Voordelen van een NIET LIVE lanceer event inzetten tijdens je lancering

Als je een aanbod wil promoten en meer wilt verkopen, is het goed om een lanceer event te organiseren. Maar misschien is het voor jou nogal lastig om een live lanceer evenement te plannen. Je wilt die lanceringen rond je leven plannen en niet andersom. Dan kun je ook een niet live lanceer event inzetten tijdens je lancering. Dat heeft zelfs een aantal voordelen.

Waarom überhaupt een lanceer event houden?

Een lanceer event is niet altijd nodig. Soms kun je gewoon delen wat je aanbod is om momentum en enthousiasme te creëren. Dan is het voldoende om een paar mailtjes te sturen of dit een aantal keer te delen op Instagram. Voorkom wel dat je deze 3 grote fouten maakt met een lancering.

Zeker als je een warme doelgroep hebt die al bekend is met jou en je aanbod. Of als je aanbod wat goedkoper is want als je iets aanbiedt van 17 of 29 euro, daar kunnen mensen zich niet snel een buil aan vallen.

Maar het is een ander verhaal als jij een wat duurder aanbod lanceert en/of als mensen nog zie zo bekend zijn met jou en wat je doet. Dan is het slim om een lanceer event te organiseren om daar je aanbod te promoten.

Voordeel van een lanceer event

Met een lanceer event kun je versneld know – like – trust opbouwen met mensen die ook oprecht geïnteresseerd zijn in je onderwerp. Dit zijn je potentiële klanten want anders melden ze zich niet aan voor jouw webinar van 90 minuten of je 4-daagse challenge. Bekijk hier alle voordelen van een lanceer event inzetten tijdens een lancering.

Je kunt tijdens zo’n event wat meer de diepte in over die onderwerp en mensen leren jou beter kennen. Email en social media zijn nogal vluchtig. Zo kunnen potentiële klanten jou en je werkwijze beter leren kennen omdat ze meer tijd met je doorbrengen. Ze kunnen jou even aftasten en ontdekken of ze hier jouw hulp goed bij kunnen gebruiken.


Wanneer lanceer event inzetten

Een lanceer evenement is dus niet altijd nodig. Als ik een goedkoper aanbod lanceer dan volsta ik ook met het versturen van een aantal mailtjes en wat Instagram Stories. Maar als ik een duurder aanbod lanceer (van een paar honderd of een paar duizend euro) organiseer ik altijd een lanceer event. Dus een lanceer event is een slimme zet als:

  • Jouw aanbod klanten meer geld of tijd kost.
  • Mensen meer educatie nodig hebben omdat ze niet zo bekend zijn met dit onderwerp of niet gewend dit van jou te leren.
  • Mensen jou en je werkwijze eerst beter moeten kennen voordat ze klaar zijn om te kopen.

Wat is er mis met een live lanceer event

Er is helemaal niks mis met een live lanceer event. Als je hier de tijd en de capaciteit voor hebt zou ik zeker een live lanceer event organiseren. Dus dan kun je jouw webinar of challenge gewoon live houden. Hierdoor bouw je snel vertrouwen en een persoonlijke connectie op.

Maar soms lukt dat gewoon niet. En is het voor jou niet zo eenvoudig om de tijd te vinden om zo’n event live te houden of om een planning te maken in je hectische leven. Dan is een lanceer event wat je niet live geeft een perfect alternatief.   Zorg er ook dan voor dat je hele bedrijf lanceer klaar is want lanceren doe je niet in een vacuüm in je business.

Voordelen niet live lancering

Misschien is het voor jou gewoon te lastig om een live lanceer evenement te plannen. Waardoor je dit steeds uitstelt en dus niet aan lanceren toekomt. Zonde natuurlijk. En je wilt die lanceringen rond je leven plannen en niet andersom. Dat kan de volgende oorzaken hebben:

  • Je hebt de zorg voor andere mensen zoals kleine kinderen of ben mantelzorg voor je ouders en die zorg laat zich niet altijd plannen rondom jouw lancering.
  • Je hebt een schema dat je niet altijd goed kunt plannen, dus je kunt wel live gaan, maar dit niet van tevoren plannen.
  • Je woont niet in dezelfde tijdzone als je klanten waardoor je midden in de nacht je webinar zou moeten geven of vroeg in de ochtend als je niet op je best bent.
  • Je hebt beperkte tijd en energie omdat je leidt aan een chronische ziekte en live opkomen dagen kost je gewoon te veel energie.

En dit zijn nog maar een aantal voorbeelden waardoor het voor jou lastig is om een live lancering te plannen. Dan kan een lanceer event wat je van tevoren opneemt een goed alternatief zijn. Zeker als je een kleiner publiek hebt en geen miljoenen verdient met je business, kun je ook prima een niet live lancering doen.

Hoe ziet niet live lancering eruit?

Dit lijkt heel erg op een andere lancering. Dus je gaat mensen eerst opwarmen door veel te praten over dit onderwerp. En je gaat mailtjes sturen en je lanceer event promoten op social media om mensen enthousiast te maken voor je lanceer event. Net als je bij een live lancering ook zou doen. En tijdens dat lanceer event doe je dan een aanbod.

Dus het lijkt precies op een live lancering. Alleen ga je jouw webinar of challenge niet live geven, maar neem je deze video’s van tevoren op. Het is trouwens wel goed om tijdens zo’n lancering wel na te denken hoe je toch persoonlijk contact kunt hebben want daarmee bouw je warme connecties en vertrouwen op. En dit is dus extra belangrijk als je webinar of challenge zelf niet live is.

Voordelen van niet live lanceer event 

Een niet zo live lancering heeft een aantal voordelen. Het grootste voordeel is dat je zeker weet dat je lancering doorgaat omdat je deze niet live houdt, en je alles al van tevoren opneemt en klaar zet. Je hoeft zelf dus niet meer live te komen opdagen tijdens je lancering.

  • Je hebt meer controle op de manier waarop je komt opdagen omdat je jouw webinar of video’s van tevoren opneemt.
  • Hierdoor heb je meer ruimte om interactie aan te gaan met de mensen die geïnteresseerd zijn om conversaties te hebben in de DM of hun vragen te beantwoorden.
  • En meer tijd en ruimte om je te concentreren op andere belangrijke taken in je business (want lanceren is slecht een ding om je bedrijf draaiende te houden).
  • Ook als je onverwachts privézaken moet regelen, omdat je bijvoorbeeld met je ouders naar het ziekenhuis moet of de kinderen geen school hebben omdat de juf ziek is en er geen vervanger is.

Dan is het dus een geruststelling dat alles klaar staat en je lancering gewoon door kan gaan, ongeacht hoe jouw schema eruitziet!

Wil je een lanceer event organiseren om je verkopen te boosten, ZONDER dat je live hoeft te verschijnen tijdens je lancering? Bekijk de  cursus: stressvrij lanceren met niet live lanceer events


Vind je dit interessant? Pin voor later!