Page content

Beschouw jezelf als een merk

jezelf als merk neerzetten

In Nederland steken wij niet graag onze kop boven het maaiveld uit. Toch is het nuttig om jezelf als persoonlijk merk neer te zetten met personal branding. Gebruik je persoonlijkheid, kennis en ervaring om je van de massa te onderscheiden en jezelf te promoten.

Als eenpitter ben jij het gezicht van je bedrijf. Je wil dat klanten voor jou en je bedrijf kiezen omdat ze weten wat jij hen te bieden hebt en waar jij voor staat. Het is prettig als klanten zelf naar je toekomen omdat ze jou zien als de beste oplossing voor hun probleem en jou de opdracht ook echt gunnen.

Lees meer

15 Tips voor een succesvol LinkedIn profiel

“Sta je op LinkedIn? Is een veel voorkomende vraag op netwerkbijeenkomsten. Inmiddels heeft LinkedIn een vaste plek gekregen in het zakenleven en het aantal gebruikers groeit nog steeds. LinkedIn is een gratis virtueel sociaal netwerk voor professionals. Gebruikers kunnen er een profiel aanmaken met informatie over hun opleiding en werkervaring. Door te linken met de profielen van andere gebruikers kunnen zij hun netwerk opbouwen en zichtbaar maken.

Lees meer

Bereik de juiste doelgroep met je website

Klanten zijn klanten, hoor je vaak. Maar een verfgroothandel zit niet te wachten op een doe-het-zelver die een paar kwasten nodig heeft. Ook met je website wil je de juiste klanten aanspreken. Voor een succesvolle website is de keuze van een niche essentieel. Alleen als je je richt op een specifieke doelgroep dan kun je je boodschap helder formuleren. Klanten moeten zich herkennen in je boodschap en in je oplossing voor een specifiek probleem. Als je het te algemeen houdt voelt niemand zich aangesproken.Lees meer

Wat is je doel met social media?

Social Media worden steeds populairder en je kunt twitter, facebook of linkedin ook goed inzetten voor je onderneming. Dit vergroot de zichtbaarheid van je bedrijf en je activiteiten. Het gebruik van social media kan dus een goede marketingtool zijn, mits je deze op de juiste manier inzet. Social media wordt vaak ingezet omdat het gratis is of omdat de concurrentie het ook doet. Maar het kost wel tijd en weet je ook wat je er precies mee wilt bereiken?Lees meer

Hoe persoonlijk moet je zijn op twitter?

Wil jij op twitter lezen welke blog iemand op dit moment leest, om welk televisieprogramma iemand moet lachen of je zakenrelatie nu koffie gaat drinken? Veel tweets zijn misschien niet interessant, maar persoonlijke berichten geven wel een inkijkje in je leven, een beeld van wie je bent en wat je bezighoudt. Dat heeft ook zakelijk een functie want mensen doen liever zaken met personen dan met bedrijven.Lees meer

6 simpele woorden voor beter resultaat

Begin met het eindresultaat in gedachte. Dit klinkt zo eenvoudig, maar wordt toch vaak vergeten. Je kunt nog zo veel boeken lezen of cursussen volgen over succesvol ondernemen, maar als je je niet steeds blijft focussen op het eindresultaat dan is de kans groot dat je daar niet in slaagt.Lees meer

Pagina 39 van 39« Meest recente...102030...3536373839