Dit zijn de 3 essentiële elementen voor een succesvol bedrijf en meer online verkopen

Tuurlijk hangt het succes van je bedrijf af van verschillende factoren. Je hebt een 'easy yes' aanbod nodig zodat klanten geen seconde hoeven te twijfelen om 'JA' te zeggen tegen jouw aanbod. Wil je regelmatig online zichtbaar zijn.....maar dat wordt pas leuk als het  ook zichtbaar iets oplevert. En zo zijn er nog een aantal dingen. 

Maar er zijn 3 dingen die de basis vormen. Dus als je meer online verkopen wilt, is het slim om je te focussen op deze 3 belangrijkste dingen, en het vooral niet groter te maken dan het is ;-)

3 essentiële elementen voor een succesvol bedrijf

Dit is eigenlijk de 'big picture' van je bedrijf waar je steeds op terug kunt vallen. De 3 essentiële elementen voor een succesvol bedrijf zijn: traffic, leads en conversies. Deze 3 elementen werken nauw met elkaar samen. Dus als je nu te weinig klanten hebt, ligt het aan je traffic, leads of conversies. Hieronder ga ik hier wat dieper op in, maar je kunt ook de video bekijken😀👇

1. Traffic

Verkeer, oftewel traffic, verwijst naar de stroom van bezoekers naar je website. Dit is de eerste stap in de verkoopcyclus. Want als mensen niet van je bestaan afweten, kunnen ze ook niks bij je kopen. Wat doe je om zichtbaar te zijn? Hoe kunnen nieuwe mensen je ontdekken? Want je kunt niet continu in dezelfde vijver blijven vissen ;-) Dus je wilt nieuwe potentiële klanten bereiken.


Je kunt beter een ding echt goed doen dan alles maar half en proberen je kansen te verspreiden en op zoveel mogelijk kanalen actief te zijn. Dus wat doe jij om je bereik te vergroten? Daar heb je veel opties voor maar je zult iets moeten doen om je bereik te vergroten. In de video leg ik meer uit welke opties je kunt inzetten maar grofweg heb je 3 opties: 

  • Organisch verkeer: bezoekers die via zoekmachines zoals Google of social media komen.
  • Betaald verkeer: bezoekers die je krijgt via betaalde advertenties.
  • Verwijzend verkeer: bezoekers die je krijgt door samenwerkingen aan te gaan.

2. Leads

Leads zijn mensen die geïnteresseerd zijn in je onderwerp en meer tijd en energie in je willen steken. Maar hoe weet je nu wie er geïnteresseerd zijn? Dat doe je door mensen een bepaalde actie te laten nemen. Daarbij kun je denken aan het aanvragen van een freebie of mensen die deelnemen aan je masterclass of zich aanmelden voor je wachtlijst.

Alleen als mensen interesse hebben in jouw onderwerp nemen ze zo’n actie. Waarom zouden ze anders 60 minuten naar je luisteren in een masterclass? Dan hoef jij niet te gokken wie er geïnteresseerd is, maar dan weet je wie je er oprecht interesse heeft in jouw onderwerp (en dus waarschijnlijk ook in je aanbod).


3. Conversies

Je weet wie jouw warme leads zijn doordat ze een actie genomen hebben (doordat ze gereageerd hebben op een poll op Instagram of je freebie aangevraagd hebben). Want deze mensen steken als het ware al hun hand op en laten daarmee weten dat ze meer willen weten over dit onderwerp. Ze zijn bereid om meer tijd en energie in jou te steken.

Als je weet wie de hand opgestoken heeft, kun je dus een gerichte follow-up doen. Je kunt ze een persoonlijk berichtje sturen of ze een speciaal aanbod doen. Zo kun je een persoonlijk bericht sturen als ze jouw webinar gevolgd hebben om te checken of ze nog vragen hebben. Dan wordt de kans veel groter dat ze ook klant worden.

De 3 essentiële elementen voor een succesvol bedrijf

Traffic, leads en conversies vormen de kern van elke succesvol bedrijf. Allereerst heb je traffic nodig, En je wilt weten wie je warme leads zijn doordat ze een actie nemen en je een gerichte follow-up kunt doen om hen (hopelijk) te converteren tot klant. Dat is waar de echt waarde ligt.

Dus als je nu te weinig klanten hebt, kijk aan welke van deze 3 essentiële elementen voor een succesvol bedrijf je als eerste kunt werken. Door te focussen op deze drie elementen en continu te optimaliseren op basis van data-analyse (lang leve online ondernemen!) en feedback, kun je verder groeien. Onthoud dat deze elementen elkaar wederzijds versterken: zonder verkeer geen leads, zonder leads geen conversies, en zonder conversies geen succes.


Vind je dit interessant? Pin voor later!