Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden in november ineens dacht: ‘Sh*t, ik wil ook iets met Black Friday!’
Resultaat? Een nacht doorgewerkt, halfbakken actie, en amper resultaat Sindsdien plan ik dit altijd op tijd. Veel relaxter én veel meer omzet."
Daarom is het slim om NU al na te denken over je Black Friday deal.
Veel ondernemers denken pas in november: “Oh ja, Black Friday… moet ik daar wat mee?” En dan is het vaak te laat.
Want een goede Black Friday actie zet je niet last-minute in elkaar. Je wilt:
Weten wát je gaat aanbieden
Op tijd je doelgroep opwarmen
En zorgen dat jij klaarstaat met een onweerstaanbaar aanbod
Daarom is nu hét moment om je actie te bedenken.
En ja, Black Friday is óók voor kennisondernemers. Want jouw klanten zijn dan juist extra koopbereid. Als jij niks aanbiedt, kopen ze bij iemand anders.
Ik heb zelf ook lang gedacht: Black Friday, dat is voor bol.com en grote winkels, niet voor mij. Tot ik het probeerde met een kleine actie op een van mijn trainingen.
In 3 dagen tijd verkocht ik meer dan in de hele maand daarvoor. Sindsdien weet ik: “dit werkt ook voor kennisondernemers."
Maar het is niet voor iedereen.
Niet elke ondernemer moet zomaar een deal eruit knallen.
In sommige gevallen is het juist slimmer om geen actie te doen.
Om je daarbij te helpen, heb ik een korte video voor je gemaakt:
“Wanneer je wel en wanneer je beter geen Black Friday actie kunt doen.”