt.
4. Je kunt het automatiseren
Je bespaart veel tijd door je Pinterest content vooraf te plannen omdat je productiever kunt werken als je taken kunt batchen. Maar dit zorgt er ook voor dat je zichtbaar blijft. Zelfs wanneer je zelf niet online bent, dus als je bijvoorbeeld ziek bent of op vakantie als ondernemer. Je content blijft zijn werk doen, zelfs als je aan andere projecten werkt of geniet van je vrije tijd. Dit automatiseringsaspect van Pinterest maakt het een kosteneffectief en efficiënt marketingkanaal.
5. Ongestraft linkjes delen naar je website
Een ander opvallend voordeel van Pinterest voor je bedrijf inzetten, is dat je ongestraft linkjes naar je website mag delen op Pinterest. Op de meeste social media kanalen word je genadeloos afgestraft als je een link naar je website deelt omdat je mensen van het platform stuurt. Je bereik keldert dan enorm. Maar op Pinterest link je met al jouw content naar een externe link. Daarom levert het veel leads en potentiële klanten op die je website bezoeken en jou en je aanbod ontdekken.
6. Je hoeft niet zelf in beeld
Misschien ben je niet het type dat zichzelf voortdurend wil presenteren in video's of selfies? Op Pinterest hoef je niet zelf in beeld. Mensen komen naar dit platform om inspiratie en behulpzame content te vinden, niet om te weten wat jij aan het doen bent. Dus je kunt hier waardevolle content delen zonder jezelf in de schijnwerpers te zetten. Dus als jij er een hekel aan hebt om continu video’s van jezelf te nemen of selfies te delen dan is Pinterest het ideale platform voor jou.
7. Groot bereik met je content
Een ander voordeel van Pinterest voor je bedrijf inzetten, is het vermogen om snel hoog te ranken in zoekresultaten. Hierdoor bereik je gemakkelijk meer potentiële klanten met je content. Pinterest fungeert dus als een krachtige lead generator die continu voor je werkt, op de automatische piloot. Pinterest is dus een mooie marketing tool om je bereik te vergroten en je bedrijf te laten groeien.
Pinterest voor je bedrijf inzetten
Het inzetten van Pinterest voor je bedrijf is een slimme zet voor kennisondernemers die een constante stroom nieuwe leads en klanten willen aantrekken, op de automatische piloot. Je hoeft dus zelf niet continu online te zijn maar Pinterest werkt als een leadgenerator die 24/7 voor je werkt. Dus je bedrijf draait gewoon door, ook als je zelf niet aan het werkt bent.
Nog niet 100% overtuigd van de kracht van Pinterest marketing? Wil je weten hoe je Pinterest voor je bedrijf in kunt zetten? Bekijk dan deze gratis Pinterest training waarin je in 30 minuten leert hoe je Pinterest voor je bedrijf inzet als klantmachine.
Vind je dit interessant? Pin voor later!