Linkedin vermeldingen (mentions) zijn handig voor meer interactie
Linkedin vermeldingen (mentions) zijn handig voor meer interactie
08 april 2013 
1 min. leestijd

Linkedin vermeldingen (mentions) zijn handig voor meer interactie

Laatste update 2 maart 2019 –

Linkedin vermeldingen of ‘mentions’ zijn handig om meer interactie en betrokkenheid te krijgen bij een bericht. Je kunt zowel personen als bedrijven vermelden in een update, of in een commentaar bij een bericht. Hieronder leg ik uit hoe zo’n Linkedin vermelding werkt.

Hoe werken vermeldingen op Linkedin?

Als je een nieuwe bijdrage maakt op Linkedin kun je hierin dus zowel personen als bedrijven vermelden. Dit doe je met een @-teken. Zij krijgen hier een melding van. Dat kun je ook doen als je reageert op een bijdrage van iemand anders. Hiermee laat je weten dat het bericht wellicht interessant voor ze is.

  • Begin met een @-teken en typ vervolgens de naam van een persoon of van een bedrijf.
  • Selecteer de juiste persoon uit de lijst die automatisch verschijnt in een drop down menu.
  • Zodra jij het bericht plaatst, krijgt de persoon of het bedrijf hier een melding van.
  • De naam wordt ook klikbaar en gelinkt aan het Linkedin profiel.

linkedin vermeldingen

Behalve jouw connecties kun je ook andere Linkedin gebruikers vermelden. Mensen die reageren op een status update, kun je ook vermelden om zo de conversatie gemakkelijker te maken.

Voordeel van vermeldingen (mentions) op LinkedIn 

Deze mentions maken het gemakkelijker om gesprekken te beginnen met jouw netwerk en ook om snel te reageren als iemand een gesprek met je begint. Zodra je vermeld wordt, krijg je hier een melding van. Dit motiveert mensen om deel te nemen aan de discussies. Met deze nieuwe functie hoopt LinkedIn dus de interactie op dit professionele sociale netwerk te vergroten.

Een connectie of bedrijf noemen, moedigt reacties aan onder jouw berichten en commentaar. Met zo’n vermeldingen stel je jouw connecties of een bedrijf op de hoogte dat die bijdrage (of commentaar) mogelijk relevant voor hen is. Ze krijgen hier een melding van. Maar de vermelding wordt ook klikbaar. Deze worden gekoppeld aan hun profielen of bedrijfspagina. Als mensen klikken op de namen van connecties of bedrijven, komen ze op hun profielen en bedrijfspagina’s.

Meer informatie over Linkedin?

Wil je meer informatie over Linkedin? Kijk dan naar dit handige overzicht met Linkedin artikelen.

Over de schrijver
Ik help jou een succesvol online bedrijf opbouwen zodat je kunt ondernemen op jouw voorwaarden. Dat doe ik door praktische online marketing adviezen te geven die zorgen voor een constante stroom klanten. Die tips deel ik op een begrijpelijke manier zodat je het zelf kunt toepassen, zonder teveel gedoe.
Reactie plaatsen